حمله تروریستی در مسکو خنثی شد



به گزارش ایرنا ، روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در نتیجه اقدامات پیشگیرانه در مسکو ، از یک اقدام تروریستی جلوگیری شده و یک شهروند روسیه که قصد داشت بمبی را منفجر کند ، دستگیر شد.

در این بیانیه آمده است که انبار مخفی تروریست شامل اجزایی برای ساخت بمب های دست ساز و تجهیزات مخابراتی است و وی با گروهی از تروریست ها در سوریه در تماس است.

الكساندر بورتنیكف ، رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه ، در جلسه كمیته ملی ضد تروریسم روسیه گفت كه “اقدامات هماهنگ آژانس های امنیتی روسیه از ارتكاب 61 جنایت تروریستی از جمله 41 حمله تروریستی جلوگیری می كند.”

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه خاطرنشان کرد: 49 فرد مسلح غیرقانونی از جمله هشت رهبر گروه های تروریستی در جریان عملیات ضد تروریستی در روسیه کشته شده اند.

به گفته بورتنیکوف ، از ابتدای سال جاری تاکنون 36 رهبر تروریست ، 162 مبارز و 591 همدست در فعالیت های تروریستی در روسیه دستگیر شده اند.

وی افزود: بیش از 600 سلاح ، 134 تجهیزات نظامی و مخابراتی ، بیش از 100000 نوع مهمات و بیش از 3000 مین ، نارنجک و سایر مهمات توسط تروریست ها کشف و ضبط شده است.

در سالهای اخیر در روسیه ، صدها تروریست ، به ویژه تعداد زیادی از اعضا و طرفداران گروه تروریستی داعش ، توسط عوامل امنیتی دستگیر یا کشته شده اند ، که برخی از آنها ارتباط مستقیمی با رهبران تروریست ها در عراق و سوریه داشتند و به آنها دستور حمل داده شده بود. عملیات تروریستی را در روسیه انجام دهید.

بیشتر بخوانید  آغاز سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام

دیدگاهتان را بنویسید