حضور در نماز جمعه باید به یک فرهنگ دینی ، سیاسی تبدیل شود



به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران و اعضای شورای نماز جمعه استان ایلام اظهار داشت: نباید به نماز جمعه فقط به عنوان یک سنت عبادت نگاه کرد بلکه این آیین دارای ابعاد سیاسی ، عبادی و اجتماعی است. و فرهنگی است.

وی افزود: دشمنان قسم خورده انقلاب نگاه ویژه ای به اقامه نماز جمعه و حضور گسترده مردم در این آیین دارند ، زیرا خطبه های نماز جمعه به اوضاع و مشکلات جهان به ویژه شرایط مسلمانان می پردازد . . “

امام جمعه ایلام یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، دشمنانی که از صف های بهم پیوسته نماز جمعه هراس داشتند ، سعی کردند ائمه جمعه و نماز جمعه و همچنین نمازگزاران را بکشند تا صف های باریک جمعه را بشکنند. نماز با ایجاد رعب و وحشت ، اما با گذشت زمان ، به دلیل حضور منسجم و پرشور مردم در نماز جمعه ، آنها به اهداف شوم خود نرسیدند.

حجت الاسلام کریمی تبار تأکید کرد: رسانه ها ، فعالان فرهنگی و اجتماعی باید سعی کنند نماز جمعه را در زندگی روزمره مردم نهادینه کنند تا فرهنگ حضور در نماز جمعه در بین مردم نهادینه شود ، زیرا نماز جمعه پلی است بین خدایان و بندگان ، همانند مردم. این در میان خودشان است و نمازگزاران از طریق خطبه های نماز جمعه در مورد مشکلات روز در جهان و همچنین مرزهای مذهبی و عرفی دین و دین دیده می شوند.

وی برپایی نماز جمعه را محلی برای خنثی سازی توطئه های دشمن و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن می داند و می افزاید: دشمن نماز جمعه و حضور مردم را در این آیین سیاسی به طور جدی رصد می کند و به اشکال مختلف از حضور مردم در نماز جمعه جلوگیری می کند. البته مردم همیشه با حضور گسترده و خودجوش خود حملات دشمنان قسم خورده انقلاب و اصناف را خنثی می کنند.

بیشتر بخوانید  اگه یکبار مرغ خامه ای رو امتحان کنی عاشقش میشی! | طرز تهیه مرغ خامه ای

امام جمعه ایلام همچنین به عید سعید غدیر اشاره کرد و گفت: این عید مهم آنطور که باید در جامعه نهادینه نشده است ، در حالی که جامعه شیعه بین المللی باید عید غدیر را بداند و از آنجا که اربعین و عاشورا مارک شیعیان هستند ، “عید” سعید غدیر باید جای عاشورا و اربعین را بگیرد ، زیرا ماهیت و هدف این عید بسیار مهمتر از عاشورا و اربعین است.

حجت الاسلام والمسلمین نجیب ادامه داد: اگر در اوایل اسلام عید سعید غدیر خم در جایگاه مناسب خود بود و مردم و برخی از افراد سکولار و سودهای آن زمان عید غدیر را فراموش نکرده بودند ، واقعه عاشورا و اربعین اتفاق نیفتاده است و امام و استان به جایگاه واقعی خود می رسند و جهان اسلام با آنچه اکنون می بینیم متفاوت خواهد بود.

وی در مورد اهمیت عید غدیر خم توضیح داد: اتمام اسلام پس از 23 سال بعثت پیامبر فقط با اعلام رسمی ولایت و رهبری ائمه انجام شد تا مبادا این دین پس از رحلت پیامبر منسوخ شود. با غدیر خم ، این س importantال مهم در هنگام اعلام ولایت و امام حضرت امیرالمومنین (ع) توسط پیامبر اکرم و به دستور صریح خداوند مطرح شد.

امام جمعه ایلام تأکید کرد: اکنون ، برای درک بهتر مفاهیم و اهداف عید غدیر ، چرا باید واقعه جانشینی امیرالمومنین علی علیه السلام توسط رسانه ها و فعالان سیاسی ، مذهبی ، فرهنگی و اجتماعی انجام شود ، بنابراین عید غدیر خم یک علامت تجاری برای شیعیان شود و به دنیای اسلام تبدیل شود.

بیشتر بخوانید  توجه داشته باشید سخنرانی با رئیس جمهور منتخب / تشکیل میزهای گرد تخصصی اقدامی جدید و تحسین برانگیز - اخبار اقتصادی ایران - اخبار اقتصادی تسنیم

کریمی تبار در پایان گفت: “رسانه ها بدون شک نقش موثری در توضیح مشکلات جامعه دارند. به عنوان مثال ، در مورد ویروس کرونا ، آنها آگاهی و فرهنگ عمومی را افزایش داده اند و رسانه ها چشم جامعه برای بیان خطرات نقاط قوت و نقاط ضعف “آنها یک جامعه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید