حقوق بازنشستگان مرداد 1401 چگونه محاسبه می شود؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، دولت به دلایلی هنوز نامشخص از انتشار مصوبه جدید در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری می کند. با این حال، نقل قول ها از افزایش 38 درصدی دستمزد بازنشستگان حکایت دارد، اما هیچ کدام از این اخبار به معنای افزایش دستمزد در مرداد ماه نیست.

هنوز خبری از ابلاغ مصوبه جدید افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی نیست، هرچند نقل قول ها از افزایش 38 درصدی غیرحداقل مستمری 515 هزار تومانی در ماه حکایت دارد. حقوق بیش از 1.6 میلیون مستمری بگیر سایر رده های سازمان تامین اجتماعی با این وضعیت چگونه محاسبه می شود؟

طبق روال سازمان تامین اجتماعی پرداخت مستمری بگیران از بیستم ماه آغاز می شود و مستمری بگیران ماه جدید همیشه از چند روز قبل صادر می شوند.

در حال حاضر کمتر از یک هفته تا آغاز بازنشستگی مرداد ماه باقی مانده است، بررسی ها نشان می دهد فیش های حقوقی این ماه بر اساس تصمیمات قبلی صادر شده است و این یعنی هنوز خبری از افزایش مستمری بگیران نیست. حقوق و دستمزد

بر اساس قانون، هرگونه افزایش یا کاهش در میزان حقوق بازنشستگان مستلزم ابلاغ رسمی دولت است که بر اساس آن قوانین بازنشستگی بازنشستگان انفرادی برای مدت یک سال تغییر می کند و در نتیجه مستمری ها افزایش می یابد. .

دستمزدها در مرداد چقدر خواهد بود؟

درست است که تاکنون همه نقل قول ها حاکی از پیروزی بازنشستگان معترض است، اما تا زمانی که دولت آیین نامه جدیدی را ابلاغ نکند، خبری از افزایش دستمزد نیست.

بیشتر بخوانید  حداقل دستمزد در سال 1401 چقدر خواهد بود 5.6 یا 9 میلیون تومان؟

همچنین مصوبه قبلی نیز به دلیل نواقص از سوی مجلس باطل اعلام شد که حتی ادامه افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان برای مرداد ماه نیز با مشکلات قانونی مواجه خواهد شد.

این سردرگمی می تواند به معنای بازگشت احتمالی سازمان تامین اجتماعی به مصوبه 1400 برای افزایش حقوق مستمری بگیران سایر رده ها باشد. این امر منجر به کاهش موقت حقوق بازنشستگان می شود.

اما احتمال ادامه پرداخت حقوق مستمری بگیران بر اساس آیین نامه ابطال شده توسط سازمان تامین اجتماعی نیز وجود دارد تا پس از تصویب و ابلاغ آیین نامه جدید، مسئولیت مابه التفاوت ماه های معوقه مشخص شود. .

بعد از این چه خواهد شد؟

بلاتکلیفی اگر ملاک اجرای روال قانونی تعلل دولت در انتشار مصوبه جدید افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی باشد، بیش از این نمی تواند طول بکشد.

صرف نظر از اینکه وزارت رفاه اجتماعی توسط سرپرست اداره می شود یا وزیر، طبق قانون، همه افرادی که مانع از تغییر آیین نامه معیوب دولتی می شوند قابل تعقیب و جریمه هستند، اما تعیین نمی کند که این تاخیر تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید