حلول ماه رجب و تولد امام محمد باقر ۱۴۰۰


فرا رسیدن ماه رجب و ولادت امام محمد باکر در سال 1400. | دانلود فیلم میلاد امام محمد باقر استاتوس واتس اپ به ادامه مطلب مراجعه کنید.

رجب ماه بزرگ خدا و ماه احترام است تقوا به او نمی رسد، کسی که روزی از ماه رجب اگر روزه گرفت مستحق رضای بزرگ خداوند است و غضب حق از او دور می شود و درهای جهنم بر او بسته می شود.

مام محمد باکر علیه السلام پنجمین پیشوای شیعیان در روز اول ماه رجب سال 57 هجری قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشود.

نام او «محمد» و کنیه اش «اباعجعفر» است و کنیه «بکیر» را از پیامبر گرامی اسلام گرفته است و در میان مردم به «بکیر العلوم» به معنای دزد علم معروف شد. و علت آن در آن زمان زمینه مساعدی برای گسترش علوم و معارف اسلامی پدید آمد که تا زمان امامت فرزند بزرگوارشان امام صادق (علیه السلام) ادامه داشت و بیشتر روایاتی که موجود است عبارتند از. از این دو امام بزرگوار.

ماه مبارک رجب، ماه نزول فیض الهی و ماه میلاد پیشوایان عزیز دین ما به ویژه ولادت کعبه است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: ماه رجب «ماه استغفار» برای امت من است. ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهی در قداست و فضیلت به آن نمی رسد. رجب ماه خداست و هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد از خداوند خشنود می شود، خشم خدا از او دور می شود و درهای جهنم به روی او بسته می شود.

بیشتر بخوانید  وضعیت شاخص آودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰؛ کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل قبول

رجب نام نهری در بهشت ​​است که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین تر است. در روایات آمده است: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند او را از آن نهر سیراب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید