مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حمایت ویژه از طرح‌های صنعتی بالای ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از  قزوین؛  بابک دین پرست، قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین گفت: در حال حاضر ۷۷هزار طرح صنعتی در حال اجرا و نیمه تمام در کشور وجود دارد که سه هزار و ۳۶۰ مورد آنها از پیشرفت فیزیکی ۸۰درصد به بالا برخوردار هستند.

این مسئول اظهار کرد: با راه اندازی طرح های صنعتی نیمه تمام و در حال اجرا در کشور برای ۲میلیون و ۳۰۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه هزار و ۷۹۳واحد تولیدی در کشور تحت تملک بانک ها قرار دارند، افزود: با پیگیری های انجام شده دستورالعمل های لازم از سوی شورای پول و اعتبار برای حل مشکلات این واحدها تدوین و ابلاغ شده و بانک ها هیچ بهانه ای برای معطل نگه داشتن این دسته از صنایع نداشته و باید به احیای این واحدها کمک کنند.

او در ادامه تعداد واحدهای تولیدی مشکل دار از حیث مسائل کارگری را نیز ۹۷۱مورد عنوان کرد و گفت: ۲۰مورد از این واحدها در استان قزوین مستقر هستند که در خصوص حل مشکلات آنها پیگیری های لازم برای حل مشکلات شان کارگروه های استانی و ملی در حال انجام است.

دین پرست همچنین با بیان اینکه ۱۸درصد معادل ۸هزار و ۵۰واحد از مجموع ۴۷هزار و ۵۰۰واحد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی کشور راکد هستند، گفت: این رقم در استان قزوین ۱۰درصد است که با جدیت به دنبال احیای آنها هستیم.

بیشتر بخوانید  حفظ رابطه تعادلی؛ تضمین افزایش مناسبات میان شهرداری ها و بانک شهر

این مسئول خاطرنشان کرد: احیای واحدهای راکد و تعیین تکلیف واحدهای تحت تملک بانک ها در کنار کمک به تسریع در تکمیل و بهره برداری طرح های نیمه تمام از اولویت های ستاد تسهیل و رفع موانع به شمار می رود.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور اضافه کرد: در شرایط فعلی که در محاصره اقتصادی دشمنان قرار داریم بهترین راهکار برای رفع این حصر استفاده حداکثری از ظرفیت ها، منابع و امکانات داخلی و همچنین رونق و تقویت تولید است.

در این نشست به مسائل و مشکلات چند واحد تولیدی استان قزوین رسیدگی شد.

48

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *