مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حقوق بازنشستگان افزایش یافت | افزایش باورنکردنی حقوق بازنشستگان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: این نماینده مجلس به تعلل و بلاتکلیفی دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد.

از ابتدای امسال حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی باید تغییر می کرد. چندی پیش اعلام شد که مصوباتی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان از بیمه تامین اجتماعی ابلاغ شده است. اما در ادامه افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تکذیب شد. بازنشستگان تامین اجتماعی از این بابت نگران بودند و مجلس در نهایت تصمیم نهایی را درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گرفت. اما تکلیف تعدیل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه شد؟!

دولت نباید بازنشستگان تامین اجتماعی را بلاتکلیف بگذارد!

به گزارش برنا به نقل از ایسنا، علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگران مجلس در نشست علنی امروز مجلس در بیانیه ای شفاهی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس جمهور تشکر می کنیم که وی با بررسی مصوبه اجرای این قانون اظهار داشت: آیین نامه ها مطابق با قانون مصوب مجلس نیست.

وی در ادامه اظهار داشت: اینجانب به عنوان رئیس فراکسیون کارگران مجلس شورای اسلامی از جنابعالی تقاضا دارم به دولت دستور دهید هر چه سریعتر تکلیف مستمری بگیران تامین اجتماعی را مشخص کند. مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و گروه هدف این سازمان در بلاتکلیفی به سر می برند.

تکلیف مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چه می شود؟

بیشتر بخوانید  گران شدن پفک و بیسکویت و شکلات / قیمت جدید پفک و بیسکویت اعلام شد

کمیته بررسی و اجرای مصوبات دولت با قوانین در جلسه فوق‌العاده امروز با بررسی جلسات متعدد کارشناسی و دعوت از نمایندگان دولت، سازمان تامین اجتماعی و بیمه بازنشستگان و استماع نظرات آنها، مصوبه دولت را در جلسه فوق‌العاده امروز به چالش کشید. .

قربانعلی مهری دبیر این کمیته افزود: کمیته بررسی و اجرای مصوبات دولت با قوانین مبتنی بر اصول 85 و 138 قانون اساسی و قانون اجرای این اصول به طور مستمر در جلسات خود کلیه مصوبات دولت را بررسی می کند. مصوبات و نظر هيأت وزيران با موافقت رئيس مجلس به دولت ابلاغ مي شود.

دبیر کمیته در تشریح روند رسیدگی و بررسی تصویب در این کمیته اظهار داشت: بر اساس قانون اعمال اصول 85 و 138 قانون اساسی، نتیجه بازنگری اولیه کمیته به دولت ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: امروز پس از چندین جلسه بررسی و استماع نظرات کارشناسی عمومی درباره کاربران، مصوبه تعیین مستمری، از کارافتادگی و عائله مندی از سال 1401 غیرقانونی بوده و موارد اختلاف با دولت را مقدماتی اعلام می کند. رای. “

مهری افزود: پس از دریافت اعتراض کمیته، دولت یک هفته فرصت دارد تا مصوبه خود را اصلاح کند، در غیر این صورت و یا در صورت عدم پاسخ مستند و مستدل به دولت، نظر کمیته تطبیق نهایی و به دولت ابلاغ می شود. “منسوخ شود.

دبیر کمیته تطبیق در پایان با تشریح ابعاد حقوقی این مصوبه گفت: با تعامل خوب دولت و کمیته تطبیق، یقین داریم که بهترین تصمیم گرفته خواهد شد و هیچ مشکلی برای اصلاحات وجود نخواهد داشت. وضوح.” وضوح. “

بیشتر بخوانید  کنگره آمریکا خواستار «تحریم‌های فلج‌کننده» علیه روسیه شد

خدمات بازنشستگی تامین اجتماعی

برای بازنشستگی و استفاده از خدمات وی در قانون مقرر شده است که فرد بازنشسته شود و مستمری بگیرد. این شرایط به شرح زیر است: در ماده 76 قانون بیمه های اجتماعی آمده است: مشمولان این قانون در صورتی که حداقل 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند و مردان 60 سال و زنان 55 سال سن داشته باشند، می توانند حق بیمه دریافت کنند. حقوق بازنشستگی یا حقوق

حال اگر افراد به حداقل سن تعیین شده در قانون نرسیده باشند نمی توانند بازنشسته شوند؟ در تبصره 1 همین ماده آمده است که اگر به جای 20 سال مستمری 30 سال داشته باشند، نمی توانند شرط سنی مندرج در متن ماده را داشته باشند، اما مردان باید حداقل 50 سال و زنان 45 سال داشته باشند.

موضوع مهم در این زمینه بازنشستگی کارگران در مشاغل سخت و زیان آور است که در صورت پرداخت حق بیمه 20 سال متوالی یا 25 سال متوالی می توانند بدون محدودیت سنی بازنشسته شوند.

یکی دیگر از شرایط خاص قانون بیمه های اجتماعی از نظر مستمری بازنشستگی زنان با حداقل 20 سال حق بیمه و حداقل 42 سال سن است که در زمان درخواست بازنشستگی یا ترک خدمت شرط می باشد. کار مشمول قانون کار است.

ماجرای افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان بیمه اجتماعی چیست؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: افزایش حقوق مستمری بگیران در بیمه های اجتماعی باید متناسب با تورم باشد که ملاک 38 درصد در بیمه های اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار است و از ابتدا محاسبه می شود. . سال 1401..

بیشتر بخوانید  با 2 میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید، اما نه در بهترین محله‌ها! | خرید مسکن در چند محله تهران+جدول

انصاری با اشاره به ماده 96 قانون بیمه های اجتماعی گفت: این ماده سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرده است با توجه به افزایش هزینه های معیشتی و با تصویب هیئت وزیران نسبت به افزایش کلیه مستمری ها و مستمری های از کارافتادگی با توجه به افزایش 38 درصدی تورم اقدام کند. افزایش بیمه مستمری تامین اجتماعی نیز باید متناسب با تورم باشد که در حال حاضر ملاک 38 درصد در بیمه های اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار است و حقوق از ابتدای سال 1401 محاسبه می شود. را غیرقانونی دانست و به دولت دستور اصلاح داد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *