مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حقایقی در مورد جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



جمشید شارمهد کیست ؟


شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر (انجمن پادشاهی) که از آمریکا عملیات مسلحانه و خرابکارانه در ایران را هدایت می‌کرد در پی عملیاتی پیچیده، اکنون در دستان قدرتمند سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار دارد.


 جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر


گروهک انجمن پادشاهی


گروهک انجمن پادشاهی یا گروهک تروریستی تندر در سال ۱۳۸۳ توسط فردی به‌نام «فتح‌الله منوچهری» ملقب به «فرود فولادوند» تشکیل شد.


این فرد هدف خود را از تشکیل این گروهک براندازی نظام جمهوری اسلامی ظرف مدت یک سال اعلام کرد. شبکۀ تلویزیونی معاند Your TV که متعلق به فرود فولادوند است، مسئول تبلیغات و انتشار مواضع این گروهک می‌باشد.


سرکرده این گروهک تروریستی در سال ۱۳۸۵ ناپدید شد و کسی از سرنوشت وی اطلاع دقیقی ندارد. تنها دختر وی مدعی شده است که پدرش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین (اسرائیل) به‌سر می‌برد.


پس از ناپدیدشدن فرود فولادوند فرد دیگری به‌نام جمشید شارمهد به‌عنوان مسئول این گروهک معرفی گردید.


عملیات های گروهک تندر


این گروهک تروریستی به‌طور مستقیم مسئولیت چندین عملیات تروریستی در ایران را برعهده گرفته است.


  • نخستین عملیات تروریستی این گروهک در ایران در ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ در شیراز صورت پذیرفت که طی آن عوامل تروریست این گروهک با کارگذاشتن یک بمب ۸ پوندی در میان عزاداران حسینۀ شهدا متعلق به کانون رهپویان وصال شیراز باعث به‌شهادت‌رسیدن ۱۴ تن و مجروحیت ۲۰۰ تن دیگر شدند.

  • در اقدامی دیگر تروریست‌ها که در یکی از هتل‌های تهران مشغول ساخت بمب بودند، بر اثر انفجار و آتش‌سوزی موقعیتشان لو رفته و توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر می‌شوند. دومین عملیات تروریستی این گروهک در روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ در حرم حضرت امام خمینی (ره) صورت گرفت، که البته فرد بمب‌گذار موفق به واردکردن محمولۀ انفجاری به حرم حضرت امام (ره) نشد و بمب را در مقابل کفشداری حرم منفجر کرد که بر اثر انفجار آن ۸ تن از هم‌وطنان مجروح شدند.

  • انفجار در مقابل منزل امام جمعه نهاوند در ۲۴ دی ۱۳۸۸ از دیگر اقدامات تروریستی انجمن پادشاهی است. این گروهک در ترور شهید مسعود علی‌محمدی از دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور نیز نقش داشت.


گروهک تروریستی تندر طی برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته توسط سرویس‌های اطلاعاتی غربی به‌دنبال عملیات تروریستی شیمیایی و میکروبی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و عملیات تروریستی در کنسول‌گری روسیه در رشت نیز بود،


اما با هوشیاری نیرو‌های امنیتی موفقیتی به دست نیاورد. از دیگر طرح‌های تروریستی ناموفق این گروهک می‌توان به طرح انفجار مخازن و خطوط انتقال نفت در بندر گناوه، بمب‌گذاری در حرم حضرت معصومه (س) و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که این طرح‌ها نیز عقیم ماند و اجرایی نگردید.


وزیر اطلاعات کشور در مورد ماجرای دستگیری شارمهد سرکرده گروهک تندر گفت :

آنچه در ماجرای دستگیری آقای شارمهد اهمیت دارد این است که هم این‌ها در تکیه بر آمریکا و رژیم صهیونیستی اشتباه کردند و هم آن‌ها مرتکب اشتباه شدند؛ این‌ها اشتباه کردند که فکر کردند آمریکا و رژیم صهیونیستی پای‌شان می‌ایستند،

در حالی که آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی تنها زمانی از این‌ها استفاده می‌کنند که برای آنها نفعی داشته باشند و زمانی‌که نفعی برای‌شان نداشته باشند مانند دستمال کاغذی آن‌ها را در سطل زباله می‌اندازند.


اعترافات جمشید شامهد


در ویدئوی زیر گوشه ای از اعترافات جمشید شامهد پس از دستگیری را ملاحظه می کنید


جمشید شامهد قبل از دستگیری وقتی به صورت تلفنی تهدید به دستگیری شده بود با اعتماد به نفس گفته بود که جای من در طبقه ششم ساختمان سرویس اطلاعاتی داخلی آمریکا FBI است؛ به این معنا که هرگز نمی‌توانید من را دستگیر کنید.


بیشتر بخوانید  آغاز آزمون های نهایی پایه نهم و دوازدهم بعد از عید فطر
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *