مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حقایقی راجب تایتانیک که قبلا نمی دانستید.

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


در این مقاله مجله تشویق برنامه هایی برای این مناسبت 100 سال از غرق شدن معروف ترین کشتی جهان “تایتانیک” می گذرد.مطالب جالب و جدید را در اختیار خوانندگان خود قرار دهید. امیدواریم از خواندن آن لذت ببرید.

حقایقی راجب تایتانیک که قبلا نمی دانستید

تایتانیک و حقایقی در مورد تایتانیک

شاید یکی از دلایلی که تایتانیک غرق شد، ماه کامل در آن زمان بود.

دانشمندان اخیراً نظریه جدیدی در مورد این موضوع ارائه کرده اند دلایل غرق شدن کشتی تایتانیک یکی از آنها ماه کامل در آن زمان بود که ممکن است منجر به برخورد یک کشتی با کوه یخی شناور شده باشد و 1500 نفر کشته شوند.

دونالد آلسون، ستاره شناس دانشگاه تگزاس، می گوید که ماه کامل در 4 ژانویه 1912، ممکن است باعث جزر و مد غیرعادی و سنگین شده باشد که باعث عقب نشینی تکه ای بزرگ از یخ به سمت جنوب شده است. تایتانیک در کمال تعجب با این توده یخ بزرگ برخورد کرد.

این ستاره شناس بیان می کند که ماه کامل در آن زمان کاملا غیر طبیعی بوده و در واقع ماه از سال 796 بعد از میلاد در نزدیک ترین فاصله قرار داشته و تا سال 2257 دیگر چنین رویدادی تکرار نمی شود.

حقایقی راجب تایتانیک که قبلا نمی دانستید
به گفته مرکز علمی کالیفرنیا، ارزش ساخت تایتانیک امروزی حدود 400 میلیون دلار است.

جیمز کامرون، برنده جایزه اسکار تایتانیک از سال 1997، از زمان اکران تاکنون حدود 1.84 میلیارد دلار درآمد داشته است. کشتی تایتانیک! جالبه که در سال 2012 درآمد فیلم سه بعدی تایتانیک که اکران شد فوق العاده بود!

حقایقی راجب تایتانیک که قبلا نمی دانستید
شاید یک خطای دید مانع از نجات تایتانیک شده است.

بیشتر بخوانید  طراحی فنجان برای آدم های شلخته .!!

تیم مالتین مورخ بریتانیایی معتقد است که هوای تاریک و غرق شدن کوه یخ در آب شرایطی را برای کارکنان کشتی مشروط بر اینکه موفق به کشف این توده بزرگ یخ نشده باشند و البته پس از حادثه دیدن کشتی غرق شده برای تیم های امدادی مشکل بود.

به گفته مجله اسمیت سونیان، هوای آن شب طوری بود که انگار همه چیز برای یک اتفاق وحشتناک آماده است. به نظر می رسید کمبود نور محلی و گرد و غبار در آن زمان همه چیز را در هم شکسته بود و برج مراقبت کشتی از شناسایی به موقع توده های یخ غافل شد و بعداً به مردم کالیفرنیا اجازه اظهار نظر در مورد این موضوع را نداد. چگونه کشتی غرق شد اطلاعات بگیر.

حقایقی راجب تایتانیک که قبلا نمی دانستید
ربات های زیردریایی به ایجاد نقشه ای جامع از کشتی غرق شده در سال 2012 کمک کردند.

در ماه مارس، تیمی از محققان علت غرق شدن را بررسی کردند کشتی تایتانیک با استفاده از مسافت سنج برای تهیه نقشه جامع به زیر دریا رفتند تایتانیک غرق خواهد شد خلق كردن.

با استفاده از ردیاب های سمعی و بصری و بیش از 100000 عکس گرفته شده توسط ربات ها، اکسپدیشن توانست نقشه ای را به نمایش بگذارد. صدها شیء و تکه تایتانیک هستند.

تاکنون چیزی جز یافته های محقق زیر آب رابرت بالارد که بخش هایی از کشتی را پیدا کرده است، پیدا نشده است و امروزه این نقشه برداری اولین نقشه ای است که کشتی را به طور کامل نشان می دهد.

