حریرچی: ما اولین کشوری بودیم که در یک تاج بزرگ شرکت کردیم



به گزارش ایرنا ، حریرچی روز یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی زنده تحت عنوان “افزایش شیب تاج ، هر 4 دقیقه یک ایرانی می میرد” ظاهر شد و با اشاره به اینکه هنوز به قله پنجم قله نرسیده ایم ، افزود: در برنامه بعدی 10 روز ما روند رو به رشدی خواهیم داشت افزایش 26.5 درصدی تعداد بیماران سرپایی ، 32 درصد افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان و 38 درصد افزایش تعداد مرگ و میرها.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکثر شهرهای کشور در اول فروردن زرد یا آبی بودند ، گفت: به وضعیتی رسیدیم که نزدیک به 90 درصد شهرهای کشور قرمز یا نارنجی هستند.

حریرچی با بیان اینکه اندونزی ، روسیه و ایالات متحده معمولاً از نظر بستری شدن و مرگ و میر در بین کشورهای 12 گانه اول هستند ، افزود: امروز 3 هزار و 483 مورد بستری جدید داشتیم و در دوره های اوج بیش از 10 درصد از این تعداد می توانستند جان خود را از دست بدهند. “

معاون وزیر بهداشت همچنین با اشاره به اینکه امروز 366 پا داریم ، گفت: در مجموع 90،996 قربانی ما در کشور به دلیل تاج است ، اما می توانیم به کانال 400 یا 500 فوت برسیم.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل تجهیزاتی که توانستیم تهیه کنیم ، امکانات افزایش یافته و بنابراین میزان مرگ و میر نسبت به آبان ماه کمتر است.

وی گفت: “طبق پیش بینی مرکز بین المللی منحنی ها و مرگ ، امروز حدود 300 نفر وجود داشت.” این تعداد می تواند به نزدیک 800 برسد.

بیشتر بخوانید  این فندک صدساله، هنوز هم آتش می‌زند! | فندکی آمریکایی با مکانیزم حیرت‌انگیز +ویدئو

حریرچی با بیان اینکه در این مدت مدارس و دانشگاه ها به روی یک چهارم جمعیت تعطیل شد و شهرهای قرمز رنگ نیز به روی تردد شبانه بسته شد ، افزود:. “

معاون وزیر بهداشت همچنین به کاهش رعایت روش های بهداشتی در کشور اشاره کرد و افزود: رعایت روش های بهداشتی در کشور به 39 درصد کاهش یافته است که کمترین میزان در سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه مطلوب است 90 درصد روش های بهداشتی در کشور دنبال شود ، گفت: هر زمان که میزان رعایت روش های بهداشتی در کشور کاهش یابد ، تعداد بیماران افزایش می یابد. در هرمزگان ، کرمان ، البرز و گیلان رعایت رویه ها کمتر از 30 است. «به عبارت دیگر 61 درصد در کشور از دستورالعمل ها پیروی نمی کنند و در این استانها بیش از 70 درصد از قوانین پیروی نمی کنند.

حریرچی با بیان اینکه استفاده از ماسک در هرمزگان تنها 29 درصد است ، افزود: در گیلان 30 درصد از ماسک استفاده می کنند و بنابراین این استان ها درگیری های بیشتری دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که نظارت به وضوح در سطح اجرایی کاهش یافته است ، اگرچه در سطوح بالاتر توصیه می شد و از سوی دیگر ، تاب آوری مردم کاهش یافت زیرا ما 18 ماه در تاج بودیم. کاهش اعتماد عمومی ، زیرا اگر مردم با خود یا گروه دیگری سرسخت باشند ، مردم خطر را می دانند اما الزامات لازم را برآورده نمی کنند ، بنابراین راه حل این است که اعتماد عمومی و اجماع در تصمیم گیری ها بازگردانده شود.

بیشتر بخوانید  جنگ های خونین بر سر زباله‌های میلیاردی در تهران! + ویدیو

حریرچی همچنین با بیان اینکه در دولت آینده باید در این مورد به اجماع رسید ، افزود: نتیجه اصلی واکسیناسیون عمومی سریع برای همه افراد است و حتی در خارج از گروه های هدف ، باید پوشش واکسیناسیون را برای افراد زیر 18 سال فراهم کنیم. . “

وی گفت: “واقعیت این است که در نهایت ، صداقت سعی کرد حداکثر واکسن ممکن را ارائه دهد ، اما مواقعی بود که ما تا سقف 8 میلیون دلار برای واکسن کوبا گرفتار شدیم.” بیا حرکت کنیم.

وی ادامه داد: اما اکنون واکسن وارد کشور می شود ، بنابراین ما از ژاپن کمک مالی دریافت کردیم ، اما برخی از کشورها تقریباً تصمیم گرفته اند که دوز سوم واکسن را مصرف کنند ، بنابراین این مشکل دوباره بازار واکسن را مختل می کند.

حریرچی با بیان اینکه اصول شناخته شده واکسن تغییر کرده است ، افزود: اکنون این یک دوز یادآوری است ، بنابراین آلمان با آسترازنکا کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر دوز دوم به جای آسترازنکا مرحله بندی شده است.

معاون وزیر بهداشت در ادامه به واکسیناسیون عمومی در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه واکسیناسیون در کشور ما دیر انجام شد و باید زودتر انجام می شد ، گفت: بنابراین ما از کل جمعیت عقب هستیم اما دستاورد خوبی داریم. در مقایسه با گروه های هدف. این به دلیل درک و فرهنگ مناسب مردم است.

وی با بیان اینکه در گروه هایی که اعلام کردیم 75 تا 80 درصد افراد واکسینه شده اند که موضوع بسیار مهمی است ، افزود: افزایش میزان واکسیناسیون اثرات میان مدت و بلند مدت دارد ، اما اثرات کوتاه مدت نیز دارد ، به طوری که ما باید بتوانیم روزانه. “یک درصد واکسن بزنید.

بیشتر بخوانید  تشخیص بیماری از صدای سرفه | هنر جدید هوش مصنوعی گوگل

معاون وزیر بهداشت در ادامه با تأکید بر اینکه ما واکسن اختصاصی در وزارت بهداشت نداریم ، ادامه داد: مشکل کمبود سرم به زودی برطرف می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی داروها وجود دارند که بر اساس بیانیه رسمی کمیته علمی و معاون وزیر درمان ، داروهای مفیدی در تاج نیستند و بسیاری از داروهایی که به طور معمول در جهان استفاده می شوند چندان مثر نیستند. ، می افزاید: ، بنابراین داروی RemedSavir 700 هزار تومان است که برخی بیمارستان ها به دلیل کمبود منابع و مشکلات مالی آن را با بیمه نمی پذیرند.

حریرچی در پایان گفت که کشور ما علاوه بر تاج ، در جبهه اقتصادی نیز می جنگد. آنها می گویند اگر به کسی گفته شود در خانه بماند ، به او همان پول قبلی و حتی بیشتر داده می شود ، اما کشور ما علاوه بر جبهه تاج ، در جبهه اقتصادی نیز می جنگد و به دلیل تحریم های ناجوانمردانه نمی تواند این کار را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید