مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حقایقی راجع به مداد ابرو

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گفته ی سلامت نیوز ؛مداد ابرو ابتدا به تنه مو صدمه می‌زند و سپس ریشه مو را از بین می‌برد و اگر این استفاده به صورت مکرر باشد می‌تواند آسیب‌های بیشتری را داشته باشد. دکتر امیرهوشنگ احسانی، عضو هیات علمی پزشکی تهران، با اشاره به استفاده زنان و دختران جوان از مداد ابرو گفت: مداد ابرو که رنگ را با فشار وارد مو می‌کند می‌تواند باعث ریزش و کم شدن ابروان ‌شود.

حقایقی راجع به مداد ابرو

دکتر احسانی در خصوص آسیب‌های فراوانی که مداد ابرو می‌تواند به ریشه مو وارد می‌کند، اظهار داشت: استفاده مداوم و هر روزه از مداد ابرو می‌تواند بسیار آسیب‌زننده باشد، به طوری که ابتدا به تنه مو صدمه می‌زند و سپس ریشه مو را از بین می‌برد و اگر این استفاده به صورت مکرر باشد می‌تواند آسیب‌های بیشتری را داشته باشد. وی توضیح داد: با اینکه رنگ مو موجب ریزش نمی‌شود اما مداد ابرو می‌تواند حتی از رویش مو نیز جلوگیری کند.

عضو هیات علمی پزشکی تهران در مورد استفاده از خط چشم گفت: پوست پلک نازک‌ترین قسمت چشم است، به همین خاطر استفاده از مواد آرایشی می‌تواند بالاترین ریسک را داشته باشد. وی در خصوص استفاده از خط چشم هشدار داد: استفاده از خط چشم شیوع اگزماهای دور چشم را افزایش داده است که افزایش اگزماهای دور چشم مهم‌ترین عامل برای بروز عفونت‌ها است. دکتر احسانی درمورد عامل ایجادکننده این اگزماها خاطرنشان کرد: زنان ممکن است از مواد آرایشی ارزان قیمت که معمولا قاچاق و دارای ترکیبات ارزان‌قیمت هستند استفاده ‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: استفاده از مواد آرایشی که کیفیت بالایی ندارد ریسک‌های التهابی را بالا می‌برد و می‌تواند ناقل عفونت‌ها باشد. دکتر احسانی در پایان بیان کرد: مواد آرایشی در حال حاضر مشکل‌های پوستی، حساسیت‌های شدید، خارش، التهاب‌های دور چشم و عفونت‌های دیگر را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید  جلوگیری از سفید شدن موها با چند راه حل اسان

به جای استفاده از مداد ابرو استنسیل ابرو را با برس پیشنهاد می کنیم.
دکتر امیرهوشنگ احسانی متخصص پوست و مو


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *