حساب صاحبان سهام عدالت پرپول شد/سود ۶۰۰ هزار تومانی سهام عدالت کی واریز می شود؟


عدالت تقسیم می کند سهام شرکت های دولتی که با تصمیم دولت به معلولان واگذار شد. ثبت نام عدالت تقسیم می کند از سال 1385 شروع شد و این روند تا پایان سال 1394 به آخرین ایستگاه رسید. نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند. عدالت تقسیم می کند با انتشار عدالت تقسیم می کند این متعلق به افراد برای فروش سهام یا سهامداران است عدالت تقسیم می کند آنها باید برای دریافت کد بورسی در سامانه سجام ثبت نام کنند تا از مزایای خود بهره مند شوند.

حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه سود شرکت های بورسی 2800 میلیارد تومان است، گفت: در این گروه 13 شرکت غیر بورسی وجود دارد و سود سهام شرکت های بورسی 29 هزار میلیارد تن است. .

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه سود تخصیصی سه برابر شده است، افزود: کل سود توزیع شده در سال گذشته حدود 9 هزار و 500 میلیارد تومان بوده که به 31 هزار میلیارد تن رسیده است که این رقم به سه برابر افزایش یافته است.

قربان زاده جامعه با بیان اینکه هدف از دریافت سود قانونی 49 میلیون نفر است، تصریح کرد: فرآیند واریز سود قانونی از اول اسفندماه آغاز می شود و افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند باید تا اول اسفندماه امسال سهامدار استانی شده و سهام خود را به اشتراک بگذارند. برای اینکه مشمول این سود شوید، نفروشید.

وی ادامه داد: افرادی که 530 هزار تومان سهام دارند مبلغ حدود 600 هزار تومان و افرادی که یک میلیون تومان سهام دارند دو برابر شده و مبلغ حدود یک میلیون تومان سود سهام عدالت به مالکان تعلق می گیرد. از اینها قبل از پایان سال پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید  نجاتی و میرزازاده مخالفان خود را می شناختند - آژانس مهر اخبار ایران و جهان

رئیس سازمان خصوصی سازی در واکنش به اینکه بخشی از اطلاعات سهامداران عدالت نزد سازمان خصوصی سازی و بخشی در سامانه سجام ثبت مرکزی است، تصریح کرد: تمامی اطلاعات به سپرده گذاری مرکزی و سهام عدالت منتقل شده است. بر اساس اطلاعات شماره شبای بانکی سازمان خصوصی‌سازی که به شرکت سپرده‌گذار ارائه شده است، به صورت جمعی به حساب مشمولان واریز می‌شود.

عدالت تقسیم می کند

سود سهام عدالت

سخنگوی انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری استان به تشریح ابعاد موضوع سود سهام عدالت بر اساس عملکرد سال 1399 پرداخت و گفت: سود شناسایی شده سهام عدالت برای سال مالی 1399 به طور میانگین برای هر سهامدار 600 هزار تومان است.

اما اکبر حیدری با اعلام خبر خوشی مبنی بر شناسایی وصول و تقسیم سود شرکت های غیر بورسی سهام عدالت به سهامداران که از سوی رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام شد، گفت: سبد سهامداران عدالت یک میلیون تومان و پانصد هزار تومان است. . در نظر داشته باشید که تعداد یک میلیون سهامدار حدود 12 درصد از کل 49 میلیون نفر است. اگر کسی یک میلیون تومان سهم عدالت داشته باشد سودش حدود یک میلیون و 100 هزار تومان است و اگر سهامدار عدالت 5332 هزار تومان باشد حدود 600 هزار تومان می شود اما همانطور که گفته شد چقدر است. برای سهامداران هر دو گروه تا پایان سال جمع‌آوری می‌شود و اینکه چقدر می‌توان توزیع کرد بستگی به اجزای مختلف دارد. حیدری گفت: اخبار قبلی به گونه ای منعکس شده است که به نظر می رسد این مبلغ به طور کامل و قطعی از شرکت های سرمایه گذاری استانی دریافت شده و تا پایان سال توزیع می شود. در حالی که این مبلغ تنها به عنوان سود سهام در مجموعه های معاملاتی فهرست شده و غیر بورسی “شناسایی” می شود. وی تاکید کرد: در نظر داشته باشید که فرآیند دریافت این مبالغ و همچنین تجمیع و توزیع آن ها قطعا به زمان بیشتری نسبت به پایان سال جاری نیاز دارد. با توجه به اینکه مبالغ سود سال 1377 هنوز دریافت و توزیع نشده است، این موضوع همچنان در سال های قبل از 1388 وجود دارد. سخنگوی انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری استان ادامه داد: از سوی دیگر توجه داشته باشید که معمولا همه مبالغ شناسایی شده وصول نمی شود. در این خصوص با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور موارد و ملاحظات متعددی وجود دارد که به همین دلیل برخی از شرکت ها با وجود شناسایی سود نقدینگی مورد نیاز برای واگذاری این دارایی ها را به سهامداران تامین نمی کنند. وی افزود: از سوی دیگر فرآیندهای جمع آوری و توزیع سود معمولاً به معنای تخصیص کل مبلغ شناسایی شده به مردم نیست، زیرا برای حفظ حقوق سهامداران عدالت گاهی لازم است بخشی از این مبالغ با فرمت افزایش سرمایه باشد.فعالیت های توسعه./Economyworld

بیشتر بخوانید  واکنش دیدنی شیراز پس از شنیدن صدای آژیر آمبولانس در خیابان / فیلم

عدالت تقسیم می کند

میزان سود سهام عدالت چقدر است؟

علی اکبر حیدری سخنگوی انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری استان گفت: سود شناسایی شده سهام عدالت برای سال مالی 1399 به طور میانگین برای هر سهامدار 600 هزار تومان است.

وی ادامه داد: اما اینکه تا پایان سال چقدر از مبلغ فعلی وصول می شود و چقدر پرداخت می شود، یکی از کارهایی است که می توان در نحوه تقسیم سود و البته قبل از آن تمهیدات انجام داد. این اقدام به تایید شورای عالی می رسد. بنابراین باید منتظر حفظ و تصمیمات شورای عالی بورس باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید