مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حضور افراد غیر پزشک در مدیریت وزارت بهداشت

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


حضور افراد غیر پزشک در مدیریت وزارت بهداشت

ایرج حریرچی در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه و توسعه مدیریت وزارت بهداشت گفت: دو سوال داشتیم. یکی اینکه وزارت بهداشت باید از افراد متخصص مدیریت و کسانی که مدیریت دارند استفاده کند. تجربه. “

وی افزود: این اقدام مهمی است تا بتوانیم از این تجربیات در وزارت بهداشت در سطح مدیریتی استفاده کنیم. موضوع دیگر مدل مدیریتی در وزارت بهداشت است، بنابراین بسیاری از کشورهای منطقه که مدل مدیریتی آنها را بررسی کردیم، مشخص است که علاوه بر وزیر، دبیرکلی هم دارند.

حریرچی گفت: آمو امیدواریم بتوانیم این تجربه را در وزارت بهداشت نهادینه کنیم و بدون توجه به هرکسی آن را در نظر بگیریم، بنابراین از یک ماه پیش به عنوان معاونت، تغییراتی در طرح رسمی وزارت بهداشت و این عملکرد ایجاد کردیم. وزیر و معاون وزیر ما یک کل ایجاد کرده ایم.

حضور افراد غیر پزشک در مدیریت وزارت بهداشت

معاون سابق توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: وضعیت این وزارتخانه از نظر تاخیر در پرداخت ها مناسب نبود، تاخیر کار 4 ماه و در اضافه کاری 6 ماه تاخیر بوده است. . در شورای عالی بحث شد.

حریرچی ادامه داد: وضعیت نیروی کار در 4 سال گذشته به غیر از مستمری بگیران سالانه 25 هزار نفر را مشغول به کار کرده است. بنابراین در این 4 سال 140 هزار نفر به وزارت بهداشت اضافه شده است.

قائم مقام وزیر و معاون وزیر بهداشت گفت: هر روز نظام در نمازخانه و راهرو می گفت فلانی را بیاورید.

وی برقراری انضباط در واحدهای این وزارتخانه را یکی از برنامه های محقق شده اعلام کرد و گفت: وزارت بهداشت در سال 92 بیشترین درصد تخصیص را از خزانه داری و سازمان برنامه و بودجه در 6 سال گذشته و یک سال دریافت کرده است. از سه وزارتخانه اول با تخصیص هزار و 750 میلیارد تن اعتبار.

بیشتر بخوانید  معرفی قرص داریفناسین

حریرچی گفت: در سال 91 کل بودجه کارکنان یک هزار و 100 میلیارد تومان بود که در سال 92 این رقم افزایش یافت اما امسال بودجه کارکنان به همراه یک درصد مالیات بر ارزش افزوده هدفمندی یارانه ها، پزشکان خانواده و یارانه داروها در مجموع به این رقم رسید. 13 میلیارد تومان.»

وی ادامه داد: سال 91. نه اختیار اسپانسر داشتیم و نه بودجه داشتیم اما الان هر صحبتی که می شود بر اساس حمایت مالی است.

وی همچنین به احیای نقش برنامه ریزی شده معاونت توسعه اشاره کرد و گفت: تغییر سمت معاونت در کنار واگذاری وام ها و تصمیم گیری ها به معاونت های تخصصی از دیگر برنامه هایی بود که اجرا شد. “

منبع: طبنا


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *