حواشی جنجالی جدید از اصغر فرهادی



آنچه دیگران می خوانند:

اصغر فرهادی (۲۷ اردیبهشت ۱۳۵۱) کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده ایرانی است. اصغر فرهادی در سال 2012 فیلم «خداحافظی نادر» سیمین برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد. اصغر فرهادی همچنین در سال ۱۳۹۱ برای کارگردانی و فیلمنامه فیلم «وداع نادر با سیمین» برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی شد. اصغر فرهادی او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن را برای نوشتن فیلمنامه فیلم فروشنده دریافت کرد. هم اصغر فرهادی در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار، فیلم فروشنده که نویسندگی و کارگردانی آن را برعهده داشت، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد.

اصغر فرهادی

جاناتان گاردنر، وکیل اصغر فرهادی، به محتوای گزارش اخیر نشریه نیویورکر پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، جاناتان گاردنر، وکیل اصغر فرهادی در واکنش به گزارش منتشر شده توسط راشل آویو از مجله نیویورکر درباره چندین اتهام جدید به این کارگردان در زمینه سرقت ادبی و استفاده از افکار دیگران، بدون ذکر منبع در تولید فیلم خود واکنش نشان داد. فیلم های.

در این مقاله که توسط وکیل فرهادی در اختیار Vulture قرار گرفته، آمده است: «نویسنده مقاله تقریباً تمام نظرات و اسنادی را که آقای فرهادی در خصوص ادعاهای مطرح شده به وی ارائه کرده بود، نادیده گرفته و حذف کرده است. آقای فرهادی بیست و پنج سال است که با هنرمندان دیگر همکاری می کند و نویسنده گزارش تعداد انگشت شماری را پیدا کرده که به اندازه کافی از آنها تشکر نشده است».

بیشتر بخوانید  جمعه اراک دارم: تقویت بنیان های خانواده از اولویت های استراتژی های اجتماعی است

گاردنر روایت آزادا مسیح زاده از وقایع را رد می کند و به استدلال فرهادی اشاره می کند که در وهله اول ایده ساخت این مستند را به شاگردانش از جمله مسیح زاده داده است. مسیح زاده مدعی است فیلم «قهرمان» 2021 براساس مستندی است که او برای کارگاه فیلمبرداری این فیلمبردار فیلمبرداری کرده است. وکیل فرهادی از این اختلاف به عنوان موضوعی رایج که هر روز در هالیوود رایج است، یاد می کند.

اصغر فرهادی

در گزارشی در مجله نیویورکر در 31 اکتبر، چند فیلمساز مدعی شدند که اصغر فرهادی، کارگردان مشهور فیلم‌هایی چون «جدایی» و «هرومان» ایده‌های شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های سینمایی او را دزدیده است. این اظهارات تکمیلی به عنوان دعوای سرقت ادبی توسط آزاده مسیح زاده، شاگرد سابق فرهادی ارائه شده است که در انتظار صدور رأی نهایی در دادگاه تجدیدنظر ایران است.

در این مقاله یکی دیگر از شاگردان سابق فرهادی به نام مصطفی پورمحمدی معتقد است که فیلم جدایی فرهادی در سال 1391 تا حدودی الهام گرفته از فیلم کوتاهی است که او در سال 1388 در کارگاهی با تدریس این کارگردان و فیلمساز مانی حقیقی ساخته است. ایرانی که به عنوان نویسنده و بازیگر با فرهادی همکاری می کرد نیز مدعی شد فیلم «گذشته» فرهادی بر اساس اپیزودی از زندگی او ساخته شده است.

اصغر فرهادی

داستان ادامه دار اصغر فرهادی

از سوی دیگر سخنگوی مجله نیویورکر در پاسخ به اظهارات اصغر فرهادی وکیل دادگستری با دفاع از گزارش وی به سایت «کرکس» گفت: راشل آویو (نویسنده گزارش) گزارشی صادقانه و واقعی نوشت. بر اساس منابع متعددی که توسط محققان بررسی شده و واقعیت او تایید شده است. او به طور گسترده با آقای فرهادی (بیش از دوازده ساعت مصاحبه) و مقاله به تفصیل دیدگاه های او را بررسی کرده و نظرات مهم او را منعکس می کند. نیویورکر پای این گزارش ایستاده است.

بیشتر بخوانید  دیدار وزیر دفاع آمریکا با پادشاه اردن در واشنگتن - اخبار ایالات متحده - اخبار بین المللی تسنیم

منبع: ایسنا


دیدگاهتان را بنویسید