حرکت جدید نظام دیپلماسی کشور به ثمر نشسته است



به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، رئیس جمهور با ابراز خرسندی از ثمربخشی حرکت جدید نظام دیپلماسی کشور و ارتقای بی سابقه سطح روابط تجاری کشور با همسایگان، از تمامی دستگاه های اجرایی خواست تا به این مهم پایبند باشند. خواسته ها و الزامات این رویکرد.

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جلسه امروز کمیته دولت با اشاره به مذاکرات سران کشورهای ضامن روند آستانه و دیدار با روسای جمهور روسیه و ترکیه گفت: تقدیر و تشکر به خدا حرکت برای تقویت سیاست همسایگی در دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، دولت مردمی است، نتیجه می دهد. پوتین و اردوغان در دیدارهای دوجانبه خود بر اجرای توافقات منعقده با کشورمان تاکید کردند که نیازمند نظارت مجدانه نهادهای ذیربط است.

رئیس جمهور با اشاره به درخواست رئیس جمهور روسیه از ایران برای تکمیل خط آهن رشت – آستارا، معاون اول خود را موظف کرد با همکاری وزارت راه و شهرسازی بر روند اجرای این کریدور مهم ترانزیتی نظارت کند. شروع و تکمیل آن

رئیسی با تبریک موفقیت های چشمگیر دانش آموزان کشورمان در المپیادهای بین المللی، کسب مدال به دانش آموزان، معلمان و فعالان نظام تعلیم و تربیت کشور، با تاکید بر لزوم تداوم حمایت های دولت از دانش آموزان تیزهوش برای تکرار موفقیت های خود، از وزیر آموزش و پرورش خواستار فراهم آوردن زمینه های لازم برای تداوم این موفقیت ها شد. مبنایی برای ارتقای علایق و آموزش دانش آموزان نخبه در رشته های علوم انسانی.

جشن غدیر نمونه خوبی برای مناسبت های دیگر است

رئیس جمهور در دومین بخش از سخنان خود با تشکر از دست اندرکاران برگزاری مراسم 10 کیلومتری روز غدیر بایرام تصریح کرد: این اقدام ارزشمند که جلوه ای باشکوه از ورود غدیر به متن جامعه و جامعه است. خانواده الگوی بسیار خوبی برای سایر مناسبت ها و مفاهیم ارزشمند دینی است و جامعه را از بسیاری از حملات مخرب ضد دینی مصون می دارد.

بیشتر بخوانید  برخورد با منوی دلاری در رستوران‌ها

وی همچنین با قدردانی از حضور پررنگ مردم در این جشن بزرگ، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست با توجه ویژه به تجربه برگزاری جشن ملی غدیر، الگوی مناسبی برای برگزاری رویدادهای خلاقانه دینی و مذهبی قرار دهد. تشریفات

آیت الله رئیسی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت گفت و گوی مستمر مسئولان دستگاه های اجرایی با مردم و پاسخ به سوالات افکار عمومی، خطاب به مسئولان این دستگاه ها گفت: لازم است بیش از پیش فعال شود. و جدی در توضیح اقدامات و عملکرد گروه تحت مدیریت شما. این حق مردم است که از اقدامات و فرآیندهای دستگاه های اجرایی مطلع شوند.

وقفه ای در پرداخت مطالبات گندمکاران ایجاد نشود

رئیس جمهور همچنین بر پاسخگویی به موقع به شبهات و پیشنهادات نادرست روسای دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود: شما وظیفه دارید در برخورد با کسانی که شبهات را به جامعه وارد می کنند یا برای مردم گره ذهنی ایجاد می کنند و سوال می پرسند منفعل نباشید. و با ارائه توضیحات محکم و مفصل به شبهات پاسخ دهید.

در این جلسه پس از استماع گزارش وزارت جهاد کشاورزی در خصوص آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم و پرداخت مطالبات گندمکاران، با قدردانی از زحمات ارزنده کشاورزان در تامین این کالای راهبردی رئیسی به مسئولان ذیربط دستور داد تا اجازه پرداخت مطالبات گندمکاران را ندهند.

دیدگاهتان را بنویسید