حضور قطعی 2 بازیکن والیبال گلستانی در المپیک توکیو و بررسی اخبار هفته قبل



گرمای بی سابقه در روزهای ابتدایی هفته گذشته باعث افزایش مصرف برق استان به 1500 مگاوات در روز شد و باعث قطع برق در شهرهای استان شد.

این رقم بیشترین مصرف برق در بین مردم گلستان در سال جاری است.

بر اساس پیش بینی هواشناسی ، گنبد کاووس گرمترین شهر کشور در روز دوشنبه با دمای 50.2 درجه سانتیگراد بود.

**

رئیس اداره محیط زیست بندرترکمن گفت: علاقه مندان به حیات وحش دو بچه گربه کوچک و ناتوان جنگلی را برای درمان و تغذیه به جنگلبانان این شهرستان تحویل داده اند.

**

مهدی میکانی ، مدیرعامل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: بیش از 2 هزار وسیله نقلیه در یک ماه گذشته بیش از 56000 تن کالای اساسی و دام را به استان منتقل کرده اند.

**

رئیس مرکز بهداشت گلستان گفت: هیچ گزارشی از آلودگی در آب آشامیدنی گرگان یا بیماری های احتمالی ناشی از آلودگی مانند بیماری های حاد روده ای در استان گزارش نشده است.

ناهید جعفری با رد اخبار چندین مورد بیماری حاد روده ای در استان اظهار داشت: مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که مصرف آب در شبکه توزیع گرگان آلوده نیست و با وجود گرمای زیاد ، این یک مورد نگران کننده از بیماری همه گیر بیماری های آبزیان است. به ویژه بیماری آلتور (اسهال حاد ناشی از وبا) در استان گلستان مشاهده نمی شود.

**

فرماندار و شورای اجرایی گرگان گفت: اعتبار ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان توسط هیئت نظارت تأیید شد.

محمد حمیدی گفت: پس از رسیدگی به اعتراضات و شکایات برخی کاندیداها از انتخابات دور ششم شورای اسلامی توسط هیئت های اجرایی و نظارت ، تغییری در ترکیب هیچ یک از اعضای اصلی و علی البدل منتخب ایجاد نمی شود.

بیشتر بخوانید  برگزاری مراسم جایزه "سال هوشمند سال" با پشتیبانی موبایل اول - خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان

**

هفته گذشته با افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونر قلب ، اوضاع در هشت شهر گلستان قرمز شد و تعداد بیماران مبتلا به این بیماری به 508 نفر رسید.

**

در جلسه پیش از انتخابات هیئت والیبال گلستان با حضور داور رئیس فدراسیون عیسی سنگوینی با کسب 10 رأی از 12 رأی به عنوان تنها کاندیدای انتخابات برای دومین دوره متوالی انتخاب شد.

**

استاندار گلستان با استناد به سکونت حدود 30 هزار نفر از اتباع بیگانه قانونی و غیرقانونی در استان ، گفت: از ابتدای سال جاری 540 کارت اشتغال موقت برای این افراد صادر شده است.

هادی حقناس در جلسه کمیسیون اتباع و مهاجران خارجی استان گفت: سال گذشته کارت اشتغال موقت برای 3 هزار و 143 خارجی که در گلستان زندگی می کنند صادر شد.

**

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گنبد ، کاووس گفت که به دلیل افزایش بی سابقه دمای هوا و تبخیر آب ، کاهش بارندگی و آزاد شدن مقداری از آب تالاب بین المللی Alago برای شیلات و زمین های کشاورزی ، مساحت این آب منطقه واقع در بخش شمالی شهر 500 هکتار است.

احمد احمدی گفت: در تالاب آلاگل سالانه 1500 هکتار در شرایط عادی و تا 2500 هکتار در شرایط عادی بارندگی بارندگی دارد.

**

هادی هاشمیان ، قاضی ارشد گلستان گفت: سیستم اجتماعات از راه دور و الکترونیکی زندانیان به همراه خانواده از طریق دفاتر دادگستری در این استان راه اندازی شد.

**

مختار مهاجر ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: 25.8 هکتار گلخانه گلخانه ای و صیفی و گل و گیاهان زینتی برای توسعه طرح های اشتغال در استان در سه ماهه نخست امسال اجرا و راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید  در تعطیلات آینده اهدای خون را فراموش نکنید

**

نور محمد آرهی ، یک ورزشکار نابینا از استان گلستان ، مسئول علامت گذاری به عنوان کاروان ایران در بازی های پارالمپیک توکیو بود.

طی یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه هیئت رئیسه و هیئت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و پس از برابری گزینه ها ، سرانجام زهرا نعمتی ، تیم ملی تیراندازی با کمان و نورمحمد آرخی ، تیم ملی نابینایان و کوتاه مدت گلستانی Athletic Binai به عنوان پرچمداران کاروان ایران در بازی های توکیو 2020 معرفی شدند.

**

صابر کاظمی و آرمان صالحی ، دو بازیکن والیبال گلستان ، 12 بازیکن آخر تیم ملی بودند که به بازی های المپیک 2021 توکیو در ژاپن سفر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید