حمایت قاطع انجمن پلیمر از عرضه های تلفیقی پتروشیمی ها در بورس کالا



به گزارش شمانیوز؛ ساعد ترکمان، رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پلیمر با بیان اینکه تفاوت بازارهای پتروشیمی با فولاد در تعداد طبقات مختلف محصولات آنها است، گفت: در فولاد، تعداد طبقات محصول بسیار کمتر است. . نسبت به کلاس های محصولات پلیمری در پتروشیمی.

رئیس هیأت مدیره انجمن ملی صنعت پلیمر تصریح کرد: این موضوع نیازمند واردات در ارقام ناکافی و عرضه تلفیقی است. به عنوان مثال، در مورد حیوانات خانگی در بطری یا حیوانات خانگی نساجی، این اتفاق باید بیفتد و ارائه یکپارچه کار خواهد کرد. به عبارت ساده تر، در رشته پتروشیمی، بهتر است برای هر پایه نسخه خود را بنویسید.

وی با تاکید بر اینکه انجمن پلیمر با پیشنهاد تلفیقی موافق است، تصریح کرد: باید به آن توجه شود به عنوان مثال در بحث پلی پروپیلن به دلیل کیفیت های متفاوت باید پیشنهاد تلفیقی وجود داشته باشد.

به گفته ترکمان، علاوه بر عرضه تلفیقی، آستانه عرضه نیز باید افزایش یابد.

وی یادآور شد: آمار تجارت نشان می دهد در صنوفی که تقاضا بیشتر از تولید است و به طور کلی با رقابت مواجه هستیم، نیاز به عرضه تلفیقی وجود دارد.

وی به حجم معاملات پلیمری در 2 سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1399 حجم محصولات پلیمری 3 میلیون و 300 هزار تن بود در حالی که در سال 1400 این رقم از مرز 3 میلیون و 780 هزار تن گذشت و به معنای افزایش 20 درصدی بود. تقاضا و در نتیجه معاملات.

بیشتر بخوانید  آخرین اخبار از وضعیت جسمی صادق زیبا کلام

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پلیمر تصریح کرد: عرضه تلفیقی راهگشا در کوتاه مدت است اما علاوه بر آن باید مسائل نگهداری بدون برنامه واحدهای پتروشیمی کنترل شود تا بازارها دچار التهاب نشود. از سوی دیگر محصولاتی مانند پی وی سی که علیرغم تولید داخل، اولویت های صادراتی برخی پتروشیمی ها باعث تشنج در بازار می شود، باید کنترل شود.

وی تاکید کرد: در کنار افزایش عرضه از طریق عرضه تلفیقی در بورس کالا، افزایش آستانه عرضه پایین تر و رساندن پتروشیمی به ظرفیت اسمی از اولویت های مدیریت بازار است. برخی از پتروشیمی ها به دلیل رقابت زیاد تمایلی به استفاده از سقف ظرفیت تولید خود ندارند و به همین دلیل به ظرفیت اسمی نمی رسند.

ترکمن در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: پتروشیمی ها عموما کالاهای تحریمی محسوب می شوند و اگر دقت و احتیاط لازم در به دست آوردن قیمت تمام شده کمتر در زمان خرید رعایت نشود، عرضه ترکیبی به جای اصلاح قیمت افزایش می یابد. قیمت مواد.” این اولیه خواهد بود.

وی افزود: با توجه به تحریم های اعمال شده بر کشور، بسیاری از کالاها در دسترس نیستند و به دلیل محدودیت های ارزی، بسیاری از صنایع پلیمری خطوط خود را بر اساس نیازهای جدید بازار توسعه داده اند، اما اکنون این صنایع به صورت ایمن و به موقع عرضه می شوند. و قیمت های مناسب شاید این یکی از سوالاتی باشد که اگر زمان بگذرد به دلیل ناکارآمدی اقتصادی تولید در اشتعال که در محصولات نهایی رخ می دهد، افزایش بی رویه قیمت یا تعطیلی را تجربه کنیم. بنابراین چالش و بحث اشتغال و کمبود کالا در سراسر کشور به وجود می آید و از سوی دیگر بازارهای صادراتی جدیدی که در سال های اخیر ایجاد شده است، تهدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید  درخواست نساجی سازمان لیگ برای برگزاری فینال جام حذفی در تهران

ترکمن در خاتمه گفت: پیشنهاد قطعی این است که عرضه تلفیقی در حوزه محصولات پتروشیمی به سرعت آغاز شود و توصیه می شود پتروشیمی ها برای بحث واردات و تامین مالی لازم به سمت فروش بلندمدت نروند چرا که این امر تاثیر روانی دارد. در افزایش قیمت های داخلی.

کالااکبر

دیدگاهتان را بنویسید