مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حقوق علیرز فگانی در استرالیا چقدر است؟ مقایسه درآمد او در ایران و استرالیا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


حقوق علیرز فگانی در استرالیا چقدر است؟

تشویق کننده: علیرضا فگانی که در آخرین صحبت هایش درباره ادامه تحصیل در استرالیا، رسما داور لیگ استرالیا شد.

خبرورزشی نوشت: علیرضا فغانی راهی لیگ استرالیا شد و به نظر می رسد یکی از دلایل آن تفاوت عجیب درآمد داوری در لیگ این کشور با لیگ ایران بوده است.

علیرضا فگانی داور بین المللی 41 ساله ایرانی از قضاوت در لیگ کشورمان محروم شد و روز گذشته رسما اعلام شد که او فصل جدید لیگ استرالیا را قضاوت خواهد کرد.

فغانی در ابتدا تصمیم خانواده اش را دلیل انتقال عنوان کرد و گفت تصمیم خاصی برای قضاوت در لیگ استرالیا ندارد اما اتحادیه فوتبال استرالیا بلافاصله پس از اطلاع از تصمیم این داور برای انتقال به استرالیا واکنش نشان داد. مسابقات جام جهانی شامل مسابقات مقدماتی، فینال فوتبال المپیک و فینال جام ملت های آسیا در لیست آنها قرار دارد.

این پیشنهاد مورد قبول فغانی قرار گرفت که قابل پیش بینی هم بود چرا که تفاوت حقوق داوری ایران و استرالیا بسیار زیاد است. فغانی در ایران برای هر فصل حدود 20 میلیون تومان حقوق می گرفت که برای یک سال کمتر از 2 میلیون در ماه است. همین دستمزد کم باعث شد که فغانی هرگز دادگاه را به عنوان کار اول خود نبیند و در سازمان ورزش شهرداری تهران نیز حضور داشته باشد. علاوه بر این، بیشتر درآمد فغانی از آزمایش های حضورش در میادین بین المللی است.

مقایسه حقوق فغانی در استرالیا و ایران

دستمزد فغانی در استرالیا برای قضاوت در لیگ استرالیا 7000 دلار در ماه است. اگر بخواهیم با حقوقی که در ایران دریافت کرده است مقایسه کنیم، او در یک ماه حدود 54 میلیون تومان با مبلغ روزانه دلار استرالیا (7800 تومان) حقوق دریافت می کند. اگرچه او هزینه زندگی در استرالیا را خواهد داشت، اما در هر صورت حدود 33 برابر بیشتر از فغانی درآمد خواهد داشت!

بیشتر بخوانید  گریم آقای بازیگر ایرانی در سریال جدیدش بعد از 13 سال!

به این ترتیب فغانی می تواند داوری را به عنوان اولین شغل خود در استرالیا انتخاب کند و در 4 سال باقی مانده از داوری بین المللی خود بیشتر به داوری فوتبال بپردازد.

او قبل از انتقال گفت که احتمالاً مشکلی برای قضاوت در بازی های لیگ استرالیا نخواهد داشت. حالا در اولین روزهای حضور فغانی در کشور، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که وی یکی از داوران دائمی لیگ فوتبال استرالیا شده است.

حقوق علیرز فگانی از دادگاه استرالیا چقدر است؟

علیرضا فغانی در استرالیا سوت خواهد زد

روز گذشته در صفحه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در توییتر نوشته شده بود: علیرضا فغانی یکی از بهترین داوران جهان در فصل 20-2019 داور دائمی لیگ A استرالیا خواهد بود. رقابت های این فصل لیگ استرالیا از 11 اکتبر سال جاری یعنی تا 20 روز آینده آغاز می شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *