حقایقی شگفت انگیز درباره فواید آب ترشی که نمی دانستید!



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در این مطلب اطلاعاتی در مورد ترشی، آب ترشی، فواید آب ترشی، خواص درمانی آب ترشی، ترشی برای کاهش وزن، پیشگیری از سرطان، پیشگیری از دیابت، خواب خوب را می خوانید. و بوی بد دهان..

اکثر مردم وقتی آب ترشی تمام می شود دور می اندازند، در حالی که آب ترشی را می توان به عنوان یک نوشیدنی ورزشی مصرف کرد. علاوه بر این، احتمالا تعداد کمی از مردم می دانند که این نوشیدنی گرانبها را می توان در یک رژیم غذایی سالم نیز استفاده کرد.

ترشی ها ترشی هایی هستند که در آب نمک قرار دارند تا مدتی تخمیر شوند. تخمیر طعم و ظاهر خیار را تغییر می دهد. نام علمی خیارهایی که برای ترشی کشت می‌شوند Cucumis anguria است که گونه‌ای کمیاب‌تر از خیار معمولی است. آب ترشی همان آب در شیشه ترشی است، اما برخی از شرکت ها پس از پی بردن به فواید این ماده برای سلامتی، اقدام به فروش جداگانه آن کرده اند. طعم آن بسیار شور و ترش است و ممکن است بعد از خوردن آن صورتتان به هم بریزد. آب ترشی به دلیل طعم بی نظیری که دارد در تهیه غذاهای مختلف به عنوان مثال برای غنی سازی نان یا چاشنی غذاهای گوشتی استفاده می شود.

حقایق تغذیه ای آب ترشی

تعداد زیادی ویتامین و مواد معدنی از جمله ویتامین C، ویتامین K، ویتامین E، سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم و همچنین پروبیوتیک هایی مانند لاکتوباسیل ها از عناصر اولیه آب ترشی هستند. هر کدام از این مواد فواید سلامتی خاصی دارند. آب ترشی همچنین حاوی مقدار کمی کربوهیدرات است.

بیشتر بخوانید  جزئیات دیدار کالیباف و رئیس پارلمان سوریه

بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از خواص برجسته‌تر آب ترشی بیندازیم.

1- اسپاسم عضلانی را کاهش می دهد

سرکه یکی از اجزای اصلی آب ترشی است که می تواند درد و ناراحتی ناشی از گرفتگی و اسپاسم عضلانی را تسکین دهد. از آنجایی که سدیم موجود در آب ترشی به شکل سرکه و کلرید کلسیم است، سریعتر از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند. به همین دلیل است که این نوشیدنی یک گزینه بسیار محبوب برای ورزشکاران و دوندگان است.

2- افزایش انرژی

آب خیار عملکرد هوازی بدن را افزایش می دهد و اگر قبل از ورزش نوشیده شود دمای بدن را تنظیم می کند. همچنین ورزشکاران پس از تمرین از آب ترشی استفاده می کنند تا انرژی از دست رفته را جبران کنند و تعادل الکترولیت را در بدن خود بازگردانند.

3- جبران کمبود آب

آب ترشی می تواند جایگزین سدیم و پتاسیمی شود که در طول تعریق از دست می رود. در مقایسه با نمک های معمولی، بدن راحت تر می تواند سدیم موجود در این نوشیدنی اسیدی را جذب و استفاده کند. در نتیجه با نوشیدن آن، گرفتگی عضلات به سرعت برطرف شده و الکترولیت ها جایگزین می شوند و از این طریق بدن می تواند کمبود آب را جبران کند. البته نتایج تحقیقات در این زمینه یکسان نیست، اما خود ورزشکاران حاضرند به فواید آب ترشی سوگند یاد کنند.

4- بهبود هضم

غذاهای تخمیر شده تعادل باکتری ها را در روده بهبود می بخشد و منجر به افزایش کارایی گوارش و سلامت کلی می شود. آب ترشی (که یک نوشیدنی تخمیری است) می تواند سموم معده را دفع کند، تحرک اندام های گوارشی را افزایش دهد و از سوزش سر دل جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید  ببینید القاطر پنالتی را در کجا اجرا کرد؟!

5- کاهش وزن

اگرچه دلیل دقیق این فرآیند مشخص نیست، اما مشخص است که نوشیدن مقادیر کمی سرکه می تواند متابولیسم بدن را افزایش داده، به کاهش وزن کمک کند و از تجمع چربی در بدن جلوگیری کند. در ضمن میزان کالری آب ترشی کم است (بین ۰ تا ۱۰۰ کالری در هر وعده) که البته بستگی به طرز تهیه ترشی دارد.

6- منبع غنی آنتی اکسیدان

شاید فکر نکنید که ترشی سرشار از آنتی اکسیدان است، اما این ماده غذایی سرشار از ویتامین E و ویتامین C است، بنابراین منبع غنی آنتی اکسیدان است و می تواند با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه کند و از استرس اکسیداتیو جلوگیری کند. این خواص باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان و پیشگیری از بیماری های مزمن می شود.

7- پیشگیری از دیابت

تحقیقات نشان می دهد که مصرف سرکه که یکی از اجزای اصلی آب ترشی است باعث کاهش قند خون می شود. به این ترتیب با نوشیدن آب ترشی از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می شود. افزایش ناگهانی قند خون برای افراد دیابتی و کسانی که احتمال ابتلا به این اختلال را دارند بسیار خطرناک است.

8- بهبود کیفیت خواب

بسیاری از افراد از سندرم پای بیقرار رنج می برند. این سندرم که در اثر اسپاسم عضلانی ایجاد می شود، می تواند خواب را مختل کند و خواب را برای مبتلایان به یک کار دردناک تبدیل کند. این گرفتگی‌های ناشی از عدم تعادل الکترولیت و کنترل ماهیچه‌ها را می‌توان با نوشیدن چند جرعه آب ترشی قبل از خواب کاهش داد و به شما اجازه می‌دهد آرام و راحت بخوابید.

بیشتر بخوانید  جومونگ واقعی، راز وفاداری سگها و آماده باش در تهران | خبرهای مهم امروز را بخوانید

9- درمان دردهای قاعدگی

آب ترشی نه تنها می تواند گرفتگی عضلانی عمومی را تسکین دهد، بلکه دردهای قاعدگی را نیز تسکین می دهد.

10- تسکین دهنده آفتاب سوختگی

بسیاری از افراد از آب ترشی برای درمان آفتاب سوختگی استفاده می کنند. می گویند با ریختن مستقیم آب ترشی روی نواحی آفتاب سوخته می توانید از این مشکل خلاص شوید.

11- کاهش کلسترول

مصرف آب ترشی می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی همستر، دلیل اصلی این خاصیت، کورستین موجود در ترشی است.

12- بوی بد دهان

سرکه خاصیت ضد باکتریایی دارد و باکتری هایی که باعث بوی بد دهان می شوند را از بین می برد. از ترکیب سرکه و شوید در طب سنتی برای رفع بوی بد دهان استفاده می شود.

13- درمان گلودرد

در طب سنتی از آب ترشی برای درمان گلودرد استفاده می شود. برای تسکین گلودرد باید آن را بنوشید یا غرغره کنید. نمک و سرکه در آب ترشی معجزه می کند.

14- درمان سردرد

آب ترشی علاوه بر رفع اسپاسم عضلانی، درمان کننده سردرد و سرگیجه نیز می باشد. کسانی که بعد از ورزش های سنگین یا فعالیت های بدنی شدید دچار سردرد و سرگیجه می شوند می توانند از این خاصیت آب ترشی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید