بر اساس گزارش ها شمانیوز: کیوان امجدیان کارشناس حوزه سینما و فرهنگ کشور در گفت و گو با خبرنگار سراج24 گفت: تئاتر هنری عمیق و تاثیرگذار است که در صورت بی توجهی و بی توجهی به راحتی می توان بستری با فضاسازی کرد. شکستن زشتی ها و تغییر جلدها.. اما در سینما ماجرا کمی متفاوت است. در واقع اگر کسی در سینما این پیشنهادها را بخواهد می تواند یک تغییر سطحی ایجاد کند که بازخوردهای گسترده ای را به همراه داشته باشد و در نهایت این اتفاق بیفتد. بازخورد از ادامه روند جلوگیری می کند.
وی افزود: تئاتر مخاطب کمتر و مشخص تری دارد، اگر فردی قصد بازی در نمایشی را داشته باشد در هر حوزه ای تخلف است و آن را به صورت غیرمستقیم یا مستقیم نشان می دهد، معمولا بازخورد گرفتن از تئاتر با فیلم متفاوت است. یک مخاطب خاص تئاتر سعی می کند واکنش تندی نشان ندهد و با قدرت تحمل بیشتر برخورد کند.
این کارشناس سینما و فرهنگ گفت: در واقع مسیر تئاتر برای کسانی که می خواهند قانون شکنی، هتک حرمت و زیر پا گذاشتن آداب و رسوم یا شرع باشند مسیری آسان است. از سوی دیگر سخت گیری و کنترل در تئاتر بسیار کمتر از سینماست، در حالی که تئاتر می تواند بسیار خطرناکتر از سینما باشد و اگر این حوزه کنترل و حل نشود، بسیاری از قوانین زیر پا می رود، از جمله سلبریتی ها می توانند این زشتی ها را مرتکب شوند. تخلفات ، اختیار بدهید و برای مردم قابل اعتماد کنید.
حرکت سینما و تئاتر در کشور به سمت فضاهای مازوخیستی نگران کننده است
امجدیان با اشاره به تئاتر «مخاطب» گفت: چندی پیش نمایش «مخاطب» در تئاتر کشور به نمایش درآمد که با ورود وزارت کار تغییر کرد. پس از اصلاحاتی دوباره روی صحنه آمد. .
وی افزود: در قسمتی از نمایش، شخصیت اصلی که در بین تماشاگران حضور دارد برای تماشاگران تعریف می کند که از رابطه دهانی با نوزاد نج و ر.جی راضی بوده است. (با اسامی واقعی در نمایشنامه)، که محتوا را نشان می دهد. ” نامناسب است.
این کارشناس حوزه سینما و فرهنگ تصریح کرد: حرکت فیلم و تئاتر داخلی به سمت فضاهای مازوخیستی نگران کننده است. باید به فکر تغییر جریان ها و روندها در کشور باشیم. آن ها خواهند.
وی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برنامه ریزی بلندمدت و راهبردی برای نمایش داشته باشد، افزود: جای تاسف است که نمایش «مخاطب» در آخرین روز از نمایش ۶ تماشاگر در سالن نداشت. کارایی. و اگر این روند ادامه پیدا کند، بازیگران مجبور به تحویل آن ها به سالن شدند، اما پس از توقیف، به دلیل فشار سلبریتی ها و موج رسانه ای، بلیت کل سالن فروخته شد که نشان می دهد وزارت فرهنگ و ارشاد به این مورد، و این یک ضعف بزرگ است.
حمایت و آموزش تئاتر برای کنترل لازم است
کیوان امجدیان با اشاره به نبود ضوابط و مقررات مشخص در حوزه تئاتر گفت: امیدواریم با تغییرات جدیدی که در حوزه هنری و نیروهای متعهد در رأس آن ایجاد شده، نظارت بهتر و دقیق تری صورت گیرد و باید کنترل شود.” بی قانونی، هتک حرمت یا هتک حرمت بدون محدودیت فضا نباید مجاز باشد. کنترل، در نظر گرفتن و در نظر گرفتن برخی مسائل، نظارت و آموزش می تواند به تئاتر کمک کند.
وی با تاکید بر آموزش در حوزه تئاتر گفت: اگر آموزش و اجرا تئاتر در دست نباشد و فقط به دنبال کنترل باشیم، نمی توانیم مشکلات امروز این حوزه را حل کنیم. چقدر می توان کنترل کرد؟ تا چه حد می توان تئاتر را متوقف کرد برای اینکه بتوان وضعیت موجود را کنترل کرد، باید سازوکاری برای آموزش، ترویج و حمایت وجود داشته باشد.
این کارشناس حوزه سینما در پایان خاطرنشان کرد: کمک و حمایت از حوزه نمایش های مفید لزوما یک بازی دفاعی مقدس نیست، بلکه هر بازی ساده، سالم و قانونی می تواند در این زمینه موثر باشد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، باید از داستان هایی مانند این حمایت و رسیدگی شود. «کنترل این فضا نیز آسان خواهد بود.