حماس سفیران خارجی را به بازدید از غزه دعوت می کند – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس سفیران کشورهای خارجی را به ایالات متحده دعوت می کند (سفیران استرالیا ، آرژانتین ، بوتان ، اوکراین ، کنیا ، گواتمالا ، جمهوری چک ، مجارستان ، تونگا و جمهوری دومنیکن) از مناطق اشغالی بازدید می کند تا شاهد فاجعه باشد اوضاع انسانی در منطقه در نتیجه محاصره 15 ساله رژیم صهیونیستی.

باسم نعیم ، عضو دفتر روابط بین الملل حماس در یک کنفرانس خبری گفت: “دشمن صهیونیستی نوار غزه را به مکانی غیرقابل سکونت برای زندگی و بزرگترین زندان آزاد جهان تبدیل کرده است ، همانطور که سازمان ملل متحد گفت.”

نعیم گفت که این محاصره مجازات ، که مجازاتی جمعی علیه فلسطینیان است ، طبق قوانین بین المللی یک جنایت جنگی است که فلسطینیان را از حقوق اساسی و بالاتر از همه از زندگی با عزت محروم می کند.

وی تأکید کرد که بیش از 70 درصد جمعیت نوار غزه را کودکان و جوانان تشکیل می دهند و مردم منطقه از آب آشامیدنی ، برق و دارو محروم هستند و بیش از 80 درصد آنها زیر خط فقر و بیکاری هستند. بیش از 50٪ است. ساکنان این نوار حتی اجازه مسافرت به خارج از آن را ندارند.

تخریب 474 خانه و ساختمان فلسطینیان در سال 2021

در گزارشی روز جمعه ، سازمان ملل گفت که رژیم صهیونیستی امسال 474 ساختمان و خانه فلسطینیان را در کرانه باختری تخریب کرده است.

در این گزارش آمده است كه 150 مورد از این ساختمانها توسط كشورهای خارجی برای فلسطینیان ساخته شده است.

بیشتر بخوانید  عقب نشینی از همسان سازی حقوق بازنشستگان ؟

این گزارش افزود که 656 فلسطینی از جمله 359 کودک آواره و بی خانمان در نتیجه تخریب آواره شده اند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید