حق بیمه های برق را در خاطر داشته باشید


در قبض های برق از مشترکان هزینه ای به نام بیمه برق گرفته می شود که برای مشترکان شهری 100 تن ، مشترکان شهری 1000 تن و نیمی از این مبلغ برای مشترکان در مناطق روستایی است و بر این اساس اگر مشترک برق داشته باشد تصادف ، شما ممکن است حق داشته باشید خود را ادعا کنید. به عبارت دیگر ، طبق بیمه مشترکان ، اگر به اموال مشترکان یا سایر هزینه های ناشی از برق خسارت وارد کنید ، غرامت مشترکان و مفاد قرارداد تحت قرارداد بیمه پرداخت می شود.

ابتدا مشترک باید وارد وب سایت توانیر و قسمت بیمه مطالبات مشترکان شود یا با جستجو در موتورهای جستجو و ثبت درخواست خود به راحتی وارد وب سایت bimetavanir.org.ir شود. مشترکین هنگام ورود به سایت باید شماره شناسایی حساب خود را وارد کنند و در صورت داشتن مدارک باید اطلاعات خود را وارد کنند. علاوه بر این ، اگر آنها هزینه ای را پرداخت كرده اند ، باید فاكتور را به درخواست خود اضافه كنند ، سپس بررسی كارشناسی را وارد كنند ، خسارت را تعیین كنند ، شماره را برای شب بگیرند و در نهایت پرداخت می كنید.

این خسارات ممکن است در زمینه لوازم خانگی نباشد و آتش سوزی رخ داده باشد ، در این صورت ، اگر مقامات ذیصلاح برق را مطابق با مستندات ارائه شده توسط واحدهای مربوطه تأمین کنند ، بودجه لازم ادامه دهید.

حق بیمه های برق را در خاطر داشته باشید

هنوز 6،700 تقاضا برای سال گذشته تعیین نشده است

در همین رابطه عبدالامیر یاگوتی مدیرکل دفتر خدمات مشتری و خدمات مشتری اظهار داشت: در سال 1399 حدود 34500 درخواست در سیستم ثبت شده است که از این تعداد 6700 مورد هنوز بررسی نشده و در حال بررسی هستند اما ما در حال بررسی هستیم تا آخر بیایید این ماه را تمام کنیم.

بیشتر بخوانید  اولین شکست "بیرانوند" با بوآویستا در دیداری دوستانه

وی افزود: روند کار به این صورت است که پس از ثبت درخواست بیمه ، بررسی و کارشناسی آغاز می شود و پس از تعیین هزینه ها ، به متقاضی اطلاع داده می شود و پس از دریافت شماره شبا ، در صورت قبول متقاضی ، هزینه ها پرداخت می شود.

تاکنون 6500 درخواست ثبت شده است

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف کننده و خدمات مشتری ، با بیان اینکه در سال های 1398 و 1399 بیمه برق به عهده بیمه کوثر بود ، گفت: در سال 1400 حدود 6500 پرونده تاکنون ثبت شده است که خیلی بیشتر نیست. از مدت مشابه سال گذشته و حتی کمتر.

یاگوتی ادامه داد: “اعلامیه شرکت در مناقصه هفته گذشته منتشر شد و ما به دنبال ارزیابی فنی هستیم که در این هفته انجام شود و سرانجام بیمه را مشخص کنیم. هدف قرار بود تا پایان این ماه مشخص شود ، اما ظاهرا در 10 یا 15 روز “تأخیر به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه اگر بیمه گر در اوایل ماه اوت تعیین شود ، ما همه تلاش ممکن را برای پرداخت خسارت تا سپتامبر 1400 انجام خواهیم داد. گفت: تا زمانی که بیمه گر مشخص نشود ، ارزیابی خسارت انجام نمی شود و به طور کلی بیمه اگر همه را ارزیابی کند پرونده ها

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت مصرف کننده و خدمات مشتری در صنعت برق ، هیچ مشکلی در این موضوع وجود ندارد و بررسی و هزینه ها به طور کامل توسط بیمه گر انجام می شود و ما به عنوان نماینده مردم می توانیم توزیع حداکثر وجوه بیمه مسئولیت انجام حراج از طرف مردم تا بتواند مبلغی را که ماهانه پرداخت می کنند و طبق قانونی که اعلام شده است بازپرداخت کند.

بیشتر بخوانید  طنزپرداز مشهور از زندان آزاد شد

چه میزان خسارت پرداخت شده است؟

یاگوتی با اشاره به میزان خسارت پرداختی در سال 1399 اظهار داشت: سال گذشته حدود 70 میلیارد تن خسارت از طریق بیمه پرداخت شده است که در صورت پرداخت کامل به حدود 80 میلیارد تن می رسد و با توجه به روند فعلی بعید به نظر می رسد . البته اگر میزان غرامت بیش از امسال باشد ، سقف آن نیز همین مقدار است.

۲۲۲۲۲۲۵

دیدگاهتان را بنویسید