حریفان فصیح در مرحله اول بازی های المپیک مشخص شدند



به گزارش ایرنا ، فرزانه فصیحی امروز در ساعت 8:01 امروز در گروه سوم مرحله اول مسابقات 100 متر المپیک توکیو باید ازبکستان ، آلمان ، باربادوس ، آمریکا ، زامبیا ، چین و ایتالیا به مصاف رقبایی برود. فاشی ضعیف ترین رکورد شخصی و پایین ترین رتبه را در رده بندی جهانی در بین اعضای این گروه دارد.

هاویان اولیویه ، هشتمین مرد رنکینگ جهانی ، مشهورترین چهره این گروه است.

ساعت 4:37 فصیحی صبح امروز در ساعت 4:37 به مصاف دونده هایی از عربستان سعودی ، نپال ، کویت ، گوام ، چین تایپه ، اندونزی ، مالزی و لائوس رفت و با زمان 11 ثانیه و 76 صدم در ثانیه در جایگاه نخست ایستاد. این کارمند به مرحله اول مسابقه راه یافت.

در این مرحله فقط ورزشکارانی شرکت می کنند که سهمیه دانشگاه را کسب کرده اند و دوندگانی که با شرکت در این مسابقات به بازی های المپیک راه یافته اند از مرحله اول وارد مسابقات می شوند.

رکورد 100 متر زنان ایرانی در اختیار ماریام طوسی با زمان 11 ثانیه و 45 صدم ثانیه است که در سال 2014 ثبت شده است.

از ساعت 5:15 احسان حدادی در گروه A مرحله انتخاب مواد برای پرتاب دیسک را آغاز کرد. شانزده ورزشکار از جمله دانیل استال از سوئد اولین شانس کسب مدال طلا در همین گروه را دارند.

رقبا با ثبت رکورد 66 متر صعود خود را از این مرحله مشخص می کنند. اگر یک ورزشکار به این رکورد نرسد ، اما در مجموع در 2 گروه در 12 تیم برتر باشد ، یک فینالیست خواهد بود.

بیشتر بخوانید  آبشار دره توت مقصد خوبی برای گردشگری است

حدادی در آخرین مسابقه خود در 18 ژوئیه 1400 در مسابقات باشگاهی ایران ، دیسک 57 متر و 47 سانتی متر را پرتاب کرد. وی دارای رکورد آسیا است و از اکتبر 1998 به دلایل مختلف از جمله بیماری کرونر قلب و آسیب دیدگی در این مسابقات شرکت نکرده است.

حسن تفتیان دیگر نماینده دو و میدانی ایران در المپیک توکیو است که صبح شنبه در مرحله اول 100 متر مردان به مصاف حریفان خود می رود. گروه بندی این مقاله هنوز اعلام نشده است.

مهدی پیرهان نیز باید در مسابقات 400 متر با مانع با المپیک شرکت کند اما به دلیل سکته مغزی از راه دور مسابقه را از دست داد.

دیدگاهتان را بنویسید