حقوق بازنشستگان و کارگران چه زمانی افزایش می یابد؟



به گزارش سلام نو، روزنامه شهروند نوشت: یکی از اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران از افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران در اردیبهشت ماه خبر داد. “

وی گفت: در سال جاری معمولاً این مبلغ برای تصویب توسط رهبری سازمان بیمه های اجتماعی و با همکاری شرکای اجتماعی به دولت پیشنهاد می شود که سطوح 38 درصد به اضافه مبلغ ثابت 515 هزار و 166 تن تعیین شده است. و این مبلغ مصوب به مستمری بگیران تامین اجتماعی مشمول قانون کار نیز تعمیم یابد.

آجوزی افزود: طبق جلسه ای که زیر نظر سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، کارشناسان به موضوعی رسیدند که گیر کرده که الان موضوع صحبت ها و جلسات من و حواشی و شبکه های اجتماعی است.

«معمولاً اشاره می‌شود که سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح شامل شرکت‌های دولتی و شامل افزایش 10 درصدی مصوب مجلس است، اما امسال بین سخنان سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح ویرگول وجود دارد. . “چه اشکالی دارد تایپ کردن یا چیز دیگری.”

وی گفت: اکنون در بین کارشناسان این بحث مطرح است که ابتدا کاما حذف شود زیرا باید تکلیف نیروهای مسلح مشخص شود. بند 4 تبصره 12 قانون حقوق و دستمزد نسبت به دولت ها باز می شود برای مستثنی شدن مشمولان قانون کار که مستمری بگیر و کارمند تامین اجتماعی هستند.

البته نامه از طریق مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای تغییر قانون در کمیسیون تصویب قانون به مجلس ارسال شد.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان فروردین ماه نظارت مرکز عالی بیمه اجتماعی مستمری بگیران، مرکز تهران، مرکز استان تهران، تمامی مراکزی که با یکدیگر در ارتباط هستند، موفق باشند. تمدید شود و وضعیت مستمری بگیران و کارگران مشخص شود تا در اردیبهشت ماه افزایش حقوق دریافت کنند.

بیشتر بخوانید  جلسه فوق العاده فرمانده سپاه قدس با اعضای جامعه مدرسین در حوزه علمیه كوم

دیدگاهتان را بنویسید