حمله مارهای سمی به ساحل چالوس و نوشهر



به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، تصاویر و فیلم های فضای مجازی اخیراً از وجود حلقه های متعدد مار سمی در برخی نقاط حاشیه کرانه های چالوس و نوشهر حکایت دارد که مسئولان مربوطه علت آن را سیل اخیر می دانند. انتقال این خزندگان به منطقه

تصاویر و فیلم های فضای مجازی اخیراً نشان از وجود حلقه های متعدد مارهای سمی در نقاط خاصی از سواحل چالوس و نوشهر دارد که مسئولان ذی صلاح علت مهاجرت این خزندگان به این منطقه را در اثر سیل اخیر می دانند. .

بر اساس گزارش ها، این موجودات خزنده و خطرناک در مناطق ساحلی دوجمان، هچیرود، امامرود، رادیو دریا در چالوس و پل مشالک، سیترا و هجرود مشاهده شده اند.

سیل کنمان براندزا روز جمعه هفتمین بامداد ماه جاری بر اثر بارش های سیل آسا و طغیان رودخانه ها به ویژه رودخانه چالوس در بالادست مناطق کوهستانی مرزن آباد چالوس رخ داد.

بر اساس مشاهدات عینی حجم آب و شدت طغیان رودخانه ها به حدی بوده که علاوه بر گل و لای. صخره‌های چند تنی همچنان تعداد زیادی درخت و برگ شکسته را به مناطق پایین‌تر می‌آورد، بنابراین این حادثه علاوه بر کدورت دریای خزر، سطح ساحلی این منطقه را نیز پر از حجم زیادی کرد. تنه درختان و سایر نتایج ناشی از سیل.

نماینده تیم امداد و نجات غرب مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش های امدادگران در چالوس و نوشهر و گردشگران، پس از پایان سال جاری شاهد هجوم مارهای سمی در سواحل چالوس و نوشهر هستیم. سیل اخیر در محدوده مرزن آباد چالوس.

بیشتر بخوانید  شاخص آلودگی هوای تبریز فردا شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ – ایران چطور

وجود مارهای سمی

وی از مردم خواست برای در امان ماندن از خطرات مارگزیدگی از شنا در سواحل و رودخانه های چالوس و نوشهر خودداری کنند.

رئیس کمیته امداد و نجات شهرستان چالوسا نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در مناطق مختلف ساحلی این شهرستان از جمله جاده امام (ره) گفت: هچیرود، دوجمان و رادیو داریا توسط برخی از مردم و مسافران محلی از وجود مارهای سمی گزارش شده است.

حمید شهیدی افزود: یک مورد مشکوک به مارگزیدگی به فردی تبعه افغانستانی در یکی از مناطق ساحلی گزارش شد.

وی با بیان اینکه این موارد به جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اطلاع داده شده است، گفت: در حال حاضر سواحل در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بسته است اما به مسافران دریا دوست توصیه می شود در خط ساحلی شنا نکنند. آب در این مدت از این منطقه اجتناب کنید.

رئیس حفاظت محیط زیست چالوس نیز تصریح کرد: هر سیل علاوه بر تخریب طبیعت و آسیب به زیرساخت ها و اموال مردم قربانیانی از جمله آبزیان و خزندگان را نیز به همراه دارد.

اما اصغر مطهری افزود: در سیل سال 90 کلاردشت طبق تحقیقات انجام شده شاهد تعداد زیادی خزندگان از جمله مارهای سمی در حاشیه رودخانه ها و سواحل دریای خزر در منطقه چالوس بودیم.

این مسئول با بیان اینکه این خزندگان در خشکی زندگی می کنند، به مسافران و ساکنان منطقه توصیه کرد از گذراندن اوقات فراغت در مناطق ساحلی و یا شنا در آب در محدوده جغرافیایی این شهرستان خودداری کنند.

بیشتر بخوانید  خیانت سوسن به شوهرش در دادگاه ثابت شد / او به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد -

شهرستان های نوشهر و چالوس از 480 کیلومتری وسعت ساحلی مازندران حدود 70 کیلومتر طول دارند که 48 کیلومتر آن بخشی از محدوده جغرافیایی نوشهر و بقیه مربوط به وسعت نوشهر است. شهر چالوس

دیدگاهتان را بنویسید