حسابداری مقدمه ای برای استفاده از مالیات بر سود سرمایه است / استفاده صحیح از CGT پیش شرط اعمال مالیات بر درآمد است


به گزارش خبرنگار اقتصادی آژانس فارس ، در پایان کنفرانس “نقد و بررسی پیش نویس قانون مالیات بر عایدی سرمایه” که روز چهارشنبه 7 ژوئیه با حضور کارشناسان سید احسان خاندوزی برگزار شد ، در حالی که با تشریح جزئیات برنامه پیش رو ، افزود که اقتصاد ما در حال حاضر ، عملکرد مالیات بر سود سرمایه باید کاملاً نظارتی باشد. در واقع ، این مالیات در مراحل اول باید کاملاً سختگیرانه و نظارتی باشد و سپس در آینده می توانیم از این مالیات به عنوان درآمد استفاده کنیم.

نماینده این جلسه مجلس وی در پایان جلسات کنفرانس افزود: این مالیات شامل 4 نوع دارایی است یعنی املاک با کاربری های مختلف ، وسایل نقلیه ، جواهرات و طلا و ارزهای مختلف مشمول این مالیات می شوند.

وی افزود: چندین مورد استثنایی به نفع نیازهای خانوار در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال ، برای وسایل نقلیه با تعداد مشخصی از اعضای خانوار معافیت وجود دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در تهیه متن فعلی کمیسیون اقتصادی دو دسته نرخ در نظر گرفته شد اظهار داشت: دسته اول مربوط به کل درآمد سرمایه از دارایی های نگهداری شده کمتر از یک سال است و دسته دوم این دسته مربوط به کل دارایی های بیش از یک سال است که نگهداری آنها بیش از یک سال طول می کشد.

وی ادامه داد: در مورد تعدیل تورم بحث های کارشناسی انجام شده و تاکنون تعدیل نرخ تورم در کمیسیون اقتصادی نهایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه سیاست گذار می خواهد تأثیر مالیات بر گروه های کوچک ، سهامداران و بازرگانان را بازدارنده و دادرسی کند ، گفت: “الزام نظارت بر کلیه معاملات اقتصادی نظارت بر حساب های تجاری و غیر تجاری و پیوند دادن به کدهای ملی است. رفتار. افراد “در حقیقت ، نظارت بر حساب ها مقدمه ای برای کسب عادلانه و دقیق CGT خواهد بود و اگر CGT به درستی اعمال شود ، نوبت به PIT خواهد رسید.

بیشتر بخوانید  یوسف تجموری: آرمین پسر واقعی من نیست!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر من PET از CGT جلوتر است اما اگر CGT به خوبی اعمال نشود PET نیز به خوبی اعمال نمی شود. بنابراین ابتدا CGT باید اعمال شود.

وی ادامه داد: در وضعیت فعلی اقتصاد ما اکنون باید عملکرد مالیات بر سود سرمایه به طور کامل تنظیم شود. در واقع ، این مالیات باید در مراحل اولیه سختگیرانه و تنظیم شود و سپس در آینده می توانیم از این مالیات به عنوان درآمد استفاده کنیم.

وی در پاسخ به شمول دارایی ها گفت که در رابطه با شمول ما نمی توانیم کمیسیون اقتصادی را متقاعد کنیم که مالیات بر سود سرمایه را برای همه دارایی ها جمع آوری کند و توصیه می شود در چند سال آینده مالیات بر دارایی ها و سهام بانک مالیات نگیرد

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید