حضور شرکت های دانش بنیان در شهرهای صنعتی استان خراسان رضوی تضمین می شود – اخبار از خراسان رضوی – اخبار استان های تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب مشهد مقدساحیای مجدد واحدهای تولیدی یکی از مهمترین دستورالعملهایی است که در سالهای اخیر با کمک و همکاری همه دستگاهها از جمله دادگستری و خواص صنعتی انجام شده است.

بسیاری از این واحدها به دلیل تورم و رکود اقتصادی دچار سکته مغزی شده و سپس فشار کرونری که به آنها وارد شد ، دچار مشکل شدند و در این بین دیگر از کار افتادند و شما باید آنها را زیر بال و پرهای این واحدها ببرید تا دوباره به تولید برسند. چرخه

برخی از این واحدها در شهرهای صنعتی واقع شده اند ، در حالی که برخی دیگر با کارگاه های کوچک مرتبط در مناطق مختلف شهر در ارتباط هستند.

خراسان رضوی از تعداد شهرهای صنعتی و واحدهای فعال در کشور آمار قابل توجهی دارد و البته در سالهای اخیر بسیاری از این واحدها دچار تعدیل ، ورشکستگی یا ضربه به تولید شده اند و از چرخه خارج شده و با تلاش زیاد آنها دوباره به چرخه بازگشتند.

در طول کرونا ، متالورژی بیشترین ضرر را داشت

علی بهرامی زاده ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی در این باره گفت: فقط برای دوره تاج ، 105 واحد خرد ، متوسط ​​و بزرگ در شهرهای صنعتی استان که پیش از این دچار رکود اقتصادی بودند ، دوباره به چرخه بازگشتند.

وی خاطرنشان می کند: علاوه بر این در زمینه راه اندازی و تجهیز واحدها نیز فعالیت داشته ایم و همزمان حدود 90 واحد تولیدی مجهز و به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید  سفالگر غذای میگو را با سبزیجات می پزد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی می گوید: صنایع و صنایع متالوژی و غذایی که به نوعی ارز وابسته هستند ، اخیراً بیشترین فشارها را متحمل شده و تعطیل و راکد شده اند.

بهرامی زاده تأکید می کند: در این میان برخی از واحدها با ظرفیت بسیار کمتری نسبت به گذشته فعالیت می کنند و چراغ های خود را روشن کرده اند.

مشکل در تحویل مواد اولیه

وی ادامه می دهد: “مشکلات زیادی که این واحدها با آن روبرو هستند عمدتاً یک مشکل دشوار با واحدهای موجود در زمینه تأمین مواد اولیه است.

بهرامی زاده گفت: علاوه بر این مشکلات دیگری از جمله نقدینگی و سرمایه در گردش نیز با تولید روبرو است و واحدهای صنعتی و کمیته هایی برای بررسی مشکلات آنها تشکیل شده است.

پی ریزی شرکت های کوچک

وی خاطرنشان می کند: بسیاری از واحدهای فعال در شهرهای صنعتی نیز دچار فرسودگی تجهیزات شده و باید در جهت بهبود این تجهیزات تلاش شود و البته این امر مستلزم هزینه های بالایی است و بدون همکاری بین بخشی امکان پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی می گوید: همچنین در تلاش هستیم زمینه ایجاد و فعالیت شرکت های کوچک و متوسط ​​در شهرهای صنعتی استان را فراهم کنیم و اولویت ویژه را به شرکت های دانش بنیان خواهیم داد. “

انتهای پیام / 281 / سال

دیدگاهتان را بنویسید