حفظ و معرفی ظرفیت های گردشگری قشم، مسئولیت همگانی است



افشار فتح الهی در این مراسم گفت: معرفی ژئوزیت غار نمکدان به عنوان یکی از 100 سایت برتر زمین شناسی جهان مایه مباهات ساکنان جزیره قشم و کل ملت ایران است.

وی ادامه داد: برای شناخت بهتر ظرفیت های گردشگری طبیعی و زمین شناسی باید برای تامین زیرساخت های مناسب از جمله بهسازی راه دسترسی، تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی اولیه برنامه ریزی کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کشم تصریح کرد: تامین زیرساخت های لازم برای تمامی اماکن گردشگری و زمین شناسی جزیره از اولویت هایی است که به وسیله آن می توانیم خدمات بهتری به گردشگران ارائه کنیم.

به گفته فتح الهی; امروزه تمامی ساکنان جزیره کشم وظیفه معرفی ظرفیت های طبیعی و گردشگری جزیره و حفظ آن را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اهمیت همکاری مردم در حفظ میراث طبیعی و زمین شناسی این جزیره، افزود: معرفی ژئوپارک جهانی کشم به عنوان الگوی موفق همکاری جامعه محلی در حفظ میراث زمین شناسی و ژئولوکیشن های مختلف مایه مباهات است. برای بقیه. ژئوپارک های جهان

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان زمین شناسی و تحقیقات معدنی کشور نیز در این مراسم گفت: کسب ثروت از ظرفیت های طبیعی و پدیده های زمین شناسی مبتنی بر علم اتفاق مهم و مطلوبی است و خوشبختانه جزیره کشم در این زمینه پیشتاز است. وجود یک ژئوپارک جهانی

علیرضا شهیدی ادامه داد: در 22 سال گذشته 177 ژئوپارک در 46 کشور جهان به ثبت رسیده که سهم خاورمیانه تنها ژئوپارک جهانی کشم بوده است و امیدواریم ژئوپارک ارس و طبس نیز توسط ژئوپارک جهانی به ثبت جهانی برسد. سال آینده.

بیشتر بخوانید  مراجعه کنید | لحظه یک جنایت فجیع در آمریکا ؛ تیراندازی مرگبار به پسر و دختر 18 ساله

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ایران به دلیل قرار گرفتن در کمربند کوهزایی رشته کوه های آلپ هیمالیا در منطقه خاصی قرار دارد.

وی گرایش به زلزله در نقاط مختلف کشور را تنها یکی از مخاطرات طبیعی عنوان کرد و افزود: از مجموع 43 خطر طبیعی دنیا 34 مورد در ایران رخ می دهد.

رئیس سازمان زمین شناسی افزود: از سوی دیگر وجود 7 درصد ذخایر معدنی کره زمین و وجود 81 ماده معدنی مختلف در ایران نعمتی است که با اکتشافات و بهره برداری ها به دست آمده است که یکی از بهترین ها محسوب می شوند. منابع مهم ثروت ملی

علیرضا امری کاظمی مدیر ژئوپارک جهانی کشم نیز گزارشی از روند ثبت ژئوپارک جهانی کشم به عنوان یکی از 100 سایت برتر زمین شناسی جهان ارائه کرد.

لازم به ذکر است در حاشیه مراسم رونمایی از ژئولوتیتی غار نمکدان به عنوان یکی از 100 سایت برتر زمین شناسی جهان، کتاب “کشمسکا زملجا لپوتا” که با تلاش و کوشش ایجاد شده است، ارائه شد. امین ابراهیمی درکوی. .

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کشم

دیدگاهتان را بنویسید