حضور 200000 پرستار در برابر کرونا – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر، سومین نشست تخصصی ویروس کرونا در سال 1400 ، تحت عنوان “تجربه مدیریت بیماری وووید 19 در کشور “با سخنرانی ماریام حضرتی ، معاون پرستاری وزارت بهداشت ، به صورت کنفرانس ویدیویی در مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار شد.

او با توجه به اظهارات مقام معظم رهبری وی در دیدار با هزاران پرستار در سراسر کشور گفت: “پرستاری ترکیبی از مجموعه ای از ارزشهای اخلاقی و فضایل انسانی است ، از جمله دلسوزی ، دلسوزی ، سخت کوشی ، مسئولیت پذیری ، صبر و تحمل در برابر بی حوصلگی و انحراف ، و پشتکار دلزده “دیدن مشکلات دشوار است.”

حضرتی ادامه داد: نظر بدهید مقام معظم رهبری در مورد نقش پرستار ، آنها می گویند که “پرستاران و پزشکان مکمل یکدیگر هستند ، نه رقبا. با توجه به حضور دهها هزار دانشجوی پرستاری ، باید در زمینه آموزش و برنامه ریزی مناسب و توزیع متعادل پرستاران در کشور. بیا دیگه “کار آنها باید انجام شود.”

حضرتی افزود: بیماری های تنفسی ویروسی بیشترین پتانسیل را در ایجاد بیماری های همه گیر دارند. همه چيز جیری آنفلوانزا و بیماری های ویروسی تنفسی که وووید 19 مورد از آنها هنوز تهدیدی جدی برای سلامتی جهان محسوب می شوند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، با اشاره به وضعیت وووید 19 نفر در ایران گفتند: بیش از سه میلیون نفر (3373450 نفر) تاکنون مشغول به کار شده اند ویروس کرونا متأسفانه ، ما بیش از 85،000 نفر (85،859 نفر) را از دست دادیم و بیش از سه میلیون نفر (30،251،111) از چنگال این ویروس شیطانی نجات یافتند. ما از خدا و تیم پزشکی و پرستاری در سراسر کشور برای فداکاری خود سپاسگزاریم. با تشکر از کسانی که خود را در این زمینه نشان داده اند.

حضور 200000 گروه پرستاری در پاسخ به وووید ۱۹

وی با اشاره به مسئولیت های داخلی وزارت بهداشت گفت: “یکی از مسئولیت های داخلی وزارت بهداشت و بنابراین معاون پرستاری ارائه خدمات بهداشتی در همه زمان ها از جمله” قبل ، حین و بعد بحرانها“F. برای اطمینان از این امر ، بسیار مهم است که همه مقامات مربوطه آماده پاسخگویی به بحران ها باشند. پرستاران و پزشکان در خط مقدم نبرد وووید تعداد 19 نفر وجود دارد حضور 200000 گروه پرستاری در پاسخ به وووید 19؛ بیش از 70،000 آلوده بر اساس این بیانیه ، بیش از 110 نفر جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید  فال عشق | فال عشق امروز | یه شروع دوباره در انتظار توست! + تفسیر دقیق

حضرتی ضمن تشریح چرخه مدیریت بحران ، که شامل مراحلی برای پیشگیری ، آمادگی ، واکنش و توانبخشی استراتژی ها و اقدامات دستیار پرستاری در مدیریت وووید 19 را در این قالب توضیح داد.

