حزب الله: ما از گزینه الحریری برای تشکیل سریع دولت حمایت کرده ایم


به گزارش گروه بین الملل فارس ، معاون دبیرکل حزب الله چهارشنبه شب به مناسبت سالگرد پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی در تابستان 2006 با المنار مصاحبه کرد و دلایل انتخاب حزب الله به عنوان نخست وزیر را در اختیار داشت. لبنان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری المنار ، شیخ نعیم قاسم سالگرد پیروزی لبنان در برابر تجاوزات 33 روزه رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و تأکید کرد: آنچه برای ما مهم است دستیابی به استقلال و حاکمیت است.

وی دستاوردهای نبرد حزب الله با الود الصدیق (وعده واقعی) را در طول جنگ 33 روزه به روشنی بیان کرد و گفت: “کسی که نمی خواهد این واقعیت را ببیند ، مشکل خودش است.”

سخنگوی حزب الله اولین توفیق این نبرد را داشتن توازن بازدارنده با دشمن صهیونیستی دانست و گفت: این توازن مانع از تجاوزات روزانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان و ایجاد تنش های روزمره برای هموطنانمان در مناطق نزدیک مرز لبنان با اراضی اشغالی “

شیخ قاسم افزود: دومین دستاورد نبرد برای وعده واقعی این بود که راه رژیم صهیونیستی را برای استفاده از لبنان به عنوان پایگاه سیاسی یا محلی برای آوارگان فلسطینی بست.

معاون دبیرکل حزب الله گفت: “سومین دستاورد ایجاد ثبات در تعادل بین ارتش ، ملت و مقاومت است و پیروزی الهی به لبنان قدرت و قدرت بازدارندگی داده است. به گونه ای که دشمن قبل از اینکه بخواهد در مورد حمله دیگری به لبنان بیندیشد ، باید هزار بار به آن فکر کند.

شیخ قاسم افزود: دستاورد چهارم این است که پیروزی لبنان در نبرد برای وعده واقعی تا حدودی امید به فلسطینیان دارد. زیرا آنها همچنین احساس کردند که می توانند به آزادی در زمین و پیروزی برسند.

بیشتر بخوانید  عجیب ترین عوارض جانبی خوردن خیار زیاد

معاون دبیرکل حزب الله گفت: در هر جنگ آینده از این به بعد ، هیچ کس نمی تواند شکل و اندازه آن را داشته باشد. که تعیین کنید و این به شرایط بستگی دارد. اما مقاومت آماده است.

شیخ قاسم در پاسخ به این س whyال که چرا حزب الله همچنین پیشنهاد می کند نجیب میکاتی کابینه لبنان را تشکیل دهد ، گفت: ما آن را به چند دلیل ارائه دادیم.

وی افزود: اولین دلیل این است که اولویت برای ما تشکیل دولت است و بنابراین از همه عواملی که منجر به تشکیل دولت می شوند پشتیبانی خواهیم کرد.

معاون دبیرکل حزب الله گفت: دلیل دوم این است که ما از ابتدا گفتیم که به دلایل مختلف سعد الحریری را به عنوان نخست وزیر پیشنهاد می کردیم. با این حال ، با استعفای الحریری ، تأکید کردیم که از کسی که الحریری را معرفی کرد ، حمایت می کنیم.

شیخ قاسم گفت: دلیل سوم این است که تنها گزینه نخست وزیری میکاتی بود و دلیل چهارم این است که این گزینه قدرت برقراری ارتباط با کشورهای عربی و جهان را دارد.

معاون دبیرکل حزب الله گفت: دلیل پنجم این است که میکاتی هرگز اجازه شورش بین سنی ها و شیعیان را نخواهد داد.

وی همچنین با یادآوری تفاهم حزب الله با حزب الطیار الوطنی الحور ، به رهبری میشل عون ، رئیس جمهور لبنان ، گفت: اختلافات طبیعی است و ما نمی خواهیم کسی بین ما و جریان ملی آزاد بازی کند.

نجیب میکاتی امروز دوشنبه (25 ژوئیه) به عنوان مسئول کابینه لبنان معرفی شد و رای 72 نماینده پارلمان را به دست آورد.

بیشتر بخوانید  شیرینی کشمشی رو خودت توی خونه درست کن | طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی نرم و خوشمزه با فرمول قنادی ها + نکات و ترفند ها

میکاتی سیاستمدار و تاجر لبنان و نخست وزیر از 13 ژانویه 2011 تا 15 فوریه 2014 بود.

سعد الحریری رهبر آل مستقبل (نزدیک به جریان غربگرا فعلی 14 مارس) اخیراً استعفای خود را از کابینه پس از اختلاف نظر با میشل عون رئیس جمهور لبنان در سخنرانی نزدیک به 9 ماه پس از انتخاب خود اعلام کرد.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید