مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حمله خرس با چوب و سنگ در سوادکوه چه خبر است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



دستور حمله با چوب و سنگ به خرس ها در سوادکوه را بدهید

سرپرست بخشداری سوادکوه گفت: ماده 2 آیین نامه شکارافرادی که به هر طریقی حیوانات را بکشند در این زمینه مجازات خواهند شد ماده 12 قانون شکاردادخواست خسارت به مبلغ 50 میلیون تومان تشکیل شده است.

ابراهیم فلاحی در گفت وگویی اظهار داشت: این توله در منطقه ای ییلاقی در منطقه سوادکوه پیدا شد.

وی افزود: دو مرد 50 و 30 ساله با مشاهده یک توله خرس متأسفانه با سنگ و چوب به وی حمله کردند و اهالی محل او را با طناب بستند. متاسفانه به دلیل عدم آگاهی اقدام واقعی انجام ندادند.

رئیس اداره محیط زیست سوادکوها خاطرنشان کرد: پس از تماس مردم با منطقه، نیروها به محل مورد نظر اعزام و توله به دامپزشکی سمسکنده سرا منتقل شد. او پس از انتقال فوت کرد.»

فلاحی خطاب به محکومان گفت: نفر اول دستگیر و در حال حاضر در بازداشت به سر می برد و نفر دوم شناسایی و اعلام کرد که تسلیم می شود.

وی با اشاره به اینکه دادستان دستور نظارت را صادر کرد، افزود: اگر مردم با سنگ و چوب به توله توله حمله نمی کردند امکان نجات توله وجود داشت و در این راستا محیط زیست خواستار مجازات شد. برای کسانی که حیوانی را کشتند.

سرپرست بخشداری سوادکوه تصریح کرد: بر اساس ماده 2 آیین نامه شکار و صید، افرادی که به هر طریق اقدام به کشتن حیوانات کنند مجازات خواهند شد و در این راستا بر اساس ماده 12 قانون شکار و صید، خواستار تلفات آن شدیم. 50 میلیون یورو.” تومان.

بیشتر بخوانید  محبوب ترین عکس خرم سلطان در اینترنت

فلاحی خاطرنشان کرد: احساس خطر برای این افراد به دلیل اینکه توله در کنار جاده بود و امکان فرار آنها وجود داشت برطرف شد و توله برای دفاع از خود به آنها حمله نکرد، بنابراین در این زمینه ما. منتظر رای قاضی هستند.

دادستان سوادکوه پیش از این از دستگیری متهم پوسیدگی خرس ها در این شهرستان خبر داده بود.

رسول محمدی در این خصوص گفت: برای ضارب این توله سگ در دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه شکایتی تشکیل و یکی از متهمان با پیگیری عوامل انتظامی شناسایی و دستگیر شد.

یک مقام قضایی خاطرنشان کرد: پرونده متهم برای تحقیقات بیشتر در یکی از شعب بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سوادکوه در حال رسیدگی است.

شنبه 25 خرداد، توله خرس دو ساله در منطقه سوادکوه استان مازندران; در حالی که با مادرش راه می رفت، از تپه به پایین افتاد و از مادرش دور شد. و برخی از اهالی روستا چندین بار با سنگ و چوب به توله زخمی کردند.

با وجود اینکه کوهنوردان پیاده به محیط بانان اطلاع دادند آنها نیز به کمک خرس آمدند اما به دلیل شدت جراحات نتوانستند حیوان را نجات دهند و در نهایت خرس کشته شد.

با توجه به تصاویر بدست آمده از ادامه ماجرای قتل وحشیانه یک توله در منطقه ایسلا سوادکو، حاضران در محل پس از مجروح کردن توله با سنگ، حیوانات نیمه جان را به زور در جاده می کشانند و کامیون مورد نظر جسد نیمه جان یک خرس را ربود.

در آن زمان یکی از فعالان محیط زیست سوادکوه در محل حاضر شد و برای جلوگیری از سرقت خرس به نیروهای محیط زیست اطلاع داد.

بیشتر بخوانید  درخت کریسمس لاکچری در خانه ی شاهرخ استخری

سپس مجرمان از دور احساس خطر می کنند و توله زخمی را به جاده پرتاب می کنند و فرار می کنند.


بیشتر بخوانید:

جزئیات جدید کشته شدن توله خرس قهوه ای در سوادکوه + فیلم و عکس


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *