حقایقی در مورد چاقی


قرار گرفتن در معرض برخی از مواد در طول رشد جنین یا در سال های اول پس از تولد اغلب باعث اختلال در رشد طبیعی سیستم هورمونی بدن می شود و منجر به رشد مقادیر بیشتری از سلول های چربی می شود.

حقایقی در مورد چاقی

افزایش وزن

متخصصان سلامت می گویند که علل چاقی در انسان بیشتر از کم تحرکی و پرخوری است، اما همچنان خوردن غذاهای ناسالم مانند قند و کم تحرکی تکه های اصلی پازل چاقی است.

یک مطالعه در سال 2002 نشان داد که افزایش نرخ چاقی مستقیماً با افزایش سطح مواد شیمیایی صنعتی در محیط مرتبط است.

محققان معتقدند قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی که عملکرد غدد درون ریز را مختل می کنند می تواند منجر به چاقی و مشکلات اضافه وزن شود.

مطالعات آزمایشگاهی روی حیوانات نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض برخی مواد در طول رشد جنین یا در سال‌های اول پس از تولد اغلب باعث اختلال در رشد طبیعی سیستم هورمونی بدن می‌شود که منجر به رشد سلول‌های چربی بیشتر و توانایی بدن برای ارسال و دریافت سیگنال‌هایی برای سلامتی می‌شود. عملکرد

آفت کش ها یکی از مهم ترین کودهای موجود در محیط هستند. مطالعات قبلی ارتباط بین افزایش نرخ دیابت در کشاورزان و آفت‌کش‌ها را نشان داده‌اند، و حتی مقادیر کمی از مواد شیمیایی موجود در آفت‌کش‌ها به نظر می‌رسد با عملکرد سالم هورمون‌ها تداخل دارند. آفت کش های ارگانوکلرین که برای مدت طولانی در مواد غذایی باقی می مانند از عوامل مهم در افزایش میزان چاقی هستند.

سیگار کشیدن در دوران بارداری نه تنها خطر تولد نوزاد نارس یا کم وزن را افزایش می دهد، بلکه نوزادانی که از مادران سیگاری متولد می شوند نیز در بزرگسالی مستعد چاقی هستند.

بیشتر بخوانید  بهترین راه درمان سرفه خشک با چای گیاهی

علاوه بر آفت کش ها، مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که ترکیب شیمیایی به نام بیسفنول A که در تولید محصولات پلاستیکی مانند بطری استفاده می شود، تقسیم سلول های چربی را تسریع می کند، عملکرد پانکراس را مختل می کند، باعث مقاومت به انسولین و در نهایت تشدید چاقی می شود.

حقایقی در مورد چاقی

علاوه بر آفت کش ها و بیسفنول A، مواد آرایشی مانند شامپو حاوی ترکیبات مصنوعی دیگری به نام فتالات هستند که به نوبه خود فعالیت هورمونی بدن را مختل کرده و روند چاقی را به میزان قابل توجهی بدتر می کند.

از سوی دیگر، نوعی ماده شیمیایی در پلاستیک وینیل کلراید به نام «ارگانوتین» یکی از ترکیباتی است که در محیط باقی می ماند و یکی دیگر از عوامل مهم چاق کننده است.

آنها همچنین تاکید می کنند که سویا، اگرچه چربی کمی دارد، اما به دلیل خواص استروژنی آن شناخته شده است. آزمایشات نشان می دهد کودکانی که مستعد مصرف سویا هستند بیشتر در معرض چاقی هستند.

علاوه بر این عوامل که همگی بر چاقی تاثیر بسزایی دارند، سیگار کشیدن در دوران بارداری نه تنها خطر تولد نوزادان نارس یا نوزادان کم وزن را افزایش می دهد، بلکه نوزادانی که از مادران سیگاری متولد می شوند نیز در بزرگسالی مستعد چاقی هستند. .


دیدگاهتان را بنویسید