حقایقی عجیب از زندگی پله



آنچه دیگران می خوانند:

پله دقایقی پیش پس از سال ها مبارزه با سرطان چشم از دنیا رفت، بنابراین دنیای فوتبال با یکی از بهترین های خود خداحافظی کرد.

یک قدم

ادسون آرانتس دوناسیمنتو معروف به پله یکی از اسطوره های تاریخ دنیای فوتبال است که بسیاری از کارشناسان او را بهترین بازیکن مستطیل سبز می دانند. بازیکنی که در 17 سالگی در تیم ملی برزیل دست به کار بزرگی زد و توانست فوتبال زیبای سلزا معروف به “جوگوبنتینو” را احیا کند.

پله در جام جهانی 1958 به برزیل کمک کرد تا برای اولین بار قهرمان جهان شود و جام جهانی 1950 و شکست مقابل اروگوئه در خانه و فینال را فراموش کند. این پایان کار قهرمان ما نبود. او در جام جهانی 1962 و 1970 به ستاره ای برای برزیل تبدیل شد و توانست نام خود را در تاریخ جام جهانی جاودانه کند.

پله تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که توانسته 3 بار قهرمان جام جهانی شود. افتخاری که به نظر می رسد هیچ کس نمی تواند آن را برای سال های آینده تکرار کند.

پله علاوه بر اینکه یک چهره ورزشی است، یکی از الهام بخش ترین سلبریتی های جهان نیز می باشد. مجله آمریکایی تایم پله را به عنوان یکی از مهم ترین چهره های قرن معرفی کرد. او مفهوم جدیدی به فوتبال داد و توانست میلیون ها نفر را عاشق مستطیل سبز کند.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

اگرچه رونالدو رکورد تعداد گل را شکست اما نباید فراموش کرد که این بازیکن در 1363 بازی 1281 گل به ثمر رسانده است. او همچنین نماد وفاداری به سانتوس برزیلی بود و تمام دوران باشگاهی خود را در این تیم گذراند. او 19 فصل فوق العاده را در این تیم سپری کرد و موفق به کسب 24 جام شد که از مهمترین آنها می توان به 2 قهرمانی در کوپا لیبرتادورس و 6 قهرمانی در لیگ برزیل اشاره کرد.

یک قدم

پله در سال 1994 سفیر یونسکو شد و در سال 1995 در دوران ریاست هنریک کوردوس وزیر ورزش برزیل شد. او به دنیای سینما نیز راه یافت و موفق شد در فیلم معروف فرار به سوی پیروزی در کنار سیلوستر استالونه و مایکل کین به ایفای نقش بپردازد.

پله در طول زندگی خود لحظات درخشانی را برای جهان خلق کرد. او در سن 82 سالگی درگذشت. بنابراین یکی از اسطوره های فراموش نشدنی دنیای فوتبال برای همیشه هوادارانش را ترک خواهد کرد. همیشه از عشق، لجاجت و مهربانی می گفت.

یک قدم


دیدگاهتان را بنویسید