حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟



به گزارش سلام نو، افزایش حقوق بازنشستگان یکی از بحث برانگیزترین موضوعات روزهای پایانی سال 1400 بود. با گذشت یک ماه از سال جدید هنوز افزایش حقوق بازنشستگان به نتیجه نرسیده است و بازنشستگان همچنان منتظر نتیجه هستند. آخرین اخبار از افزایش مستمری ها حاکی از آن است که از ابتدای اردیبهشت 57 درصد افزایش مستمری ها وجود خواهد داشت. همچنین دو طرح برای افزایش مستمری ها در نظر گرفته شده است که در ادامه خبر مهم آن را می خوانید.

در مصوبه دولت آمده است که حداقل حقوق مستمری بگیران، ازکارافتادگان و مجموع مستمری کارگران عائله مندی شورای شهر نباید کمتر از حداقل حقوق باشد و طبق قوانین مربوطه و مصوبه شورای عالی کار، حقوق آنان تعیین شود. برابر با حداقل 57.4 درصد است به طوری که کمتر از پنج میلیون و 580 هزار تن نخواهد بود.

همچنین با توجه به حکم قانون بودجه سال 1401 (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق های بازنشستگی مختلف (مبتنی بر افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان) و به منظور هماهنگی در پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، مقرر شد تا با توجه به قانون بودجه سال 1390، پرداخت حقوق و دستمزد در کلیه صندوق های بازنشستگی انجام شود. برای این گروه از گیرندگانی که بیش از دریافتی دریافت می کنند حداقل افزایش 10 درصد اعمال می شود.

بیشتر بخوانید  اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قزوین اعلام شد

دیدگاهتان را بنویسید