مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حقایقی درمورد زندگی احمدرضا عابدزاده دروازه بان مشهور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



بیوگرافی احمدرضا عابدزاده موضوع مورد بحث ماست. عابدزاده متولد 4 خرداد 1345 می باشد در حال حاضر 54 سال سن دارد بر خلاف چهره و اندام ورزیده ای که دارد خیلی جوان تر از سن واقعی اش به نظر می رسد.


اوج شهرت احمدرضا در بازی های آسیایی ۱۹۹۰ پکن اتفاق افتاد که با وجود آسیب دیدگی از ناحیهٔ انگشتان دست، با مهار ۲ پنالتی در فینال مسابقات در برابر کره شمالی ایران را به قهرمانی آسیا رساند او در طول این مسابقات جمعاً ۲ گل دریافت کرد که هر دو گل نیز از روی نقطه پنالتی وارد دروازه عابدزاده شد.


در آن دوره از مسابقات علی پروین سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود. در نظرسنجی برنامه نود در سال ۱۳۸۸ وی به عنوان محبوب ترین بازیکن سه دهه اخیر فوتبال ایران انتخاب شد.


وی سرانجام روز جمعه ۲۳ دی ماه سال ۱۳۸۴ در حالی که چند سال بود که فوتبال را کنار گذاشته بود، به صورت افتخاری در دیدار دوستانه پرسپولیس بابایرن مونیخ مدت کوتاهی بازی کرد و به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، الیور کان دروازه بان تیم ملی فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ، وی را در آغوش گرفت.


احمدرضا عابدزاده کیست


زندگی شخصی احمدرضا عابدزاده


دوران کودکی احمدرضا عابدزاده


در بیوگرافی احمدرضا عابدزاده لازم به ذکر است که او ششمین فرزند خانواده است و در کودکی بر روی زمین های داغ و در زیر آفتاب سوزان آبادان به دنبال توپ می دوید.


روزهای شکوفایی خود را پس از مهاجرت به اصفهان آغاز کرد. سال های اولیه دهه 60 در تیم هلال احمر اصفهان بازی می کرد.


زندگینامه احمدرضا عابدزاده


احمدرضا عابدزاده کیست ؟


دوران مدرسه احمدرضا عابدزاده


دست های حماسه ساز وی در آن روزگاران شب ها به نوشتن تکالیف مدرسه و روزها به قلم زنی می پرداخت. انگشتانش زمانی را که وی در نجاری کار می کرد به یاد دارند اما درون ناآرام احمد با تمام مشکلات با فوتبال انسی دیگر داشت در آن زمان احمدرضا در تیم منتخب نوجوان اصفهان بازی می کرد.

بیشتر بخوانید  فردوسی پور نمی آید


او آرزوی یک پله ترقی را در ورزش داشت یعنی رسیدن به تیم جوانان. پنج بار اسمش از منتخب جوانان خط خورد ولی سماجت وی باعث شد تا سال 1364 جوانان اصفهان همراه با عابدزاده بازی کنند.


همسر احمدرضا عابدزاده


دوران جوانی احمدرضا عابدزاده


ازدواج احمدرضا عابدزاده


همسرش نفیسه لطیفان در مورد ازدواج با عابدزاده گفت: وقتی من ۱۶ ساله بودم با عابدزاده ازدواج کردم آن دوران احمدرضا ۲۱ سال سن داشت ما خیلی سریع صاحب بچه شدیم یادمه ۱۸ سالم بودم که نگار را به دنیا آوردم.


با احتساب اعداد و ارقامی که همسر عابدزاده اعلام کرد می توان حدس زد که نگار عابدزاده در حال حاضر 31 سال سن دارد و متولد سال 1368 است. بعد از نگار امیر متولد شد و به عنوان فرزند دوم و پسر آخر خانواده می باشد.


خانواده احمدرضا عابدزاده


همسر احمدرضا عابدزاده


شخصیت احمدرضا عابدزاده


در مورد شخصیت عابدزاده باید عنوان کرد که بسیار باهوش، مطمئن، خونسرد، با اعتماد به نفس فوق العاده است که حتی چند نفر از باتجربه های تیم ملی در مصاحبه هایی بارها عنوان کردند که ما در بازی با استرالیا واقعا خودمان را باخته بودیم.


تنها کسی که به ما روحیه داد و خود را نباخت عابدزاده بود که با آن حرکات مثال زدنیش روحیه به بقیه منتقل کرد. قدرت مدیریت و فرماندهی تیم استعداد فوق العاده در خروج یک تیم از بحران و به بالاترین درجه از اعتماد رساندن تیم و در آخر بسیار محبوب و متین و خیر خواه که هنوز که هنوز است همه او را به نام عقاب آسیا می شناسند.


بدون اغراق باید گفت بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران هست. گرچه که عده ای این عنوان را شایسته ناصر حجازی می دانند !

بیشتر بخوانید  زیباترین متن تبریک روز معلم به زبان انگلیسی + ترجمه فارسی


عکس های احمدرضا عابدزاده


ویژگی های احمدرضا عابدزاده


فرزندان احمدرضا عابدزاده


نگار عابدزاده مانند پدرش علاقه مند به ورزش می باشد و توانسته کمربند مشکی کیک بوکسینگ را کسب کند رشته تحصیلی اش مدیریت بازرگانی می باشد. به جز زبان مادری به ۲ زبان زنده دنیا، ایتالیایی و انگلیسی تسلط کافی دارد.


چندی پیش ازدواج کرده و در حال حاضر متاهل می باشد. امیر عابدزاده متولد ۶ اردیبهشت ۱۳۷۲ در تهران می باشد. پسر خانواده راه پدرش را دنبال کرد البته هیچ وقت نتوانست مانند پدرش اسطوره دروازه بانی باشد.


اما یک مدت کوتاهی برای تیم پرسپولیس بازی کرد و بعد از آن ادامه حرفه خود را آمریکا دنبال کرد. وی در حال حاضر مجرد و ازدواج نکرده است.


بیوگرافی فرزندان احمدرضا عابدزاده


بیوگرافی فرزندان عابدزاده


رستوران داری احمدرضا عابدزاده


احمدرضا عابدزاده بعد از مدتی مربیگری دروازه بان ها در ایران و آمریکا در حال حاضر در ایران است و به رستوران خود بنام برگر بار عابدزاده می رسد.


زن عابدزاده


رستوران عابدزاده


چاپ کتاب زندگینامه احمدرضا عابدزاده


زندگی نامه احمدرضا عابدزاده در قالب یک کتاب تحت عنوان زندگی نامه حرفه ای عقاب آسیا در دست انتشار می باشد. در این کتاب به شرح زندگی شخصی و زندگی نامه ورزشی احمدرضا عابدزاده پرداخته شده است. محمد ناصری نویسنده ی این کتاب می باشد.


پیج اینستاگرام احمدرضا عابدزاده


کتاب عابدزاده


بیماری احمدرضا عابدزاده


آخرین حضور عابدزاده در فوتبال در سال 79 و با قهرمانی پرسپولیس در لیگ نهم آزادگان به پایان یافت و در این سال بود که بدلیل بروز اختلافاتی از پرسپولیس جدا شد.


متاسفانه مدتی بعد از کنار گذاشته شدن ناجوانمردانه اش از پرسپولیس در اثر حمله عصبی عابدزاده دچار مشکل شد و مدت ­ها در بیمارستان بستری بود که عده­ ای که در صدد تخریب شخصیت وی بودند، این بیماری وی را به مسائل موهوم اخلاقی نسبت دادند.

بیشتر بخوانید  اگر فرزند داشتم میگفتم بازیگر نشود !


در صورتی که عده­ ای دیگر علت این اتفاق را در فشارهایی که طی سال گذشته از طرف سرمربی وقت پرسپولیس به وی وارد شده بود جستجو می­ کردند. بعد از بستری شدن عابدزاده در بیمارستان، به لطف ایزد منان و با دعاهای خیر مردم دوباره به این دنیا بازگشت.


بیماری عابدزاده


ماجرای بیماری عابدزاده


افتخارات ورزشی احمدرضا عابدزاده


  • مهر ۱۳۶۲: کسب قهرمانی اصفهان با تیم «تام» در هفده سالگی.

  • دی ۱۳۶۵: قهرمانی با تیم فوتبال منتخب اصفهان در دومین دوره از مسابقات فوتبال لیگ استانی قدس.

  • اردیبهشت ۱۳۶۹: عزیمت به تهران و حضور در تیم فوتبال استقلال تهران و کسب قهرمانی لیگ کشور با آبی پوشان در روز چهارم خرداد ۶۹.

  • مهرماه ۱۳۶۹: قهرمانی با تیم ملی در بازی های آسیایی ۱۹۹۰ پکن، با مهار سه ضربه پنالتی برابر کره شمالی در فینال

  • مرداد ماه ۱۳۷۰: قهرمانی با تیم استقلال در مسابقات فوتبال جام باشگاه های آسیا بعد از پیروزی دو بر یک برابر لیائونینگ چین

  • بهمن ماه ۱۳۷۰: قهرمانی با تیم استقلال در مسابقات فوتبال جام باشگاه های تهران

  • دی ماه ۱۳۷۴: قهرمانی با پرسپولیس در مسابقات فوتبال لیگ پنجم آزادگان و رکورد هجده بازی بدون گل خورده

  • تیرماه ۱۳۷۶: قهرمانی با پرسپولیس در مسابقات فوتبال لیگ ششم آزادگان آذر ماه ۱۳۷۶: صعود با تیم ملی فوتبال به مسابقات جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بعد از مساوی با تیم ملی استرالیا

  • خرداد ماه ۱۳۷۸: قهرمانی با پرسپولیس در لیگ هشتم آزادگان

  • تیر ماه ۱۳۷۸: قهرمانی با پرسپولیس در جام حذفی کشور

  • اردیبهشت ۱۳۷۹: قهرمانی با پرسپولیس در لیگ نهم آزادگان.


قهرمانی عابدزاده


قهرمانی های احمدرضا عابدزاده


پیج اینستاگرام احمدرضا عابدزاده


https://www.instagram.com/ahmadabedz/


عکسهای جدید احمدرضا عابدزاده عقاب آسیا و پسرش


گفتگو با احمدرضا عابدزاده به بهانه روز جهانی دروازه‌بان




ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *