حضور بیمه تجارت‌نو در نخستین همایش تخصصی کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه



زهرا تاجداری رئیس اداره حسابرسی بیمه ای شرکت بیمه تجارتنو و عضوهیئت مدیره انجمن حسابرسان داخلی صنعت بیمه در این جلسه مهمترین هدف از برگزاری این نشست را تربیت نیروی متخصص داخلی عنوان کرد. حسابرسی شرکت های بیمه و به بررسی مفاهیم حسابرسی در صنعت بیمه پرداخت و گفت: آشنایی حسابرسان با مفاهیم پیشرفته حسابرسی داخلی و تغییر رویکرد سنتی آنها از محورهای اصلی این همایش است.

در ادامه دبیرکل اتحادیه بیمه گران ایران نیز به اهمیت آموزش سرفصل های روز حسابرسی برای فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: حسابرسی داخلی نیاز اصلی شرکت های بیمه است، زیرا منجر به تصمیم گیری کارآمد و موثر می شود. در مورد عملکرد آینده شرکت

سید محمد کریمی با بیان اینکه شرکت ها باید نگرش ویژه ای نسبت به حسابرسی داخلی داشته باشند، خاطرنشان کرد: سازوکارهای سیستم مدیریت حسابرسی داخلی از یک سو می تواند تعارض بین حسابرس مستقل و شرکت را کاهش دهد و از سوی دیگر کیفیت حسابرسی داخلی را ارتقا دهد. گزارش مالی.

در بخشی از این کنفرانس، دکتر محمدی پور از اعضای کمیته علمی و داور تخصصی مقالات اختصاصی نشریات بین المللی در این نشست به تشریح نقش و وظایف اصلی حسابرس، بررسی و ارزیابی کنترل داخلی پرداخت. سیستم، بررسی فرآیندهای عملیاتی با رویکرد مهندسی ارزش و ارزیابی ریسک شرکت و اثربخشی تلاش‌های مدیریت ریسک.

محمدی پور به نقش تحولات دیجیتال در حوزه حسابرسی داخلی اشاره کرد و گفت: این تحولات مزایای بسیاری از جمله صرفه جویی در زمان، امنیت بیشتر و ایجاد قراردادهای هوشمند را برای شرکت های بیمه به همراه خواهد داشت، بنابراین اگر حسابرسان داخلی با شرکت ها از این طریق همکاری کنند. آنها هماهنگ نبودند، وظایف خود را به درستی انجام نمی دادند.

بیشتر بخوانید  تحلیل آتوان ؛ نگاهی دقیق به حوادث اخیر تونس و سناریوهای موجود در پشت آن

در پایان این همایش از اعضای انجمن حسابرسان داخلی صنعت بیمه تقدیر شد.

روابط عمومی بیمه تجارت نوین

دیدگاهتان را بنویسید