مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حمید حسام کیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


حمید حسام نویسنده را تقدیم می کنیم


حسام وی در سال 1340 در همدان به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. او دوران جوانی خود را در جبهه‌های نبرد گذراند و همین امر دفاع مقدس را به رویکرد اصلی حمید حسام در نگارش و خلق آثارش تبدیل کرد. سردار حسام معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در عرصه نویسندگی سابقه قابل توجهی دارد. چهار کتاب حاصل دوران نگارش این مسئول فرهنگی. در زمینه کتاب داستان کوتاه “دهلیز انتظار”، در کتاب «خاطرات بخش»غواصان بوی نعناع می دهند.دلیل“و در بخشی از رمان”راز گوهر قرمز ” مجموع فعالیت های این نویسنده.

حمید حسام کتاب «غواصان بوی نعناع» را که به نوعی خاطره نویسی در حوزه ادبیات دفاع مقدس است، به جامعه ادبی معرفی کرد. پس از آن داستان بلند «راز گوهر سرخ» را در سال 1978 منتشر کرد. مجموعه داستان کوتاه «دهلیز و انتظار» اندکی پس از انتشار توسط اسماعیل اریب به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر شد. او اخیرا کتاب «مسیح جنگ» را در ژانر خاطره نویسی منتشر کرده است. وی در این بین هم اکنون مشغول کپی خاطرات علی چیکازیان، فرمانده دوران دفاع مقدس و فرمانده اطلاعات عملیات لشکر 32 انصارالحسین(ع) است.

کتاب «راز گوهر سرخ» با موضوع جنگ ایران و عراق برگرفته از زندگی، نبرد و شهادت سردار محمود شهبازی است. شهید محمود شهبازی متولد اصفهان، فرمانده سپاه همدان و جانشین لشکر 27 محمد رسول الله (ص) بود. این کتاب مستند و داستانی از روزهای اول جنگ تا آزادی هرمشهر است.

بیشتر بخوانید  قیمت یورو و دلار درهم در بازار امروز پنجشنبه 14 بهمن 1392 است.

از جمله مطالب شرح حال عبارتند از: شرح تهاجم دشمن به منطقه سر پل ذهاب، درگیری با عراق در کمین سر پل ذهاب، زیارت بنی صدر. همدان فرماندهی سپاه همدان، درگیری با حاج احمد متوسلیان ضدانقلاب، عملیات ایذایی در تنگ کورک برای شکستن محاصره نیروهای محاصره شده در عملیات مطلع الفیر، تشکیل محمد رسول الله. تیپ (ص)، عملیات آزادسازی خرمشهر و کتاب شرح شهادت عملیات بیت المقدس در دژمار و تشییع جنازه شهبازی است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *