حقایقی درباره استفاده از کرم ضد آفتاب توسط کارشناسان


برای التیام پوست آفتاب سوختگی باید یک پماد خنک کننده در نظر بگیرید.

طبق گزارش ها صبحگاه جای تعجب نیست که پس از یکشنبه ، که انگلیس گرمترین روز سال را با 31 درجه سانتیگراد بالای صفر در برخی از مناطق جنوب انگلستان (بخشی از انگلستان) داشت ، جای تعجب نیست که بسیاری از مردم در روز دوشنبه دچار سوختگی و التهاب شدند پوست. بیدار شدن

مراقبت از پوستی که مدت طولانی در معرض آفتاب است بسیار مهم است. در غیر این صورت ، آسیب می تواند طولانی مدت باشد ، اما خرید و استفاده از لوسیون و کرم به اصطلاح “پس از آفتاب” بلافاصله پس از آفتاب سوختگی برای بهبود پوست شما کافی نیست.

به گفته متخصصان ، اگر به مواد استفاده شده در این کرم ها توجه زیادی نکنید ، حتی می توانید از آنها برای آسیب بیشتر به پوست خود استفاده کنید. به همین دلیل بهتر است به جای این نوع کرم از ژله آلوئه ورا (گیاهی با حوصله واقعی) استفاده کنید.

چه مقدار ضد آفتاب برای محافظت در برابر آفتاب لازم است؟

میکائلا بولدر ، متخصص پوست در م Roسسه مراقبت از پوست Time Roof گفت: فرمول ضد آفتاب خیلی غلیظ و چرب است ، باعث می شود یک لایه روغن روی پوست بماند و گرما در لایه بالایی باقی بماند. آنها احتباس و التهاب و احساس سوزش پوست صورت را بدتر می کنند.

“علاوه بر این ، بسیاری از ضد آفتاب های بدون نسخه پزشک حاوی مواد شیمیایی و عطرهایی هستند که باعث آسیب بیشتر پوست آسیب دیده می شوند.”

بیشتر بخوانید  خبرنگاران بخوانند | تمدید مهلت ثبت‌نام طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاری

لورن شراینر ، مدیر کلینیک پوست ایدن گفت: “آلوئه ورا از مدت ها قبل به عنوان خواص درمانی آن در نظر گرفته شده است.” وی می گوید: “آلوئه ورا سال هاست که نجات دهنده قابل اطمینان پوست است و با توجه به خاصیت خنک کنندگی آن ، قطعاً بهترین درمان برای آفتاب سوختگی است.”

به گفته خانم شريونر ، بهترين نوع آلوئه ورا ژله خالص و بي رنگ است.

بر خلاف کرم های غلیظ که برای حفظ رطوبت و در نتیجه حفظ گرمای پوست طراحی شده اند ، ژله ها اجازه می دهند گرما از زیر پوست خارج شود و در نتیجه احساس خنکی ایجاد می شود.

خواص درمانی آلوئه ورا

اما دکتر راس پری ، پزشک عمومی و مدیر پزشکی در Cosmetics UK ، اشاره می کند که خواص درمانی آلوئه ورا از نظر فنی در تحقیقات اثبات نشده است. وی گفت: آلوئه ورا یک داروی گیاهی سنتی است که اعتقاد بر این است اثرات آفتاب سوختگی را کاهش می دهد. “هیچ مدرک علمی برای تأیید استفاده از آن در آفتاب سوختگی وجود ندارد ، اما داده های بالینی نشان می دهد که (آلوئه ورا) یک پماد بی خطر و خنک کننده است.”

آلوئه ورا (صبر واقعی) به شبه جزیره عربستان برمی گردد. خواص آلوئه ورا در پاپیروس حبشه (قدیمی ترین متن پزشکی) ذکر شده است که بیش از 3500 سال پیش در قرن شانزدهم قبل از میلاد از یک نسخه باستانی کپی شده است. آلوئه ورا همچنین در متن تاریخ طبیعی پلینی بزرگتر (طبیعت شناس و نویسنده رومی ، که در قرن اول میلادی در آتشفشان وزووی درگذشت) در اواسط قرن اول میلادی آمده است. ساعت

بیشتر بخوانید  آیا سیل به برنج های وارداتی در گمرک زاهدان خسارت وارد کرد؟

با وجود فقدان شواهد علمی مبنی بر اینکه آلوئه ورا در درمان آفتاب سوختگی م manyثر است ، بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی همچنان تجویز آلوئه ورا را برای درمان پوست تحریک شده ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید: علائم دیابت را جدی بگیرید

دکتر ناتالی اسپرینگز ، متخصص پوست در انستیتوی پوست گفت: گفته می شود آلوئه ورا روی تعدادی از بیماری های پوستی به ویژه آفتاب سوختگی تأثیر مثبت دارد. اثرات بالینی واقعی آن هنوز اثبات نشده است ، اما آلوئه ورا هیچ عارضه ای ندارد و می تواند به بهبود پوست آفتاب سوختگی کمک کند. “بنابراین ارزش امتحان دارد.”

اگرچه برخی از متخصصان پوست به جای استفاده از مرطوب کننده های سنگین تر ، ژله آلوئه ورا شفاف و بی رنگ را برای درمان آفتاب سوختگی توصیه می کنند ، برخی دیگر می گویند هر نوع کرم حاوی گیاه خوب است. خانم بولدر می گوید: “برای (بهبود) پوست آفتاب سوخته باید یک پماد خنک کننده در نظر بگیرید.”

بهترین راه برای درمان آفتاب سوختگی

بهترین راه استفاده از فرمولی است که سرشار از آب و آلوئه ورا باشد. هرچه طبیعی تر ، بهتر است. “آلوئه ورا قدرت خنک کنندگی ، التیام بخشی و ضد عفونی کنندگی زیادی دارد و بنابراین از سایر محصولات برتر است.”

اگر ملایم و طبیعی باشد ، استفاده از هر نوع ضد آفتاب یا لوسیون مناسب است. اما اگر مطمئن نیستید که کرم ضد آفتاب خریداری شده ترمیم کننده تر بوده و از آسیب کمتری برخوردار است ، آلوئه ورا شفاف و بی رنگ احتمالاً ایمن ترین گزینه است.

بیشتر بخوانید  کلیپ یک روز مانده به محرم ۱۴۰۱ | بنر خام محرم

طبق موسسه تحقیقات سرطان انگلیس ، که می گوید سالانه حدود 16000 نفر مبتلا به ملانوم هستند ، مراقبت از پوست در ماههای گرم تابستان مهم است.

دکتر ویکرام راج کومار ، متخصص پوست و پوست در مرکز پزشکی Palmall توصیه می کند در صورت ادامه درد و ناراحتی ناشی از آفتاب سوختگی ، در اسرع وقت با یک متخصص تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید