«حسین تقدسی» سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شد



دکتر علی رستمی با تشکر از کیارش مهرانی معاون سابق مالی و اقتصادی شرکت مس گفت: شرکت مس در شرایطی این تغییر را انجام می دهد که علیرغم داشتن سرمایه و نداشتن بدهی در حوزه مالی و اقتصادی، در شرایطی قرار دارد. شرایط بغرنج است، زیرا از یک سو شاهد اجرا نشدن پروژه های عمرانی هستیم و از سوی دیگر به گفته معاون وزیر دارایی کندی اجرای پروژه ها موجب کمبود هزینه برای منابع مالی شده است. از شرکت.

وی خطاب به معاونین و سران حاضر در جلسه خاطرنشان کرد: لازم است برای توسعه هر چه سریعتر پروژه ها اقدام عاجل صورت گیرد و از پروژه ها استفاده نشده است.

همه ما باید در زمینه توسعه با سرعت بیشتری حرکت کنیم و با اجرای سیاست افزایش سرمایه داده ها، به وعده هایی که به مجامع مختلف در زمینه توسعه و افزایش تولید داده شده است عمل کنیم.

دکتر رستمی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش ثروت سهامداران خانوادگی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: این امر نیازمند بازنگری کامل در استفاده از ابزارهای مالی است. لازم است با انتقال منابع به پروژه های عمرانی و ایجاد بازدهی بالاتر از تورم، انتقادات و انتقادات موجود در خصوص اجرا نشدن طرح های عمرانی رفع و تولید افزایش یابد.

وی اتخاذ تدابیر مناسب در مدیریت نقدینگی شرکت مس که در نهایت منجر به ارزش افزوده می شود را مهم دانست و گفت: این شرکت در واقع بازار مالی کاملی دارد و از آنجایی که در این زمینه چیزی کم نیست، طی این مدت از نقدینگی شرکت به میزان قابل توجهی استفاده نشده است.

بیشتر بخوانید  بنیامین نتانیاهو قرنطینه شد

وی خاطرنشان کرد: اولین نکته این است که همه ما باید در حوزه توسعه با سرعت بیشتری حرکت کنیم و با اجرای سیاست افزایش سرمایه دیتا به وعده هایی که به مجامع مختلف در زمینه توسعه و افزایش تولید داده شده است عمل کنیم.

رستمی خواستار اقدامات اساسی تر برای دستیابی به بهره وری بیشتر شد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که برای توسعه آینده سود بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی مس در ادامه موضوع مدیریت ترازنامه را یکی دیگر از موضوعات مهم در حوزه مالی و اقتصادی دانست و گفت: معاونت مالی و اقتصادی مسئولیت کلیه اقلام ترازنامه و سود و زیان شرکت را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت قیمت تمام شده محصولات بسیار مهم است و باید این موضوع را به دقت بررسی کنیم، گفت: وضعیت رقبا و سرانه تولید، کارایی و بهره وری چگونه است یا خیر؟ معاینه لازم است.

مدیرعامل شرکت ملی مس به اهمیت بودجه ریزی عملیاتی اشاره کرد و توضیح داد: بودجه ریزی عملیاتی تا حدودی انجام شده است اما نیاز به توجه بیشتری دارد.

رستمی با بیان اینکه در انجام کارها باید منافع سهامداران و شرکت در نظر گرفته شود و بیش از گذشته به انضباط مالی توجه شود، تصریح کرد: این انضباط مالی فعلی مورد نظر من نیست و باید بهتر از این باشد.

مدیر کل خانواده در ادامه بر اهمیت فروش تاکید کرد و افزود: اینکه فروش و صادرات زیر LME باشد منطقی نیست. رابطه بین ارز و فروش باید مدیریت شود.

رستمی در ادامه با بیان اینکه دکتر مهرانی به عنوان مشاور مدیرعامل با شرکت مس همکاری خواهد کرد، با اشاره به گذشته آقای تقدسی و حضور ایشان در دوره های قبلی به عنوان مدیر مالی شرکت، خاطرنشان کرد: خاطره خوبی از دانش و رشته ایشان است. آنها دارند و حضورشان در این فصل قطعا برای ما ارزشمند خواهد بود.

بیشتر بخوانید  آخرین وضعیت لایحه همسان سازی حقوق و پرداخت پاداش بازنشستگان- اخبار اقتصاد ایران - اخبار اقتصادی تسنیم

دکتر کیارش مهرانی همچنین از زحمات و همکاری مدیران در بخشهای مختلف شرکت و معاونین قدردانی کرد.

مدیر کل شرکت مس در پایان با اهدای لوح سپاس از معاون فعلی رئیس جمهور و انتصاب سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شرکت مس برای وی آرزوی موفقیت کرد.

نامه معدن

دیدگاهتان را بنویسید