حماس: احمد جبرئیل عمر خود را صرف دفاع از فلسطین کرد


به گزارش گروه بین الملل فارس ، گروه ها و اشخاص مقاومت درگذشت احمد جبرئیل ، دبیرکل جبهه مردمی آزادی فلسطین را تسلیت گفتند.

حماس در یک پیام تسلیت ، جبرئیل را به عنوان رهبر ملی فلسطین توصیف کرد: فرمانده ابو جهاد عمر خود را صرف مبارزه برای حفاظت از سرزمین ، کشور ایده آل فلسطین کرد.

در بیانیه کمیته های مقاومت فلسطین و واحد نظامی آن ، تیپ های ناصر صلاح الدین ، ​​آمده است: “مردم فلسطین نقش بزرگ رهبر ملی بزرگ خود را در مقاومت در برابر اسرائیل و مزدوران و وکلای آنها در منطقه ما فراموش نخواهند کرد.”

در این بیانیه آمده است: “فلسطین همیشه مورد هدف جبرئیل بوده و وی پسرش را در دفاع از قدس و آزادی فدا کرده است. وی همچنین مسئول بسیاری از شهادت ها و عملیات های امنیتی علیه دشمن صهیونیستی بود.

کمیته های مقاومت فلسطین نیز مرگ احمد جبرئیل را زیانی برای مردم فلسطین و مبارزان مقاومت مشترک و همه آزادگان جهان دانستند.

انور راجا ، سخنگوی جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز گفت که جبرئیل معتقد است که این شهر انقلابیون را فاسد می کند و برای مقابله با دشمن باید در خندق با دشمن روبرو شود.

وی افزود: احمد جبرئیل در دفاع از مقاومت در داخل لبنان علاوه بر این ، تأثیرات عالی و بنیادی برجای گذاشته است.

“عباس ذکی” عضو کمیته مرکزی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: “جبرئیل یک فرمانده بی نظیر بود و به مقاومت و عملیات آن بسیار متعهد بود.” در مقاومت ، او خود این کار را انجام داد قبل از اینکه از دیگران بخواهد ، و اسرائیل هزار بار به او اعتماد کرد.

بیشتر بخوانید  ترفندهای ساده برای تمیز کردن قفسه‌های فر به حالت روز اول

بسام الصالحی ، یکی از رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین نیز در مورد وی گفت: “جبرئیل مسئولیت خود را اتحاد فلسطینیان و متحد کردن آنها پس از فاجعه روز ناکبا در سال 1948 می داند.”

ماهر الطاهر ، یکی از رهبران جبهه مردمی آزادی فلسطین گفت: “عرصه فلسطین و ملت عرب و مردم آزاده در سراسر جهان مبارز را برای عادلانه ترین هدف ، یعنی علت فلسطین “

وی افزود: وی هرگز اصول خود را تغییر نداده و برای آزادی تمام فلسطین به اصول فلسطین پایبند بوده است.

فهد سلیمان ، معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک فلسطین ، جبرئیل را یک فرمانده نظامی نوآور و یکی از بنیانگذاران سازمان آزادیبخش فلسطین خواند.

دفتر سیاسی انصارالله نیز با صدور بیانیه ای درگذشت احمد جبرئیل را به مردم فلسطین و همه گروه های مقاومت و آزادگان در سراسر جهان تسلیت گفت. او با دشمن قدم می زد.

انصارالله تأکید کرد: این رهبر معلول فلسطین طرفدار آرمانهای بزرگ امت اسلامی علیه توطئه امپریالیستی آمریکا است ، از جمله در یمن بود.

وی گفت: “این جنبش مواضع سرافرازانه سیاسی دبیرکل فقید جبهه مردمی آزادی فلسطین در حمایت از مردم یمن را فراموش نمی کند.”

ساعاتی پیش منابع خبری از درگذشت احمد جبرئیل ، دبیرکل و بنیانگذار جبهه مردمی آزادی فلسطین ، در بیمارستانی در دمشق خبر دادند.

احمد جبرئیل در سال 1938 از پدری فلسطینی و مادری سوری در روستای یازورا در شهر یافا فلسطین به دنیا آمد. در سال 1948 ، با اشغال زادگاه گابریل توسط رژیم صهیونیستی ، خانواده جبرئیل مجبور شد فلسطین را ترک کند و به سوریه مهاجرت کند.

بیشتر بخوانید  رای عجیب کمیته انضباطی فوتبال؛ گوینده ورزشگاه محروم شد!

گابریل در سال 1956 وارد دانشکده نظامی در مصر شد و در سال 1959 فارغ التحصیل شد و پس از آن به عنوان افسر در ارتش خدمت کرد. سوریه فایل ضمیمه شده. در همان زمان ، وی فعالیتهای مخفی خود را برای افزایش مقاومت در میان فلسطینیان مقیم سوریه آغاز كرد و سرانجام جبهه مردمی برای آزادی فلسطین را بنیان نهاد. با این حال ، به دلیل اختلاف با نخست وزیر وقت سوریه امین الحافظ ، در سال 1963 وی خدمت در ارتش سوریه را رها کرد و قدرت خود را در راه رهبری جبهه تازه شکل گرفته قرار داد.

در جریان ناآرامی های سوریه ، جبرئیل به همراه مقاومت و ارتش سوریه با گروه های تروریستی درگیر شد.

وی در بخشی از سخنان خود درباره امام خمینی (ره) گفت: “روح الله خمینی موفق شد جهان اسلام را بیدار کند و زندگی تازه ای به مسلمانان ببخشد.”

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید