حضور 9 واحد معدنی غیرفعال در سلماس



ایسنا / آذربایجان غربی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 9 واحد معدنی در سلماس غیرفعال هستند و باید برنامه ریزی های لازم برای بازگشت این واحدها به چرخه فعالیت انجام شود.

غلامرضا بابایی در جریان بازدید از سلماس امروز 22 تیر در جمع خبرنگاران با استناد به پتانسیل های خدادادی و زیرزمینی در شهر سلماس اظهار داشت: سلماس در حال حاضر 13 واحد معدنی فعال دارد که سالانه 494000 تن آن مواد معدنی است. استخراج کردن.

بابایی با اشاره به وجود 9 بلوک معدن غیرفعال در شهرستان سلماس ، افزود: ذخیره نهایی این معادن بیش از یک میلیون و 4000 تن انواع مواد معدنی است و باید برنامه ریزی های لازم برای بازگشت این بلوک ها به چرخه انجام شود. فعالیت “

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت در آذربایجان غربی با بیان اینکه مشکلات معادن راکد در سلماس که عمدتا مربوط به سنگ تراورتن ، سنگ مرمر ، گچ ، سنگ آهن ، بازالت ، مواد ماسه ای ، دی اکسید سیلیکون و پوکه معدنی است ، اظهار داشت: کمبود سنگ مناسب – صنعت فرآوری مواد معدنی ، کمبود برق در برخی از معادن راکد برای ایجاد واحدهای فرآوری و بازیافت ضایعات سنگ معدن ، و همچنین عدم ارتباط مناسب در منطقه معدن صوفی آباد ، اگرچه 5 بلوک معدن وجود دارد ، یکی از اصلی ترین مشکلات این شهر است.

وی با بیان اینکه 120 نفر در معادن سلماس کار می کنند ، گفت: سلماس در حال حاضر 20 کارخانه فرآوری مواد معدنی دارد که سنگ مرمر ، تراورتن ، پوکه معدنی و شن و ماسه را پردازش و به بازار عرضه می کنند.

بیشتر بخوانید  فال تاروت | فال تاروت امروز | سرنوشت امروز برات چی رقم زده؟! + تفسیر دقیق

بابایی با اشاره به رکود و انفعال 120 معدن در استان به دلیل نبود زیرساخت های لازم ، اظهار داشت: توسعه و فعال سازی معادن زمینه توسعه زیرساخت ها و حل مشکلات زیرساختی در شهرها را فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید