حفاظت از محیط زیست؛ برگهای افتاده دولت فرانسه


ایرنا روز چهارشنبه به نقل از روزنامه فرانسوی لوموند گزارش داد ، به دنبال اختلاف نظر سنا و مجلس نمایندگان در مورد تصویب متن واحدی برای درج مفاهیم زیست محیطی در قانون اساسی و اصرار هر یک از دو پارلمان بر مواضع خود. . دولت روند بررسی قانون اساسی را کنار گذاشته و مطابق با توصیه های شورا در مورد کنوانسیون شهروندی آب و هوا رفراندومی برگزار نخواهد کرد.

پیش از این ، شورای کنوانسیون اقلیم فرانسه خواستار اصلاح قانون اساسی با هدف مقابله با گرم شدن کره زمین و همچنین “جرم انگاری” تخریب محیط زیست از طریق همه پرسی شده بود. امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه نیز در جلسه مجمع مدنی در مورد برنامه خود برای برگزاری همه پرسی در مورد لزوم “حفاظت از محیط زیست” و “مقابله با تغییرات آب و هوا” در قانون اساسی این کشور صحبت کرد.

طبق روزنامه فرانسوی لوپن ، مجلس سنای فرانسه با اکثریت حق ، روز دوشنبه لایحه “ثبت حفاظت از محیط زیست” را به روشی متفاوت از نسخه مصوب مجلس نمایندگان در جلسه دوم تصویب کرد.

طبق نسخه مورد تأیید مجلس نمایندگان ، دولت فرانسه حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی را تضمین می کند و با تغییرات آب و هوا مبارزه می کند. اما طبق مصوبه سنا ، دولت فرانسه تحت شرایط مندرج در منشور محیط زیست 2004 برای حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی و مبارزه با تغییرات آب و هوایی عمل خواهد کرد.

حفاظت از محیط زیست؛  برگهای افتاده دولت فرانسه

طی جلسه پرسش و پاسخ در مجلس نمایندگان فرانسه ، ژان کاستکس خواستار اصلاح قانون اساسی برای درج مفاهیم زیست محیطی شد و گفت که تأثیرات تغییر اقلیم خطری جدی را تهدید می کند.

بیشتر بخوانید  آنتی بادی های تاجی علیه واکسن 3 برابر بیشتر از آنتی بادی های افراد آلوده است - اخبار را بخوانید - اخبار رسانه های تسنیم

به گزارش یورونیوز ، تصمیم رئیس جمهور فرانسه برای پیشنهاد اصلاح ماده 1 قانون اساسی با مخالفت دولت وی روبرو شده است. مخالفان دولت معتقد بودند که وی قصد دارد با این تصمیم “نمادین” در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2022 رای سبزها را بدست آورد. حزب سبز فرانسه در آخرین انتخابات شهرداری در بسیاری از شهرهای بزرگ فرانسه پیروز شد.

مخالفان دولت امانوئل مکرون نیز وی را متهم کرده اند که پیشنهاد رفراندوم قانون اساسی را برای پاک کردن انتقاد از دولت پیشنهاد داده است.

حفاظت از محیط زیست؛  برگهای افتاده دولت فرانسه

جرم اکوسیستم موضوع جدیدی نیست ، اما پس از اقدامات وحشیانه ارتش آمریکا در جنگ ویتنام و تخریب 20 درصد از جنگل های ویتنام ، بحث های زیادی به خصوص در دهه 1970 در سراسر جهان ، از جمله در ایالات متحده وجود دارد. جنایت جنگی یا حتی تصویب “توافق نامه های بین المللی برای ممنوعیت اکوسیستم”.

همچنین ، قبل از تصویب اساسنامه رم (دادگاه کیفری بین المللی) ، کمیته حقوق بین الملل ، در متن تهیه “پیش نویس جرایم علیه صلح و امنیت” ، فراز و نشیب های زیادی را در رابطه با شمول یا عدم درج مقاله ای تحت عنوان “جرایم علیه محیط زیست (زیست محیطی) (ماده 26) تصویب شد ، اما البته پایان نیافت و حذف شد.

برخی از حقوقدانان ، مانند پروفسور بانونگانا ، معتقدند كه برای حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست ، حمایت غیرمستقیم از اساسنامه رم (دادگاه بین المللی کیفری) ناكافی است و تخریب محیط زیست باید به عنوان پنجمین جرم اساسنامه به طور مستقل جرم شناخته شود.

بیشتر بخوانید  به اظهارات ریاکارانه پایان دهید

دیدگاهتان را بنویسید