حقوق سربازان 10 برابر شد



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: محسن دهنوی نماینده مجلس با انتشار پستی در اینستاگرام خود نوشت: از زمانی که وارد مجلس شدم، سربازی یکی از دغدغه های من و یکی از چالش های کشور بوده است. در حال حاضر سه میلیون مفقود داریم و طبق آنچه گفته شد یکی از سه عامل اصلی تعویق ازدواج، خدمت سربازی است.

وی ادامه داد: بنابراین تا زمانی که لایحه جدیدی دریافت نکردیم و اصلاحیه ای ارائه نکردیم، نباید دست به کار شویم. هنگام گشت و گذار در میدان، سربازانی را دیدم که دو روز بود غذای گرم نخورده بودند. در سال 1 حقوق سربازان زیر 40 هزار تومان بود و در بودجه 140 به موضوع حقوق سربازی پرداختیم. اگر قرار است فردی طبق قانون به سربازی برود، حقوقش باید طبق قانون باشد که تا آن زمان اینطور نبود و حقوق و مزایای او طبق قانون اجرا نمی شد.

به گفته محسن دهنوی 150 میلیارد تومان برای حقوق سربازان در آن زمان کنار گذاشته شد که همانطور که گفتیم منابع را افزایش داد و به 450 میلیارد تومان رسید. همچنین 4 میلیارد تومان حقوق و 2 هزار و 60 میلیارد تومان خوراک و پوشاک در مجلس در نظر گرفته شد و حقوق پرداختی به طور میانگین به یک میلیون و 40 هزار تومان رسید و هیچ سربازی زیر یک میلیون تومان حقوق دریافت نکرد. .

بیشتر بخوانید  برداشتن دندان های کامپوزیت زرد در خانه

دهنوی توضیح داد؛ امسال باز هم به موضوع حقوق سربازی پرداخته ایم. دولت می خواست 4 درصد به حقوق سربازان اضافه کند. اما اگر بخواهیم 2 درصد حقوق سربازان را افزایش دهیم چه چیزی برای افزایش 3 درصدی وجود دارد؟ بنابراین در مصوبه کمیسیون متحد شدیم که حقوق سربازان در مناطق غیر عملیاتی 60 درصد و در مناطق عملیاتی 2 درصد حداقل حقوق نیروهای مسلح باشد. سربازان متاهل نیز برای نیروهای مسلح 4 درصد حقوق دریافت می کنند. یعنی با توجه به اینکه حداقل حقوق نیروهای مسلح 5 میلیون و 60 هزار تومان خواهد بود، سال آینده سربازان کمتر از 3 میلیون و 40 هزار تومان دریافت نمی کنند و میانگین حقوق سربازان از 40 هزار تومان به 4 میلیون افزایش می یابد. تومان برای دو سال یعنی 5 برابر بیشتر.


دیدگاهتان را بنویسید