حقایقی راجب تایتانیک که قبلا نمی دانستید

اآخرین منوی ناهار تایتانیک احتمالاً 95000 دلار فروخته شد.

بیشتر بخوانید  چند جمله زیبا و آموزنده از جان اشتاین بک

گزارش ها نشان می دهد منوی غذا در کشتی تایتانیک او در حراج شانس خوبی داشت. مسافر میلیونر تایتانیک، بنجامین گوگنهایم (سمت چپ)، احتمالاً در آن روز یک وعده غذایی گران قیمت را انتخاب کرد که شامل فیله گوسفند و ساردین دودی بود.

کشتی تایتانیک
حدود 5000 اثر از کشتی تایتانیک در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش CNN، برخی از افراد ثروتمند قادرند همه چیز را از جواهرات نقره بسازند قطعات واقعی تایتانیک آن را به حراج بگذارید و درآمد خوبی کسب کنید. ارزش کل مجموعه حاصل کشتی تایتانیک به 189 میلیون دلار می رسد.

در سال 1898، رومانی رویدادی مشابه غرق شدن کشتی تایتانیک را پیش بینی کرد.

در یکی از آثار مورگان رابرتسون (وانیت) این قسمت به طرز عجیبی غرق شده است. کشتی تایتانیک وی بیان کرد که این تأثیر صحیح است 14 سال قبل از غرق شدن کشتی تایتانیک منتشر شد.

کتاب در مورد تایتان است. بزرگترین کشتی ساخته شده این کشتی که صاحبانش آن را به عنوان یک کشتی در حال غرق به آب انداخته بودند، بعداً با کوه یخی بزرگ در اقیانوس اطلس شمالی برخورد کرد و در ماه آوریل غرق شد و بیش از نیمی از مسافران به دلیل نبود قایق نجات جان خود را از دست دادند. آنها دست دادند که بعداً برای تایتانیک اتفاق افتاد!

لازم به ذکر است که کتاب (بیهوده) پس از آن به (کیف تایتان) تغییر نام داد و نسخه رایگان آن در گوگل بوک موجود است.

کشتی تایتانیک
کشتی های پیشرفته و مدرن امروزی همچنان با کوه یخ روبرو هستند.

بیشتر بخوانید  مجموعه عکس های الهام بخش - قسمت دوم

حتی امروز کشتی ها با وجود پیشرفت زیاد، آنها با توده های بزرگ یخ در دریا مواجه می شوند. سال گذشته، یک توده یخ بزرگ در بدنه یک کشتی ماهیگیری کوچک روسی در اطراف قطب جنوب سوراخ ایجاد کرد.
خدمه یک قایق ماهیگیری 32 نفره تمام محموله قایق را برای سبک کردن قایق رها کردند و دو هفته منتظر ماندند تا نیروهای کمکی به کمک آنها بیایند.

کشتی تایتانیک
سفری به سمت غرق شدن کشتی تایتانیک برنامه ریزی شده است.

به مناسبت صدمین سالگرد بازگشتش کشتی تایتانیکسفری به یاد کشتی غرق شده برای هالیفاکس که در آن تعداد زیادی قربانی وجود دارد کشتی تایتانیک آنها برای همیشه به سوی خدای خود باز خواهند گشت و سپس از آنجا به نقطه ای در اقیانوس اطلس می روند که دقیقاً کشتی تایتانیک در آن غرق شده است. قابل ذکر است که هیچ تضمینی وجود ندارد که این کشتی با کوه یخ برخورد نکند و به سرنوشت تایتانیک دچار شود!!

2 میلیون دلار برای حفظ لنگرگاهی که کشتی تایتانیک بر روی آن ساخته شده بود هزینه شد.

بیش از 2 میلیون دلار برای بازسازی و نگهداری بندر تامپسون گرووینگ اختصاص داده شده است. این بزرگترین مبلغی است که تاکنون توسط آژانس حفاظت از محیط زیست هزینه شده است حمایت از بناهای تاریخی خرج می شود. ساختمان جدیدی برای حفاظت از محیط زیست در برابر سیل ساخته خواهد شد.

ترجمه و تالیف:
ستونی جالب برای مطالعه مجله Podsticaj
(اعظم بهادرپور)


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *