حمله روسیه به اوکراین صلح و ثبات جهانی را تهدید می کند



ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در نشست روز سه شنبه در کنگره درباره جنگ روسیه و اوکراین بحث کردند.

میلی گفت: «حمله روسیه به اوکراین نه تنها صلح و ثبات اروپا، بلکه صلح و ثبات جهانی را که پدران و نسل های آمریکایی سخت برای دفاع از آن جنگیده اند، تهدید و تضعیف می کند».

وی افزود: واشنگتن توانایی های نظامی خود را در راستای توانایی های نظامی روسیه و چین توسعه و ارتقا خواهد داد.

لوید آستین در این گردهمایی گفت: پوتین می تواند امروز جنگ در اوکراین را متوقف کند و نیروهای خود را خارج کند. “این یک تصمیم فردی است.

وی درباره احتمال حمله شیمیایی و بیولوژیکی روسیه گفت: من کاملاً امیدوارم که پوتین این کار را انجام ندهد و واکنش جهانی به آن قابل توجه است.

آستین افزود: «پایان بازی را دولت اوکراین که در حال تعامل با روسیه است، تعیین خواهد کرد و ما قصد داریم هر کاری که در توان داریم انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اوکراین و تلاش‌هایش برای دفاع از تمامیت ارضی خود». “ما از آن حمایت می کنیم. “

وی افزود: تفاوت چین و روسیه در این است که اولی یک چالش و دومی یک تهدید واقعی است.

جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی روز سه شنبه در توییتر نوشت که جنگ غیرموجه روسیه علیه اوکراین بر امنیت جهانی تأثیر گذاشته است.

از سوی دیگر، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز (سه شنبه) به طعنه گفت که ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین نیازی به توافق صلح ندارد زیرا صلح پایان زندگی اوست.

بیشتر بخوانید  کارشناس هواشناسی نسبت به تشدید باران های موسمی در سیستان و بلوچستان هشدار داد

مدودف در کانال تلگرامی خود با اشاره به وابستگی کی یف به غرب در ادامه جنگ با روسیه نوشت: زلینسکی به هیچ توافق صلحی نیاز ندارد. برای او صلح تمام شده است.

وی ادامه داد که زلنسکی همچنان به دنبال سلاح و پول از غرب است و از نگرانی های مردم اوکراین تقلید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید