حرکت زشت و ناپسند بازیگر معروف مقابل عکاسان در جشنواره فجر



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: رویا جاویدنیا یکی از بازیگران سینماست که کار خود را با سفال آغاز کرد. رویا جاویدنیا در زمینه سفالگری فعالیت کرد و اولین قدم را برای بازیگری در سال 1363 برداشت و از سال 1375 به شهرت زیادی دست یافت. روی جاویدنیا یکی از بازیگران کم کار است و اعلام کرد برای ایفای نقش در آن فیلم باید داستان را دوست داشته باشد.

رویا جاوید نیا

بیوگرافی روی جاویدنی

امروز خانم روی یاویدنی یکی از بازیگران مطرح ایران است که در فیلم ها و سریال های زیادی بازی کرده است. رویا جاویدنیا کار خود را با تئاتر آغاز کرد و به تدریج به مراحل بالاتری رسید. او متولد 10 مرداد 1343 و در تهران به دنیا آمد. امروز در تهران زندگی می کند و فارغ التحصیل رشته هنرهای تجسمی در رشته سفال است.

روجا جاویدنیا در 41 سالگی وارد سینما شد و از همان ابتدای ورود به سینما توانست آثار استثنایی از خود به جای بگذارد به همین دلیل نام او امروزه در سناریوهای زیادی دیده می شود. از وضعیت تأهل این بازیگر اطلاعی در دست نیست و بنابراین نباید در این زمینه اظهار نظر کرد.

از سفالگری تا سینما

رویا جاویدنیا همانطور که در قسمت قبل گفته شد در رشته سفال تحصیل کرده و به گفته خودش علاقه زیادی به این رشته داشته و سال هاست که با سفال و سرامیک سر و کار دارد. این خانم روحیه بسیار متواضعی دارد و معتقد است خاک و رشته ای که در آن تحصیل کرده است مسئول آن روحیه است.

بیشتر بخوانید  ثبت نام در دوره جدید علوم اسلامی برای دانشگاهیان تا 11 آگوست

جرقه بازیگری رویا جاویدنیا از پیامدهای رشته تحصیلی او بود، زیرا او به دلیل سفالگری با بازیگران و کارگردانان مختلفی ارتباط داشت. سرانجام در سال 1362 ایرج کریمی کارگردان باغ کندلز از او برای بازی دعوت کرد. اولین تماس خانم جاویدنیا ناموفق بود و این همکاری به دلیل مشکلات صورت نگرفت.

رویا جاوید نیا

با دیدن خانم جاویدنیا

خانم رویا جاویدنیا بازیگری را از سال 1363 آغاز کرد و در چندین فیلم بازی کرد اما جزو بازیگران پرکار نیست. روی یاویدنیا در سال 1391 در فیلم گاز به کارگردانی کیارس اسدی ایفای نقش کرد و حضور درخشانی در این فیلم داشت. این فیلم در جشنواره فیلم رم ایتالیا به عنوان بهترین بازیگر انتخاب شد و از آنجایی که این جایزه به خانم جاویدنیا داده شد باعث محبوبیت او در بین مردم شد.

خانم رویا جاویدنیا تا سال 1370 در چندین فیلم بازی کرد اما اولین فیلم او که در سینماها به نمایش درآمد به سال 1370 برمی گردد و اولین فیلمش (حیرانی) نام داشت. دومین فیلم او در سینما راه شیری بود که در سال 1993 اکران شد.

فعالیت خانم جاویدنیا در فضای مجازی

رویا جاویدنیا هیچ گونه فعالیتی در فضای مجازی ندارد و معتقد است از فضای مجازی و برنامه های اجتماعی آن به درستی استفاده نمی شود و مسمومیت در آن وجود دارد. او معتقد است با ورود به این فضا آرامش خود را از دست می دهد و می گوید ترجیح می دهد به هیچ وجه وارد فضای مجازی نشود.

شهرت با سایبان

خانم جاویدنیا سال 91 به سینما رفت و امسال تماشا شد و اوج شهرت او در سال 96 بود. سایه مان سرآغاز شهرت روی جاویدنیا بود و کارگردانان این فیلم نوید محمودی و جمشید بودند. نقش دیده شده این بازیگر مهشید است و یکی از نقش های درخشان فیلم است. بعد از این فیلم رویا جاویدنیا مجددا در سال 1377 روی آنتن رفت و این سریال دلدار نام داشت و در ماه رمضان امسال تماشا شد.

بیشتر بخوانید  فاصله تا پرسپولیس برای موفقیت در دربی: فقط چند پاس ساده - مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

رویا جاوید نیا

فیلم هایی با بازی رویا جاویدنیا

همانطور که گفته شد خانم جاویدنیا یکی از بازیگران کم کار است و در تمامی فیلم هایی که بازی کرده نقش بسزایی داشته است. از مهمترین فیلم هایی که رویا جاویدنیا بازی کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* 2005 در فیلم به آرامی

* 2006 و در فیلم مینای شهر آرام

* 1387. و در فیلم شب و روز

* 1387 و در فیلم بیداری

* پنهان در فیلم 1389

* 1391 در فیلم گاز به کارگردانی کیارس اسدی زاده

* در سال 1394 در فیلم وارونگی

* متولد 2015 در سینما

* 1396. در فیلمی در شخص حامل


دیدگاهتان را بنویسید