وی با تأکید بر پیشگیری در چرخه مدیریت بحران ، گفت: معاون پرستاری به دلیل نقش کلیدی وی در پیشگیری ، آموزش گسترده و عمومی را برای پیشگیری و آمادگی در برابر بحران ارائه داده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: مشارکت بیش از 700 پرستار و استفاده از تمام توانایی ها ، به ویژه پرستاران بازنشسته ، معلمان و دانشجویان پرستاری در سیستم پاسخ 4030 یا سایر سیستم ها در دانشگاه ها برای آموزش و مشاوره مردم در مورد وووید 19 ایجاد شد ، یکی از این اقدامات قابل توجه و درخشان است. اقدام مهم دیگر در این زمینه ارائه راهکارهای پیشگیری در قالب مقررات و ساختارها است. تهیه سند ملی برای مدیریت بحران پرستاران و تشکیل تیم مدیریت بحران ؛ برنامه طراحی شده زمینه های جدید مراقبت علاوه بر بیمارستانها ، از جمله مراقبت در منزل را ایجاد کنید. مراکز توانبخشی ، مراکز مراقبت تسکینی ، مراکز مراقبت طولانی مدت پرستار برای کنترل عفونت و کاهش بستری در بیمارستان و افزایش رضایت عمومی ؛ همچنین برنامه طراحی شده ایجاد کلینیک های تخصصی برای پرستاران در دانشگاه ها ؛ توسعه مراکز مراقبت در منزل و ارائه خدمات مشاوره در منزل و توسعه ساختار مراقبت در منزل در بیمارستانهای کشور و بعلاوه بران اقدام برای ثبت و گزارش به پرستاران الکترونیکی و انجام تحقیقات کاربردی و مبتنی بر واقعیت در این زمینه وووید 19 مورد از این اقدامات

حضرتی با اشاره به آمادگی و استراتژی های آن گفت: “آمادگی شامل طیف گسترده ای از کارهای خاص و فعالیت های ضروری است که قبل از حوادث و خطرات برای شناسایی تهدیدها ، شناسایی آسیب پذیری ها ، شناسایی قابلیت های موجود و لازم (منابع) انجام می شود تا تلفات به حداقل برسد ، خدمات مهم و خسارت را در صورت بروز بحران مختل کنید.

وی ادامه داد: راهکارهای آموزش معاونت پرستاری در مدیریت بحران وووید 19 انجام شد شامل طراحی اولیه ساختار اتصال مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پزشکی در منزل با مراکز بهداشتی جامع ؛ مقررات ، دستورالعمل ها و اقدامات مراقبت را تدوین و ابلاغ می کند. لیستی از مشاهدات را در ارزیابی بیمارستان تهیه کنید حمل و نقل ویروس کرونا این یک ویروس است. همچنین ، استراتژی های آموزشی می توانند از جمله: انجام جلسات ملی آموزش برای آموزش و آموزش مدیریت بحران ؛ برگزاری دوره های آبشار (TOT) برای آموزش مربی مدیریت بحران برای گروه پرستار. تقویت کلینیک های پرستاری برای آموزش عمومی ؛ برنامه طراحی شده و اجرای دوره های آموزشی و توانمند سازی برای 5000 پرستار در بخش های مراقبت ویژه. آموزش و توانمند سازی مدیران پرستاری ، ناظران کنترل بالینی ، آموزشی و عفونی ، از طریق کنفرانس ویدیویی برای آموزش آبشار.

بیشتر بخوانید  جنبش نایبا: ما هرگونه حضور نظامی خارجی در عراق را خصمانه می دانیم / ایالات متحده فقط زبان زور را می فهمد - اخبار غرب آسیا - اخبار بین المللی تسنیم

بیماری همه گیر Covid 19 نزدیک به 17 ماه بر سیستم سلامت تأثیر گذاشته است

معاون وزیر پرستاری در وزارت بهداشت به برخی راهبردهای ساختاری در مرحله پاسخ اشاره کرد که شامل جذب 27470 گروه پرستار با یک قرارداد یا قرارداد کاری خاص از سال 2017 است. بیشترین جذب این نیروها مربوط به دو سال گذشته است و ادامه دارد وووید 19 ، خاطرنشان کرد: تلاش برای اصلاح سیستم پرداخت و اقدامات جذب و نگهداری نیروی کار ؛ اعزام کادر پرستاری داوطلب برای ارائه خدمات در استانهای آسیب دیده ویروس کرونا اقدامات دیگر در گیلان ، سیستان و بلوچستان و شهرهای اهواز ، آبادان ، دسفول و کاشان است.

حضرتی همچنین در مورد راهکارهای فرآیند در مرحله پاسخ گفت: ارائه دستورالعمل های اجرایی در مورد نحوه مراقبت از بیماران با علائم خفیف وووید 19 در خانه؛ بسته استاندارد مراقبت در منزل برای بیماران مبتلا به طراحی و طراحی مجدد وووید 19؛ در تهیه دستورالعمل های مراقبت از سالمندان در شرایط شرکت کنید وووید 19؛ برنامه طراحی شده برای اتصال مراکز مشاوره و ارائه خدمات درمانی در خانه با مراکز بهداشتی جامع و یک مرکز مدیریت شبکه. واکسیناسیون و صدور مجوز حرکتی برای مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در خانه و حفظ ایمنی کارکنان پرستاری و ابلاغ دستورالعمل ها در این زمینه ، از جمله موارد زیر فرایندها ای

حضرتی در مورد راهکارهای مرحله بهبودی صحبت می کند: دیدار با خانواده های شهدای مدافع سلامت پرداخت مشوق به بخش پرستاری ویروس کرونا در قالب یارانه سفر که توسط یک مقام ارشد وزارت به 1000 نفر اعطا می شود. تهیه بلیط رایگان برای شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به 500 خانواده 4 هیچ یک (2000 سهمیه بلیط) برای پرستاران منتخب فعال در بخش ویروس کرونا؛ هدیه عروسی برای 110 زوج پرستار در حال انجام پشت سر هم وووید 19 نفر زندگی مشترک خود را بدون برگزاری مراسمی آغاز کردند. ارزیابی تعدادی از پرستاران منتخب و خانواده های شهدای سلامت با حضور رئیس جمهور و مقامات ارشد وزارتخانه و معاونان وزیر توسعه ، پرستاری و معالجه و تکریم پرستاران نمونه کشور در حضور رئیس جمهور در دسامبر 2016 ؛ برنامه طراحی شده برای اطمینان از سلامت روان کارکنان درگیر در مدیریت بیماری ویروس کرونا از طریق مشاوره روانشناسی رایگان و اطلاع رسانی به دانشگاه ها ، و همچنین تلاش ها ، پیگیری ها و مکاتبات با روسای دانشگاه ها در زمینه ایجاد محل اسکان برای کارکنانی که نمی توانند در خانه اسکان داده شوند. ایجاد امتیاز برای پرستاران در قراردادهای کار با مدت معین و شرکت ها در آزمون های استخدامی و پیگیری برای تخصیص اعتبار برای ساخت مدارس شبانه روزی در 12 دانشگاه کم درآمد یکی از مهمترین استراتژی ها در مرحله بهبودی برای افزایش انگیزه و پشتیبانی می کند از نظر مادی و معنوی از این بستگان.

بیشتر بخوانید  بزرگترین مشکل تنها کایاک ایران در المپیک چیست؟

حضرتی در پایان برنامه افزود: پشت سر هم وووید 19 به عنوان یک بحران ، تقریباً 17 ماه تحت تأثیر سیستم بهداشتی و در نتیجه توسط دستیار پرستار قرار گرفته است. معاون پرستاری ، به عنوان عالی ترین توصیه برای سیاست پرستاری در کشور ، مدیریت این بحران را در زمینه پرستاری بر عهده گرفت و با توجه به اصول مدیریت بحران ، نقش آن در جنبه های مختلف مدیریت منابع ، برنامه طراحی شده، سازماندهی ، مدیریت و هدایت ، جذب و نگهداری نیروی انسانی و کنترل و کنترل آنها. با وجود چالش های فراوان ، بسیاری از اقدامات انجام شده اولین اقدام و تجربه در کشور تلقی می شود که می توان از این درسهایی که در این دوره آموخته شده است. پساکرونا، جهت توانبخشی استفاده شده.

دیدگاهتان را بنویسید