حقوق بازنشستگان واریز نشد | دلیل واریز نشدن حقوق بازنشستگان چیست؟



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: طبق اعلام قبلی صندوق بازنشستگی کشوری، مستمری فروردین 1401 مستمری بگیران کشوری تا پایان امروز چهارشنبه 31 فروردین ماه پرداخت می شود. اما مهم این است که با هزینه مستمری ماه آوریل پرداخت شود.

به عبارت دیگر علیرغم تصویب افزایش میزان مستمری 1401 مستمری بگیر، حقوق فروردین ماه آنها به اندازه اسفند سال گذشته پرداخت شد.

صندوق بازنشستگی کشوری علت عدم افزایش مستمری ها را مشخص نبودن منابع مالی افزایش های جدید اعلام کرد. بر اساس این اطلاعات احتمال می رود افزایش مستمری ها در سال 1401 از اردیبهشت تا فروردین ماه اتفاق بیفتد و مابه التفاوت حقوق فروردین ماه نیز در اردیبهشت ماه پرداخت شود.

طبق قانون بودجه از سال 1401 مستمری مستمری بگیران در دوران بازنشستگی به شرطی که کمتر از 5 میلیون تومان در ماه نباشد باید 10 درصد افزایش یابد.

تاریخچه تاخیر پرداخت

طبق روال قانونی تامین مالی این صندوق ها نیاز به مجوز سازمان برنامه و بودجه دارد و از آنجایی که این مجوز هنوز صادر نشده است، در نتیجه مستمری بازنشستگان کشوری تا پایان سال جاری به حساب واریز می شود. اطلاع بیشتر .

الحسابی مستمری ماه آوریل را به بازنشستگان پرداخت کرد در حالی که مارس گذشته بازنشستگی کارمندان بازنشسته تا آخرین لحظه به تعویق افتاد.

صندوق بازنشستگی کشوری در آن زمان دلیل آن را مشکل دریافت وام اعلام کرد و به همین دلیل سازمان پرداخت مجوز پرداخت را صادر نکرد.

بیشتر بخوانید  افشاگری باورنکردنی نیوشا ضیغمی از زندگی خصوصی‌اش| نیوشا راز زندگی‌اش را برملا کرد +فیلم

تذکر رئیس صندوق بازنشستگی و از کارافتادگی

در همین رابطه محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری روز گذشته گفت: دولت هنوز افزایش حقوق مصوب در قانون بودجه 1401 امسال را ابلاغ نکرده است. بنابراین حقوق فروردین ماه مستمری بگیران بر اساس سال گذشته محاسبه و پرداخت می شود و امیدواریم با اعلام دولت بر اساس افزایش های جدید اردیبهشت و فروردین ماه قضاوت شود. در آن زمان پرداخت خواهد شد.

با وجود این وضعیت، اسکندری از عزم جدی دولت و مجلس برای اختصاص 9 هزار میلیارد تن وام برای بازنشستگی صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد.

وی بدون اشاره به جزئیات این حادثه گفت: بحث قانونی شدن شبیه سازی موضوع دیگری است که باید در لایحه مربوطه به آن پرداخته و جمع بندی شود و ما نیز در حال تلاش برای تعیین تکلیف هستیم.

صندوق بازنشستگی کشوری یکی از بزرگترین صندوق های تامین اجتماعی در ایران است که کارکنان بازنشسته کشوری و خانواده های آنها را هدف قرار می دهد. سال گذشته یک میلیون و 500 هزار کارمند در صندوق اعلام شد.

قانون تناسب یا همسان سازی یکی از اصلی ترین مطالبات عمومی بازنشستگان و مستمری بگیران بود. محتوای این قانون که همه ساله برای بازنشستگان کشوری و لشکری ​​اجرا می شود به بازگشت حقوق بازنشستگان و افزایش قدرت خرید آنها اشاره دارد.

به زبان ساده، مستمری بگیر هنگام دریافت مستمری حق بیمه پرداخت نمی کند. مستمری وی بر اساس حق بیمه سنوات گذشته محاسبه و پرداخت می شود.

این مستمری در برابر تورم و نوسانات اقتصادی به تدریج بی ارزش می شود. به همین دلیل دولت و مجلس با تخصیص بودجه های سنواتی، قدرت خرید از دست رفته بازنشستگان را در قالب قوانین هماهنگ سازی یا تناسب ترمیم می کنند.

بیشتر بخوانید  دیگه از بیرون خمر هزار لایه نخر خودت تو خونه درست کن! | طرز تهیه خمیر هزار لایه +ویدیو


دیدگاهتان را بنویسید