حل نکردن مشکل آب در خوزستان قابل قبول نیست / مسئولان باید با مردم شفاف باشند


به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز ، امروز جمعی از شیوخ و معتمدان خوزستان با خجات الاسلام محمد نبی موسوی نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کردند.

در این جلسه که مدیر عامل و مدیران سازمان نیروگاه های برق آبی خوزستان نیز حضور داشتند ، موضوعات مربوط به آب آشامیدنی و کشاورزی انسانی مورد بررسی قرار گرفت.

امام جمعه اهواز با تأکید بر لزوم مدیریت صحیح آب با اولویت تأمین آب آشامیدنی ، اظهار داشت: از استانداران استان خواسته شده است در برابر مردم پاسخگو باشند و برنامه های خود را برای تأمین آب آشامیدنی حیوانات و زمین های کشاورزی اعلام کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه حل نشدن مشکل آب خوزستان قابل قبول نیست ، گفت: اگر واقعیت ها به مردم گفته شود و شفاف سازی شود ، مردم درک می کنند و خواسته های آنها مطابق با جریان است وضعیت.

وی با اشاره به پیامدهای ضعف حکومتداری افزود: مردم باید نسبت به صرفه جویی در مصرف آب و برق حساس باشند. از طرف من ، من به حل مشکلات با مقامات محلی و ملی ادامه خواهم داد.

طرح انتقال آب جلوی خودت را بگیر

در این جلسه شیوخ و معتمدین خوزستان با تشریح مشکلات ایجاد شده برای مردم خواستار رسیدگی فوری به مشکل آب و برق استان و تعلیق پروژه های انتقال آب از سرشاخه های خوزستان شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

موضوع تأمین آب کشاورزی ، آب آشامیدنی و برق خانگی در قالب جدی ها توسط شیوخ و افراد با نفوذ ، نویسندگان و رسانه ها ، نخبگان و دانشمندان از حومه روستا مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و ما تا رسیدن به نتیجه مطالبه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید  ریزش شدید قیمت در بازار خودرو + جدول

ما برای تحقق حقوق مردم و منطقه با هیچ گروه یا شخصی سازش ، معامله و مصالحه نداریم.

ما از همه مردم عزیز و همدل تشکر می کنیم که محرومیتها و مشکلات مردم و منطقه را به طرق مختلف رصد و انعکاس می دهند.

ما از قوه قضاییه و سازمانهای امنیتی می خواهیم که مسئله برخورد با عملکرد مدیران در هر سطح و مقامی را که باعث این وضعیت اسفناک شده است ، جدی بگیرند و مردم را آگاه کنند.

ما از همه مردم می خواهیم که از نوشتار عوام فریبانه ، گفتار و حرکت آگاه باشند.

ما از استاندار خوزستان و کابینه می خواهیم پروژه های انتقال آب به سایر استان ها را متوقف کنند و خسارت باقی مانده از سیل و خشکسالی امسال را به کشاورزان منطقه پرداخت کنند.

ما می خواهیم به مردم صادق و نجیب استان اطلاع دهیم که در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تجمع اعتراضی نداریم.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید