حفظ و حمایت از ژئوپارک قشم یک وظیفه ملی و همگانی است



افشار فتح الهی در نشست با ارزیابان شبکه جهانی ژئوپارک های یونسکو اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کشم برای حفظ و ارتقای میراث زمین شناسی و فرهنگ غنی منطقه تلاش زیادی می کند.

وی ادامه داد: همه ساکنان کشما از حضور پارک میراث زمین شناسی در این جزیره قدردانی می کنند و با برنامه ریزی برای حفظ و معرفی آن می توان شاهد رشد و شکوفایی صنعت گردشگری در منطقه و بهبود شرایط زندگی در منطقه بود. ” فعالان این حوزه.»

مدیرعامل منطقه آزاد کشم افزود: باید با برنامه ریزی دقیق و هدفمند با معرفی ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جزیره تلاش کنیم تا ژئوپارک جهانی کشم به عنوان یکی از میراث جهانی منحصر به فرد تحت نظارت یونسکو معرفی شود. سایت های. “

با فتح الهی; سازمان منطقه آزاد کشم به منظور آشنایی با ظرفیت های جزیره زیبای کشم آماده میزبانی از رویدادهای فرهنگی و علمی زیر نظر یونسکو می باشد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به ارزیابی مثبت ارزیابان یونسکو از وضعیت ژئوپارک جهانی کشم، تصریح کرد: امیدواریم در چهار سال آینده و زمان در نظر گرفته شده برای ارزیابی مجدد، اقدامات مهمتر و بهتری برای حمایت و پشتیبانی انجام شود. بهبود وضعیت ژئوپارک کشم.

مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کشم تاکید کرد: بسیاری از اقدامات در حوزه های مختلف اقتصادی و عمرانی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به ژئولوکیشن های ژئوپارک جهانی کشم متوقف شده است، زیرا معتقدیم حفظ این میراث جهانی و معرفی فرهنگ غنی ژئوپارک جهانی است. منطقه بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید  تعطیلی مدارس تبریز آلودگی هوا فردا یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ – ایران چطور

فتح الهی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده با استفاده از توصیه های یونسکو و بازرسان آن، شرایطی برای بهبود وضعیت ژئوپارک جهانی کشم فراهم شود تا برنامه های فرهنگی و آموزشی منطبق با فرهنگ ژئوپارک جهانی کشم حفظ شود. منطقه و مطابق با استانداردهای یونسکو.«از همه پیشنهادات در این زمینه استقبال می کنیم.

* حمایت منطقه آزاد از ژئوپارک ارزشمند است

بر اساس این گزارش، ارزیابان شبکه جهانی ژئوپارک های یونسکو نیز در این نشست اظهار داشتند: تلاش سازمان مناطق آزاد کشم و حمایت جامعه محلی برای حمایت از ژئوپارک های جهانی کشم بسیار ارزشمند است و در برخی موارد می تواند الگو باشد. برای سایر ژئوپارک های جهان

ارزیاب های بین المللی با بیان اینکه در طی چند روز در جزیره سسم فرصتی برای آشنایی با میراث زمین شناسی، موقعیت های جغرافیایی و جامعه محلی منطقه داشتند، افزودند: خوشبختانه مردم اطراف جزیره سسم از اهمیت این ژئوپارک به عنوان یک میراث جهانی آگاه بودند. چنین ظرفیتی بر کیفیت زندگی آنها.

بر اساس برآوردهای یونسکو؛ جغرافیای غار نمکی کشم به عنوان طولانی ترین غار نمکی جهان به خودی خود قابلیت ثبت و معرفی در فهرست میراث جهانی یونسکو را دارد و همین امر به اهمیت حفاظت از آن کمک می کند.

ارزیابان یونسکو در این نشست با احترام به اقدامات مثبت انجام شده برای حمایت و بهبود وضعیت ژئوپارک جهانی کشم خاطرنشان کردند: با حمایت سازمان منطقه آزاد کشم زمینه رشد و ارتقای ژئوپارک کشم به عنوان یک ژئوپارک مقدس فراهم شد. میراث.

ایشان در پایان گفتند: با برنامه ریزی هدفمند و استفاده از ظرفیت ژئوپارک می توان اقدامات ارزنده ای در جهت بهبود وضعیت معیشتی و کیفیت زندگی جامعه محلی انجام داد.

بیشتر بخوانید  مهاجم استقلال کریحانی شانس حضورش در پرسپولیس را از بین برد

گفتنی است جمعی از نمایندگان مجلس و مدیران سازمان مناطق آزاد کشم و مدیران سازمان مناطق آزاد کشم و ارزیابان شبکه جهانی ژئوپارک های یونسکو در نشست افشار فتح الهی رئیس و مدیرکل سازمان مناطق آزاد کشم حضور داشتند. سازمان مناطق آزاد کشم

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کشم

دیدگاهتان را بنویسید