حمام تاریخی مامونیه در حال مرمت است


زهرا رنجبر در گفت وگو با خبرنگار فارس در زرندیه ، اظهار داشت: مرمت حمام تاریخی مامونیا با وام بالای یک میلیارد ریال توسط اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: در این مرحله از پروژه مرمت ، روشنایی ، اجرای عایق رطوبتی و آجر از سقف حمام انجام می شود و در فازهای بعدی فضای داخلی ساختمان مرمت می شود.
وی گفت: این پروژه با تعیین عوامل عملکرد و با اعتبار تعیین شده در روزهای آینده و در قالب امانی شروع به کار می کند.
رنجبر گفت: این پروژه پس از اتمام و بازسازی به عنوان بازارچه و کارگاه صنایع دستی هنرمندان زرندیه مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش فارس ، ساختمان تاریخی مامونیه به مساحت 869 متر مربع در مرکز و بافت تاریخی مامونیه و در ضلع شمالی آرامگاه سید منصور واقع شده است. حمام مردان) تشکیل شده است و مانند اکثر حمام های عمومی و قدیمی در ایران ، فضاهایی مانند ساربین ، گلخانه ، خزانه و مناطق خدماتی را شامل می شود.
سرویس بهداشتی سربینه دارای چهار اتاق تعویض در قسمت مردان و زنان است و فرم معماری آن به صورت طاق ، تیر و گنبد با مصالح آجری ، گلی و گچی ساخته شده است. داخل ساختمان فاقد هر گونه تزئینات است ، بنا این بنا در تاریخ 23/08/87 در شماره آثار 2308 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام /


بیشتر بخوانید  ترس و اندوه در جامعه ای که در خط شهادت است راهی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید