مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حقوق این مستمری بگیران 6 میلیون شده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، دولت روز گذشته افزایش 1401 میلیون دیناری مستمری را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه مستمری های سازمان تامین اجتماعی به سه صورت افزایش می یابد.

دسته اول مستمری بگیران با حداقل دستمزد هستند که درآمد آنها که بیش از نیمی از مستمری بگیران تامین اجتماعی را تشکیل می دهد 57.4 درصد افزایش یافته است.

این افزایش بر اساس ماده 111 قانون بیمه های اجتماعی است که در آن حداقل حقوق ماهانه کارمند مبنای افزایش حداقل مستمری سازمان تامین اجتماعی است.

بر این اساس در سال 1401 این دسته از مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی ماهیانه معادل پنج میلیون و پانصد هزار تومان حقوق خواهند داشت.

رقم ثابت 650 هزار تومان متعلق به کیست؟

برای دسته دوم که از نظر میزان دریافتی متوسط ​​محسوب می شود، افزایش مستمری تامین اجتماعی در سال 1401 به صورت ترکیبی به اضافه رقم ثابت افزایش یافت.

این دسته از مستمری بگیران در جدول پرداختی بیش از حداقل ها به مجمع شهرداری قرار دارند اما درآمد جدید آنها به 10 میلیون تومان در ماه نمی رسد.

بر اساس مصوبه دیروز هیات دولت، حقوق جدید این گروه 10 درصد به اضافه رقم ثابت 650 هزار تومان خواهد بود.

اما دسته سوم مستمری بگیران تامین اجتماعی که اقلیت محدودی هستند حداکثر دریافتی هستند که درآمد ماهانه این افراد از این پس تنها به همان 10 درصد افزایش می یابد و خبری از پرداخت رقم ثابت 650 هزار نفر نیست. تومان. .

به عبارت دیگر، این دسته شامل کسانی می شود که در اثر افزایش 10 درصدی مستمری ها، حقوق ماهانه بیش از 10 میلیون تن دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

حقوق بازنشستگان چقدر افزایش یافته است؟ وضعیت نامشخص افزایش هزینه های ثابت

این در حالی است که در تصمیم روز گذشته دولت، وضعیت افزایش سایر حقوق بازنشستگان مشخص نیست. به طور مشخص مسکن و حقوق زندگی، خانواده و حق اولاد از جمله مزایای ثانویه ای است که هر ماه به مستمری بگیران واجد شرایط پرداخت می شود اما در مصوبه از وضعیت افزایش روز گذشته آنها اطلاعی در دست نیست.

تعدیل حقوق بازنشستگان نیز قرار بود برای سال 1401 عملیاتی شود، اما دامنه این وضعیت هنوز مشخص نیست.

با تصمیم دیروز دولت مشخص شد که مستمری غیرحداقلی 38 درصد افزایش نخواهد یافت.

پیش از این سازمان تامین اجتماعی بر اساس مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد کارگران را 38 درصد افزایش داد، تصمیم به افزایش حقوق بازنشستگان به سطوح دیگر گرفته بود، اما در نهایت این پیشنهاد به تصویب نرسید. در دفتر

به نظر می رسد هیأت وزیران خوانشی متفاوت از ماده 96 قانون بیمه های اجتماعی داشته باشد که در آن قانون مبتنی بر افزایش حداقل مستمری، بر نسبت درآمد و هزینه زندگی مستمری بگیران تأکید دارد. به گفته دولت همین افزایش 10 درصدی با رقم ثابت 650 هزار تومان پاسخ این رابطه است. / اخبار تجارت

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *