مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حمله به کاروان لجستیک ارتش آمریکا در عراق

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا ،یک کاروان لجستیک ارتش ایالات متحده روز سه‌شنبه در استان القادسیه هدف قرار گرفت.

بر اساس اعلام پایگاه خبری «صابرین نیوز» این کاروان آمریکایی برای بار دوم طی روز جاری با استفاده از بمب‌های کنار جاده‌ای پیشرفته هدف حمله قرار گرفته است.

صابرین نیوز، صبح امروز (سه‌شنبه) نیز خبر داده بود که به کاروان لجستیکی ارتش آمریکا در «یوسفیه» (استان بغداد-مرکز عراق) حمله شده است.

بنا بر این گزارش، این حمله در دو مرحله انجام شده است؛ به‌نحوی که عملیات نخست ساعت ۷:۳۰ در «هور رجب» و عملیات دوم ساعت ۷:۴۰ در منطقه «العدوانیه» واقع در جنوب بغداد انجام شده است.

کانال تلگرامی صابرین نیوز اضافه کرد که گروهی ناشناس موسوم به «اولو العزم» مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

حملات راکتی یا پهپادی علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه به خصوص بعد از اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و مصوبه پارلمان عراق در خصوص لزوم خروج تمامی نیروهای خارجی شدتی مضاعف پیدا کرده است. همزمان، کاروان‌های لجستیکی که تجهیزات مورد نیاز نظامیان آمریکا را حمل می‌کنند هدف بمب‌های کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

پس از مصوبه پارلمان عراق درباره خارج کردن نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در عراق طی ماه‌های اخیر بارها هدف انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفته است؛ از‌ این‌رو ارتش آمریکا کار انتقال تجهیزات را به شرکت‌های خصوصی عراقی سپرده است.

بیشتر بخوانید  لبنان در آستانه خاموشی سراسری قرار گرفت

گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب‌ رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *